معمولا برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، تهیه لباس یکی از دغدغه‌های اصلی محسوب می‌شود، چرا که والدین باید برای لباس‌های این کوچولوها تصمیم بگیرند اما اگر شما هم جزو آن خانواده‌هایی هستید که فرزند کوچک دارند، بهتر است در انتخاب لباس به آنها هم حق انتخاب بدهید و اجازه دهید کودکان از بین چند لباس مورد نظر شما یکی را انتخاب کنند.
کد خبر: ۵۱۲۱۹۰

به این صورت، هم لباسی انتخاب شده که والدین جنس و کیفیت آن را تائید کرده‌اند و هم کودک در انتخاب آن نقش داشته است.

این کار به ظاهر ساده می‌تواند برای کودک بسیار لذتبخش باشد و او را با نکات ساده زندگی آشنا کند.

لباس‌هایی که کودکان در خانه استفاده می‌کنند باید ویژگی‌هایی داشته باشد که هم زیبایی لازم را به فرزند شما بدهد و هم موردپسند خانواده و بچه‌ها قرار بگیرد.

بهتر است والدین برای کودکان خود لباس‌هایی با رنگ روشن انتخاب کنند. غیر از این‌که رنگ‌های روشن در روحیه بچه‌ها تاثیر مثبتی دارند، این‌گونه رنگ‌ها آلودگی‌های احتمالی روی لباس را بهتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود والدین بیشتر مراقب پاکیزگی آنها باشند و در نتیجه بیماری کمتر به سراغ این کوچولوها بیاید.

همچنین یکی دیگر از مواردی که والدین باید به آن توجه کنند، این است که برای کودکان نباید لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی خریداری کنند.

همه مادرها و پدرها می‌دانند الیاف مصنوعی ممکن است برای پوست لطیف کودک حساسیت ایجاد کند بنابراین بهتر است لباس بچه‌ها از جنس کتان، نخ و... تهیه شده باشد.

همچنین بهتر است برای پوشش کودکان در خانه، لباس‌هایی را انتخاب کنید که ساده بوده و زیپ، دکمه یا کش نداشته باشد. بچه‌ها در چنین لباس‌هایی احساس راحتی بیشتری دارند و آرامش آنها در خانه کمک بزرگی به مادرهاست تا با خیال راحت به کارهای متنوع روزانه برسند.

یکی دیگر از وظایف والدین و بویژه مادران این است که پوشیدن لباس را به فرزندشان بیاموزند. بچه‌ها باید یاد بگیرند چگونه انواع لباس‌ها را بپوشند و چطور آنها را از تن بیرون آورند.

اگر کودک شما دوست دارد از کلاه یا روسری استفاده کند، باید به او یاد دهید استفاده مشترک از کلاه می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های پوستی شود.

اگر فرزندتان به مهد کودک می‌رود لازم است به او آموزش دهید که لباس‌های شخصی خود را نباید به طور مشترک با دیگران استفاده کند. همچنین باید از همین سنین کودکی یاد بگیرد تا آنجا که امکان دارد از کثیف ‌شدن لباسش جلوگیری کند.

نکته دیگر این‌که با توجه به رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوا لازم است در پوشش کودکان خود بیشتر دقت داشته باشیم؛ فصل لباس‌های تابستانی دیگر گذشته است و بچه‌ها چه در خانه و چه در بیرون باید لباس‌های گرم‌تری بپوشند.

پس سری به کمد فرزندتان بزنید و اگر چیزی کم و کسر دارد، هر​چه زودتر برایش تهیه کنید.(جام جم - ضمیمه چاردیواری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها