ماموران، شاگرد راننده را با دست‌وپای بسته در کامیون پیدا کردند

40 سال زندان، مجازات 2 آدم‌ربای آهن‌خوار

دو مرد که شاگرد یک راننده کامیون را ربوده و پس از سرقت محموله تیرآهن، آن را فروخته بودند، در دادگاه عمومی بخش بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان محاکمه و به 40 سال حبس و شلاق محکوم شدند.
کد خبر: ۵۵۴۰۲۳

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده فروردین سال گذشته هنگامی در دستور کار مرکز پلیس بخش بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان قرار گرفت که راننده یک کامیون با حضور در این مرکز، از سرقت کامیونش ـ که حامل محموله تیر آهن بود ـ و نیز ناپدید شدن شاگردش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، قرار بوده شاگردش یک محموله تیر آهن را به فردی تحویل دهد، اما ساعاتی بعد صاحب بار با او تماس گرفته و خبر داده که هنوز محموله‌اش را دریافت نکرده است. او هم با مشکوک شدن به موضوع، چند بار با تلفن همراه شاگردش تماس گرفته، اما موفق به یافتن محموله و شاگردش نشده است.

در این مرحله با ثبت مشخصات مرد گمشده و کامیون شاکی، جستجو‌ها آغاز شد تا این که روز بعد ماموران انتظامی در آزادراه سربندر ـ اهواز، کامیون شاکی را در حالی که محموله تیرآهن آن سرقت و بدون سرنشین در حاشیه جاده رها شده بود، پیدا کردند.

مرد گمشده در کامیون زندانی بود

ماموران انتظامی هنگام انتقال کامیون به پارکینگ پلیس، با شنیدن صدای ناله از درون آن، شاگرد گمشده شاکی را در حالی که دست و پایش بسته شده بود، پیدا کردند.

این مرد با انتقال به مرکز پلیس در بازجویی عنوان کرد روز حادثه در نزدیکی پایانه سرنشینان مسلح یک خودروی پژو، او را تهدید کرده و پس از انداختن در صندوق عقب خودرویشان، کامیون را دزدیده و به مکان دیگری منتقل کرده‌اند.

در ادامه معلوم شد، دو متهم مسلح با سرقت محموله کامیون و انتقال آن به انباری در شهرستان امیدیه، مرد ربوده شده را کتک زده و پس از بستن دست و پایش، او را در کامیون زندانی کرده و متواری شده‌اند.

دستگیری 2 متهم

با اطلاعات به‌دست آمده از مرد ربوده شده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از آدم‌رباهای سارق، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند و مشخص شد متهمان از افراد سابقه‌دار هستند. با به دست آمدن این سرنخ، مخفیگاه متهمان شناسایی و آن دو در شهرستان‌‌های امیدیه و بهبهان دستگیر شدند. ماموران از خانه یکی از آنها یک قبضه سلاح کلاشینکف و یک کلت پلاستیکی، چراغ گردان خودرو و دستبند کشف کردند.

با اعتراف متهمان به سرقت محموله بار تیرآهن و ربودن شاگرد و نیز فروش محموله تیرآهن، خریداران اموال مسروقه هم دستگیر شدند و برای همگی آنها قرار قانونی صادر شد.

پس از آخرین دفاع متهمان، پرونده آنها با صدور کیفر‌خواست به دادگاه عمومی بخش بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان ارسال شد و دو مرد آدم‌ربا محاکمه شدند.

میرزایی‌فر، رئیس دادگاه عمومی بخش بندر امام خمینی(ره) با اشاره به صدور احکام حبس برای متهمان، در این باره گفت: دو مرد آدم‌ربا پس از محاکمه روانه زندان شدند و هرکدام از آنها به اتهام سرقت محموله به تحمل پنج سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و به اتهام آدم‌ربایی به تحمل 15 سال زندان محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها