امگا 3 بدن را تامین کنید

رژیم غذایی مدیترانه‌ای مبنی بر کاهش مصرف گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی و در مقابل افزایش مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. به گفته متخصصان تغذیه، رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند نقش مهمی در افزایش توانمندی‌های ذهنی و تقویت حافظه داشته باشد. ماهی‌های چرب، دانه کتان، گردو و دانه‌های گیاهی خوراکی منبعی غنی از امگا 3 است که برای مغز و سیستم عصبی مفید است.
کد خبر: ۵۵۹۵۱۹

رژیم غذایی برای تضمین سلامت ذهنی در سنین سالمندی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. البته در افرادی که به دیابت مبتلا هستند یا فشار خون بالا دارند علاوه بر رعایت رژیم غذایی، پرهیز از استعمال دخانیات، کاهش وزن و انجام فعالیت‌های ورزشی نیز برای حفظ سلامت جسمی و ذهنی در سنین سالمندی مهم و ضروری است. اسیدهای چرب حاوی امگا 3 نه تنها می‌تواند سلامت ذهنی افراد را تضمین کند بلکه در کاهش احتمال بروز سکته قلبی، مغزی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم موثر است.

خوردن گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی نه تنها سلامت ذهن شما را تهدید می‌کند بلکه زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های جسمی مختلف است. رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در آن مصرف میوه و سبزیجات از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، یکی از بهترین و مفیدترین برنامه‌های غذایی توصیه شده از سوی متخصصان تغذیه است./Dailymail

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها