موفقیت سیمافیلم در جشنواره فیلم فجر

فیلم «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و از تولیدات مرکز سیمافیلم با دریافت پنج سیمرغ بلورین و دو دیپلم افتخار توانست درصدر برگزیدگان سی‌امین جشنواره فیلم فجر قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۵۷۰۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت سیمافیلم، این فیلم که پیش از اعلام برندگان نهایی با نامزدی در 14 رشته، توانسته بود بعد از «آژانس شیشه‌ای» رکورد کاندیداتوری در فیلم فجر را از آن خود کند حالا با کسب پنج سیمرغ برای بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و دیپلم افتخار بهترین فیلم و بهترین صداگذاری، بیشترین موفقیت این جشنواره را به خود اختصاص داد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در حالی به پرویز شیخ طادی رسید که کارگردان‌های با تجربه دیگری نیز همچون داریوش مهرجویی و همایون اسعدیان نامشان در میان اسامی نامزدهای بهترین کارگردانی به چشم می‌خورد.

هنگامه قاضیانی به خاطر نقش‌آفرینی موفقش در نقش پزشک آن هم در شرایط بحرانی حمله دشمنان عراقی بعد از اعلام آتش‌بس در «روزهای زندگی»، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بار دوم به خودش اختصاص دهد.

این بازیگر سال 87 هم به خاطر بازی در فیلم «به همین سادگی» رضا میرکریمی توانسته بود سیمرغ جشنواره بیست و هفتم را از آن خود کند.

مهناز افشار، لیلا حاتمی، شیرین یزدان بخش و ترانه علیدوستی هم از دیگر بازیگران زن نامزد دریافت سیمرغ این جشنواره بودند.

«روزهای زندگی» از بین نامزدهای بهترین فیلمبرداری هم توانست در میان فیلم‌های «ملکه»، «بوسیدن روی ماه»، «پل چوبی» و «راه بهشت» سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری را از آن امیر کریمی کند.

این فیلم در جلوه‌های ویژه میدانی هم نسبت به فیلم‌هایی مثل «ملکه»، «ضدگلوله»، «شور شیرین»، «خوابم میاد»، «گشت ارشاد» و «راه بهشت»، عنوان بهترین را به خودش اختصاص داد و سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه را برای محسن روزبهانی به همراه داشت.

عباس صالحی نیز برای چهره‌پردازی فیلم «روزهای زندگی» توانست سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کند. این در حالی است که سعید ملکان برای فیلم «ملکه»، ایمان امیدواری برای «خوابم میاد»، رسول سید عربی برای «آمین خواهیم گفت» و عبدالله اسکندری برای «یک عاشقانه ساده» به عنوان نامزدهای بخش چهره‌پردازی معرفی شده بودند.

جشنواره فیلم فجر برای دومین بار در حیات خود، هیچ فیلمی را برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم انتخاب نکرد. «روزهای زندگی» و «ضدگلوله» هردو موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها