تولید بیش از 20 تله‌فیلم در شبکه 3

روزهای جنگ به روایت نخل‌های سربی

شبکه سه سیما برای ایام محرم و صفر تله‌فیلم‌های ذاکر، رابعه و بن‌بست را تولید می‌کند. این شبکه برای دیگرمناسبت‌ها از جمله روز بسیج و شب یلدا دو فیلم تلویزیونی نخل‌های سربی و «با آبرو» را برای پخش در نظر گرفته است.
کد خبر: ۵۱۳۷۴۹

محمدرضا شریفی، مدیر فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه درباره تله‌فیلم‌های مناسبتی ایام محرم و صفر به جام‌جم گفت: برای روز اربعین فیلم تلویزیونی «ذاکر» را به تهیه‌کنندگی سیداحمد کاشانچی و نویسندگی و کارگردانی سیدمجید موسویان در نظر گرفته‌ایم که این فیلم در مرحله پیش‌تولید است.

وی ادامه داد: فیلمنامه «بن‌بست» را برای پخش در دهه آخر صفر تولید می‌کنیم که این فیلم در مرحله بازنویسی فیلمنامه است. نویسنده اولیه بن‌بست امیر بوالی است. این دو فیلم اجتماعی و در فضای امروزی به مسائل مرتبط با محرم و صفر می‌پردازد. فیلمنامه «رابعه» هم به نویسندگی شهلا دباغیان برای ایام محرم نوشته می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی احمد زالی برداشتی آزاد از زندگی وهب یکی از یاران امام حسین (ع)‌ است.

مقاومت مردم در روزهای جنگ

مدیر فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه با اشاره به تولید فیلم «نخل‌های سربی» گفت: این تله‌فیلم به تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد و کارگردانی شهرام باباپور و به مناسبت روز بسیج تولید می‌شود. داستان این فیلم از یک هفته قبل از جنگ تحمیلی شروع می‌شود. نخل‌های سربی روایتگر مقاومت‌های خودجوش مردمی است.


شریفی درباره تولید فیلمی با نام «با آبرو» ویژه شب یلدا گفت: این فیلم به تهیه‌کنندگی سیداحمد کاشانچی و کارگردانی سیدمجید موسویان در مرحله پیش‌تولید است. داستان آن هم درباره پسری است که به خاطر شرایط بد مالی‌اش می‌خواهد دزدی کند، اما در نهایت این کار را انجام نمی‌دهد و بعد از آن مشکلاتش حل می‌شود. فیلم با آبرو یک‌کار اجتماعی است.

وی افزود: فیلمنامه «یک سفر بخصوص» را معصومه بیات می‌نویسد. این فیلم را محمدرضا شفیعی تهیه می‌کند و حمید نعمت‌الله کارگردانی آن را به عهده دارد. به غیر از این‌کار، معصومه بیات مشغول نگارش چند فیلمنامه است که قرار است برای اعیاد مختلف تولید ‌شود. فیلم «جایزه برای بازنده‌ها» به تهیه‌کنندگی پیمان جعفری و کارگردانی رضا کمالی هم از دیگر تولیدات شبکه سه است که بزودی از این شبکه روی آنتن می‌رود.

داستان این فیلم درباره نوشابه‌ای جایزه‌دار است که به‌صورت اتفاقی وارد ساختمانی چند طبقه می‌شود. خانواده‌های این ساختمان با همه آرزوها و گرفتاری‌هایشان درگیر ماجرای این جایزه می‌شوند. کمند امیرسلیمانی، فریده دریامج، زهره حمیدی، محمود جعفری و ... در این فیلم بازی می‌کنند.

توجه به نشاط و امید

شریفی ادامه داد: برای دهه فجر هم سه تله‌فیلم تولید می‌کنیم که بزودی کلید می‌خورند. تله‌فیلم‌های «پشت درهای بسته» با موضوع عدالت، «بار دیگر عقاب» با محوریت حج و «طاهر» با داستان حق‌الناس و تفکیک مال حلال و حرام به تهیه‌کنندگی سید احمد کاشانچی و سید مجید موسویان در مرحله نگارش فیلمنامه است.

وی با اشاره به فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه برای نوروز گفت: برای این ایام سه تله‌فیلم تولید می‌کنیم که طرح‌ آنها در مرحله بررسی است. با توجه به این‌که نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارن دارد، به همین دلیل تلاش می‌کنیم مضامین مناسب این ایام باشد.

مدیر فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه درباره دیگر تولیدات این شبکه افزود: فیلم تلویزیونی «خودپرداز» به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان در مرحله نگارش فیلمنامه است. داستان درباره دو خانواده است که با یک اختلاف حساب مواجه می‌شوند و ... فیلم «وفاداری عطیه» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام تولید خواهد شد.

شریفی ادامه داد: فیلم تلویزیونی «عطر خوش زندگی» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه با موضوع ارتباط نسل جوان و بزرگسالان تولید می‌شود. همچنین برای نهم دی ماه (روز میثاق ملت با ولایت) فیلم تلویزیونی «خام‌خواری» را به‌نویسندگی و کارگردانی احمد کاوری تولید می‌کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به ماموریت‌های شبکه سه فیلم‌هایی تولید می‌کنیم که ضمن انعکاس مسائل مبتلا به جوانان به آنها نشاط و امید هم می‌دهد. اصلاً سیاه‌نمایی نمی‌کنیم، چون معتقدیم برای هر مشکلی، راه‌حلی وجود دارد. با توجه به چارچوب افق رسانه و تاکیدات مدیر شبکه و معاون سیما برای اعیاد، فیلم‌هایی با مضامین طنز و مسائل اجتماعی تولید می‌کنیم.

شریفی افزود: شبکه سه در گزینش فیلمنامه وسواس دارد و همیشه سعی می‌کند بهترین فیلمنامه‌ها را تولید کند. به همین دلیل من از هنرمندانی که طرح‌های جذاب دارند برای همکاری دعوت می‌کنم.

مدیر فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه درباره این‌که آیا سایت یا باشگاهی برای جوانان راه‌اندازی شده تا طرح‌ و ایده‌هایشان را به ثبت برسانند؟ توضیح داد: علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌هایشان را به نشانی ایمیل شبکه سه بفرستند البته ما قادر نیستیم همه طرح‌ها را به مرحله تولید برسانیم. طی هشت ماه گذشته 750 طرح برای بررسی به دست ما رسیده که دوبرابر سال گذشته در همین مقطع زمانی است.

وی در خاتمه گفت: بررسی این همه طرح که از راه‌های دور هم ارسال می‌شود، کار دشواری است بنابراین ما از طرح کسانی استفاده می‌کنیم که 80 درصد قابلیت نویسندگی را داشته باشند.


فاطمه عودباشی - گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها