2 دختر بچه از این محله با حکم قضایی تحویل بهزیستی شدند

کودکان این محله مجبور به گدایی هستند

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب لایحه اورژانس اجتماعی در دولت خبر داد و گفت: اورژانس اجتماعی تا پایان برنامه پنجم توسعه در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۳۵

سیدحسن موسوی‌چلک در گفت‌وگو با مهر افزود: آیین‌نامه لایحه اورژانس اجتماعی بزودی با ابلاغ دولت در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی گفت: این لایحه به دلیل ماهیت فرابخشی بودن نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داشت، به همین دلیل با تصویب در دولت این امر میسر خواهد شد و همچنین از این پس مصوبه قانونی برای فعالیت خود دارد.به گفته مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تصویب لایحه اورژانس اجتماعی این تفکر که مداخلات اجتماعی قبل از قضایی باید انجام شود، نهادینه می‌شود و همچنین بودجه‌ای مشخص نیز برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت اورژانس اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند.وی با اشاره به این‌که تدوین لایحه اورژانس اجتماعی از سال 88 در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: این لایحه با همکاری موثر سازمان بهزیستی و تشکیل جلسات کارشناسانه با مسئولان بهزیستی استان‌ها و کشور در دفتر آسیب‌های وزارت رفاه تدوین و اصلاحات لازم انجام و در نهایت برای تصویب به دولت ارسال شد و پس از بررسی در کمیسیون فرعی اجتماعی، از سوی هیات وزیران به تصویب نهایی رسید.

به گفته مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اورژانس اجتماعی بهترین فرصت برای قضازدایی و پیشگیری از جرم خواهد بود. هر چند در اجرا شاید اورژانس اجتماعی با مشکلاتی همراه باشد، اما از نظر نرم‌افزاری هیچ‌کشوری چنین ساختاری ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها