اندروید هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. پیشرفت این سیستم‌عامل (OS) و سخت‌افزاری که بر بستر آن حرکت می‌کند، متحیر‌کننده است.
کد خبر: ۵۶۲۰۱۵
‌اولین قدم به دنیای اندروید

وسایلی که قرار است امسال در بازار فروخته شوند، چندان تفاوتی با سال قبل نکرده‌اند.

از تلفن‌های همراه هوشمند (smartphone) کلاس بالا یا صفحه‌نمایش‌های فوق‌العاده واضح گرفته تا رایانه‌های لوحه‌ای (tablet) جمع و جور که با تبلت‌های پرفروشی چون نگسوس 7 اینچی (Nexus 7) و کیندل فایر (Kindle Fire) در حال رقابتند، تمایل زایدالوصف کاربران به تبلت‌ ـ‌ فون‌ها (phablet)، گوشی‌های موبایل بیش از حد بزرگ و تبلت‌های ترکیبی (hybrid) و گرایش به سمت ظرافت روزافزون سخت‌افزارها همگی واقعا برجسته هستند.

مطلب زیر راهنمای انتخاب جدیدترین تلفن‌های همراه هوشمند سطح مبتدی است. شاید مطالعه این راهنما بتواند پایانی باشد بر سردرگمی‌ها و دغدغه‌های فکری شما برای انتخاب اولین تلفن‌همراه هوشمند اندرویدی‌تان از میان تعداد بسیار تلفن‌های همراه هوشمند سطح مبتدی جدید که به بازار عرضه شده‌اند.

‌ـ‌ تلفن‌های همراه هوشمند سطح مبتدی
حداقل مشخصات لازم سخت‌افزاری:
‌ـ‌ پردازنده دو هسته‌ای (Dual-core CPU)‌
‌ـ ‌حافظه RAM تا 750 مگابایت
‌ـ‌صفحه‌نمایش تا 4.3 اینچ
‌ـ‌ رزولوشن صفحه‌نمایش تا 480 در 800 پیکسل
‌ـ‌ درگاه کارتخوان میکرو SD
‌ـ ‌باتری 1600 میلی آمپر ساعت (mAh)
‌ـ ‌دوربین پنج مگاپیکسلی

‌Samsung Galaxy Express:
سامسونگ بخوبی نفوذ برند گلکسی (Galaxy) را به همه ارکان بازار گسترش داده است. هیچ سطحی از قیمت موبایل نیست که شما نتوانید یک نوع تلفن‌همراه از سری گلکسی را در آن نیابید تا به حال پرفروش‌ترین آنها Galaxy S III بوده و گلکسی اکسپرس نیز یکی از جالب‌ترین انواع آنهاست.

این تلفن‌همراه هوشمند چیزی میان موبایل‌های سطح مبتدی تا سطح متوسط بوده و وسیله‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که سختگیر نیستند و می‌خواهند اولین تلفن‌همراه هوشمند خود را انتخاب کنند.

این موبایل یک صفحه‌نمایش بزرگ 4.5 اینچی با تفکیک‌پذیری (رزولوشن) 480 در 800 پیکسلی دارد. غلظت پیکسلی آن پایین و در حد 207ppi است.

یک پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی و یک گیگابایت حافظه رم داشته و از یک دوربین پنج مگاپیکسلی بهره می‌برد.

در اولین نگاه تصور می‌کنید نکته فوق‌العاده هیجان‌انگیزی در موردش وجود ندارد، اما شما پشتیبانی از اتصال‌پذیری 4G و اندروید 4.1.2 (Android OS) با رابط کاربری TouchWiz را در آن دارید.

هر دوی اینها مزایایی است که شما می‌توانید آنها را تنها در تلفن‌های هوشمند سطح بالای گرانقیمت‌تر از این بیابید.

سامسونگ با عرضه Galaxy Express سعی کرده تا یک تلفن‌همراه تقریبا مشابه گلکسی S 3 را برای کاربرانی که نسبت به قیمت کمی سختگیرترند، ارائه کند و به منظور  دستیابی به این مقصود در این موبایل قطعا سنگ تمام گذاشته است.

‌Acer Liquid Z2:
ظاهر این تلفن‌همراه در نگاه اول خیلی ساده به نظر می‌رسد. گزینه خوبی برای ورود به اکوسیستم اندروید برای اولین بار است.

دراین موبایل قابلیتی بی همتا به نام حالت سریع (quick mode) گنجانده شده که شروع کننده (launcher) جایگزین برنامه‌های کاربردی (app) شده است.

از لحاظ ویژگی‌های اختصاصی حرف زیادی برای گفتن ندارد، چرا که Z2 تنها از قابلیت‌های مورد نیاز معمولی تلفن‌های همراه هوشمند ارزان قیمت برخوردار است. یک صفحه‌نمایش 3.5 اینچی دارد، دوربین آن سه مگاپیکسلی است.

از یک پردازنده تک‌هسته‌ای یک گیگاهرتزی بهره برده و مجهز به سیستم‌عامل اندروید 4.1 است. همان‌طور که گفتیم، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای کاربرانی است که برای اولین بار به دنیای اندروید قدم می‌گذارند.

توصیه ما این است که اگر شما دنبال یک تلفن‌همراه ساده با کاربری آسان می‌گردید، حتما این گوشی را انتخاب کنید.

‌LG Optimus L5:
L5 تلفن‌همراه هوشمند خوش ساختی است که طراحی ساده آن باعث شده در میان رقبای بسیار دوام بیاورد. این موبایل را به عنوان تلفن‌همراهی در نظر داشته باشید که در چهار گوشه‌اش دارای جنسی فلزی است.

باتری بزرگ و پر ظرفیت همراه یک صفحه‌نمایش چهار اینچی دارد و  به طور تعجب‌آوری سبک است. همه اینها از نظر طراحی و قابلیت‌ها L5 را از هر نظر ممتاز می‌کند.

یک درگاه گسترش میکرو SD داشته و از دوربین با ارزش پنج مگاپیکسلی بهره می‌برد. پردازنده تک‌هسته‌ای 800 مگاهرتزی دارد. قیمت مناسب 200 یورویی از L5 گزینه‌ای مناسب برای انتخاب کاربران ساخته است.

به هر حال از نظر دوام شارژدهی باتری، شیک بودن طراحی و سبکی وزن عالی است. اگر در پی یک صفحه‌نمایش چهار اینچی هستید این تلفن‌همراه هوشمند گزینه مناسبی برای شما است.

‌Alcatel One Touch Star:
پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی،صفحه‌نمایش 4.66 اینچی و کار بر بستر اندروید 4.1 از مزایای آن است.

این موبایل را می‌توان جزو تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت به عرصه گوشی‌های دستی با مشخصات سطح متوسط بـــــه حساب آورد. One Touch Sstar بهترین گزینه انتخاب برای کاربرهایی است که به دنبال گوشی‌های ارزان قیمت صفحه بزرگ می‌گردند.

اگر شما در پی جستجوی صفحات وب (browsing) روی صفحه موبایل با صرف هزینه‌ای کم هستید، ما این گوشی را به شما توصیه می‌کنیم.

‌Sony Xperia E:
تلفن‌همراه هوشمندی که معلوم نیست برای چه هدفی ساخته شده است. این گوشی از قابلیت انطباق با فناوری‌های حرفه‌ای صوتی و از جمله آنها Sony walkman کامل که مکالمات تلفنی را واضح‌تر می‌سازد، برخوردار است.

بهترین گزینه برای افرادی است که در جستجوی یک تلفن‌همراه هوشمند ساده هستند. اگر پخش موزیک کیفیت بالا همراه با قابلیت‌های پایه یک تلفن‌همراه هوشمند را در نظر دارید، ما این گوشی را به شما توصیه می‌کنیم.

‌LG OPTIMUS F5:
نقطه قوت این تلفن‌همراه هوشمند باتری 2150 میلی آمپری و پردازنده دو هسته‌ای 2‌‌/‌‌1 گیگاهرتزی آن است.

در آپتیموس F5 برنامه‌های نرم‌افزاری کاربردی گنجانده شده است که موجب بهینه‌سازی فضای ذخیره داده فایل‌های چند رسانه‌ای (multimedia file storage) می‌شود.

 بهترین انتخاب برای دستیابی آسان به فایل‌های چندرسانه‌ای است.

 اگر از گوشی‌تان زمان دوام شارژ دهی عالی باتری را انتظار دارید، ما این تلفن‌همراه هوشمند را به شما توصیه می‌کنیم.

(قیمت‌های ذکر شده برای گوشی‌ها در اینجا قیمت جهانی آنها و در کشورهای مختلف متفاوت است.)

منابع:
http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.androidpit.com
http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.cellular‌ـ‌news.com
http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.itproportal.com

جواد ودودزاده - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها