استقرار پایگاه برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهار محال و بختیاری با اشاره به استقرار 110 پایگاه برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی این استان گفت: این طرح با همکاری منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان و به منظور جلوگیری از زنده‌گیری نوزادان وحوش در فصل زاد و ولد تا پایان تابستان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۶۶۵

سعید یوسف‌پور در گفت و گو با مهر افزود: در این پایگاه‌ها، 70محیط‌بان و 40 نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی حضور دارند و از ورود افراد بدون مجوز و گردشگران به مناطق حفاظت شده جلوگیری می‌کنند.

وی از همکاری 60 قُرُقبان اداری، شبکه قرقبانان مردمی، 350همیار طبیعت و پنج تشکل مردم نهاد با محیط‌بانان در حفظ گونه‌های جانوری خبر داد و تصریح کرد: بانک ذخایر ژنتیکی جانوری هم در این استان با هدف نگهداری از ذخایر ژنتیکی جانوری و حفظ تنوع زیستی، جمع‌آوری نمونه‌های بیولوژیک و ثبت ژنتیکی گونه‌های در حال انقراض برای حفظ، بقا و مدیریت گونه‌های جانوری راه‌اندازی شده است.

6 گونه جانوری آذربایجان‌غربی در خطر انقراض

در همین حال، معاون محیط طبیعی آذربایجان غربی نیز گفت: شش گونه جانوری مهم و باارزش استان در معرض خطر انقراض قرار دارد. حمید رعناقد با بیان این ‌که آذربایجان غربی به دلیل اقلیم مناسب آب و هوایی، یکی از مناطق مناسب برای زیست انواع گونه‌های جانوری و گیاهی است، افزود: اکنون گونه‌های جانوری از نوع پستانداران تحت‌عنوان هامستر طلایی، پلنگ و گوزن زرد ایرانی در معرض خطر انقراض قرار دارند.

وی از اردک سرسفید و بالابان از گونه‌های جانوری پرندگان در معرض خطر انقراض استان نام برد و گفت: متاسفانه افعی البرزی از دیگر گونه‌های جانوری خزندگان در استان نیز در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست یعنی در خطر انقراض قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها