2 متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج هم به دار مجازات آویخته شدند

اعدام 2 آزارگر در مشهد و سبزوار

دو مرد که به اتهام آزار و اذیت دو زن، در دادگاه مشهد و سبزوار به اعدام محکوم شده بودند، سحرگاه دیروز یکی در ملأعام و دیگری در محوطه زندان به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۵۳۰۹۱۳

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی مردی بود که دو سال پیش به اتهام آزار و اذیت یک زن در مشهد دستگیر و پس از محاکمه به اعدام محکوم شد که با تائید حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور و ارسال پرونده به دادگستری مشهد، روز گذشته در محوطه زندان این شهر به دار مجازات آویخته شد.

رسیدگی به این پرونده دو سال پیش هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی مشهد در استان خراسان رضوی قرار گرفت که زنی با حضور در این مرکز علیه مردی به اتهام آزار و اذیت شیطانی شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، وی در خانه‌شان تنها بوده که ناگهان سر و صدا‌هایی از اتاق دیگر خانه می‌شنود و هنگام بررسی خانه، در اتاق نشیمن، مردی را در حال جمع‌آوری وسایل می‌بیند. با داد و فریاد سعی می‌کند همسایه‌ها را خبر کند که سارق به وی حمله کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

با تشکیل پرونده قضایی در این باره و چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزد آزارگر، وی تحت تعقیب قرار می‌گیرد تا سرانجام مدتی بعد از سوی پلیس دستگیر می‌شود و اعتراف می‌کند در جریان دزدی از خانه شاکی، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

اعدامی دوم

اعدامی دوم مرد جوانی بود که با همدستی دو نفر از دوستانش، زنی را در شهرستان سبزوار ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود که با شکایت زن جوان، وی و همدستانش دستگیر شدند. آنها پس از محاکمه در دادگاه مجرم شناخته شدند و یکی از آنها به اعدام در ملأعام و دو نفر دیگر به تحمل شلاق در ملأعام و هر کدام 15 سال حبس محکوم شدند. احکام صادره از سوی قضات دیوان عالی کشور نیز تائید و پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری سبزوار فرستاده شد.

به این ترتیب دیروز این مرد اعدامی نیز برای اجرای حکم به محوطه استادیوم ورزشی سبزوار منتقل و در حضور مردم این شهر به دار مجازات آویخته شد. همچنین ظهر دیروز دو همدست دیگر این محکوم به مرگ برای اجرای حکم شلاق به چهارراه بیهق این شهر منتقل شدند و حکم آنها در ملأعام به اجرا درآمد.

اعدام 2 جنایتکار در زندان رجایی‌شهر

گزارش دیگری نیز حاکی است دو مرد جنایتکار که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند،نیز سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش مهر، نخستین اعدامی پسر جوانی بود که آبان 87 در جریان سرقت از خانه پیرزنی، او را به قتل رساند. ماموران پلیس پس از اطلاع از این جنایت تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند فرد یا افرادی پس از بستن دست و پای مقتول، او را با چاقو به قتل رسانده‌اند. سرقت جواهرات مقتول و نبود آثار ورود به زور، حکایت از ارتکاب جنایت از سوی سارقی آشنا داشت.در ادامه ماموران یکی از بستگان مقتول را در این رابطه دستگیر کردند که او اعتراف کرد با همدستی دو نفر از دوستانش وارد خانه پیرزن ثروتمند شده و او را به قتل رسانده است. در ادامه دو همدست او نیز دستگیر و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

قضات دادگاه کیفری استان تهران نیز پس از محاکمه، متهم اصلی را به اعدام و دو متهم دیگر را به زندان محکوم کردند. با تائید حکم از سوی شعبه 11 دیوان عالی کشور عامل اصلی جنایت سحرگاه دیروز پای چوبه دار قرار گرفت.

قتل تاجر آهن به دلیل اختلاف مالی

دومین اعدامی، مرد جوانی بود که دی سال 86 یک تاجر آهن را در خودروی 206 وی به قتل رساند. مرد جنایتکار پس از دستگیری به جرم خود اعتراف و عنوان کرد با مقتول اختلاف حساب داشتم و روز حادثه برای صحبت در این باره با او قرار گذاشتم، اما در یک لحظه کنترل خود را از دست داده و او را با چاقو کشتم.

این متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم و حکم او نیز از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد و نامش در فهرست اعدامی‌ها قرار گرفت.

قاضی جمشیدی، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: تا آخرین لحظات گروه صلح و سازش دادسرا برای جلب رضایت اولیای دم، تلاش خود را به کار بستند، اما نتیجه نداد تا این که سحرگاه دیروز با درخواست اولیای دم قربانیان، دو قاتل در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها