خبر سلامت

هر کفش‌ طبی استاندارد نیست

یک متخصص ارتوپدی گفت: تعریف کفش طبی به لحاظ پزشکی با باورهای رایج در عموم متفاوت است.
کد خبر: ۵۶۶۵۱۲

مسعود رفیعایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که کفش‌های طبی با توجه به ضایعه‌ای که در پا ایجاد شده است انواع مختلفی دارد، افزود: استفاده از کفش طبی مناسب بر پا، زانو بویژه کمر و ستون فقرات تاثیر می‌گذارد. استفاده از کفش طبی زمانی موثر است که بتواند تاثیر مثبت در کاهش دردهای زانو و کمر داشته باشد و این امر تنها با انتخاب درست این نوع کفش‌ها ممکن می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد:بیشتر مردم تصور می‌کنند کفش‌های طبی باید سبک و مناسب برای پیاده‌روی باشد در حالی که از نظر متخصصان ارتوپدی کفش طبی‌ای مناسب است که ضایعه‌ها و نواقص ایجادشده در پا را اصلاح کند و بر پای فرد منطبق باشد. در واقع پوشیدن کفش‌های طبی به افرادی که عارضه‌هایی مانند صافی کف پا، پا چنبری و انحرافات استخوانی پاشنه پا دارند توصیه می‌شود.

شیرجه زدن، ممنوع

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: شیرجه زدن می‌تواند موجب ضربه به گوش شود پس بهتر است افراد از شیرجه زدن خودداری کنند و در هنگام شنا از محافظ گوش برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به گوش استفاده کنند.

نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با فارس، به وجود کلر و پرکلرید موجود در آب استخر اشاره کرد و افزود: این مواد می‌تواند باعث حساسیت در دستگاه تنفس فرد بشود و از بینی شروع شده به ریه‌ها ختم شود. کلر و پرکلرید موجود در آب استخر می‌تواند به چشم افراد نیز آسیب برساند پس بهتر است افراد در هنگام شنا از عینک مخصوص شنا استفاده کنند. افراد باید در هنگام خروج از استخر حتما دوش بگیرند تا کلر‌های باقیمانده بر سطح پوست و بدن شسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها