پنج طرح صنعتی، معدنی به مبلغ بیش از 130 میلیون یورو و یک طرح خدماتی نیز با مبلغ پیشنهادی 420 میلیار ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان کرمان به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۸۵۷۶۷

اسماعیل نجار استاندار کرمان ظهر امروز در دومین جلسه کار گروه اشتغال استان کرمان طی سال جاری اظهار داشت: دبیرخانه کار گروه اشتغال استان با فعالیت مضاعف تصویب طرح‌های اشتغالزا را پیگیری کند.

نجّار با بیان اینکه ضرورت تقویت سرمایه در گردش واحدهای کاری از گردش مالی کُند در این واحدها ناشی می‌شود، گفت: بسیاری از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان کرمان باید وجه مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت نقدی پرداخت کنند.

استاندار کرمان افزود: اما پس از تولید و فروش محصول باید برای وصول مطالبات خود زمان نسبتاً زیادی را صبر کنند و این امر تقویت سرمایه در گردش آن‌ها را ایجاب می‌کند.

وی به رقم یک‌هزار و 20 میلیارد تومانی سهمیه اعتبارات مانده بانک‌های استان ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخش بنگاه‌های زود بازده اشاره کرد.

نجار عنوان کرد: این مانده اعتبار بالا نشان دهنده استفاده نکردن از این اعتبارات است در حالی که این اعتبارات باید به بخش تولید و اشتغال سوق یابد و این امر همکاری بیشتر بانک‌ها را در زمینه پذیرش طرح‌های کارشناسی شده و پرداخت تسهیلات مورد نیاز طرح را می‌طلبد.

در این جلسه پنج طرح صنعتی، معدنی به مبلغ بیش از 130 میلیون یورو و یک طرح خدماتی نیز با مبلغ پیشنهادی 420 میلیار ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به تصویب رسید. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها