محمد حسین صوفی در جمع مدیران شبکه ها و تلاشگران عرصه برنامه ریزی رادیو داشتن هدف و برنامه ریزی را باعث بهره مندی از وجود مخاطب و تحقق شعارهای تشخص، سرآمدی و مرجعیت رادیو برشمرد. وی تاکید کرد: مهم ترین هدف رادیو و عناصر آن که شامل مدیران ، برنامه سازان و دیگر عوامل می شود ، جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطب فعلی است.
کد خبر: ۴۵۲۵۱۳

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا، در همایش روز برنامه ریزی در رادیو که با هدف تجلیل از تلاشگران عرصه برنامه سازی و نظارت معاونت صدا و با همت اداره کل طرح، برنامه و نظارت رادیو برگزار شد.

محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی اظهار داشت: برگزاری این همایش برای تجلیل و تکریم از یک ارزش و تفکر صورت می گیرد که آن هم تجلیل و تفکر برنامه ریزی است، تقدیر از کسانی که در ظاهر دیده نمی شوند ولی در باطن در همه جا حضور دارند افرادی که فکر ، روش، اندیشه ، حرکت  و رفتار آنها باعث می شود تا حرکت ما خوب ومسیر را بهینه  تشخیص دهیم و براساس اهدافی که ترسیم کرده ایم پیش برویم .

صوفی افزود: امروز روز تجلیل از فکر و اندیشه و روز تجلیل از حرکت بر مدار عقلانیت است و طبیعی است که آن عقلانیتی مطلوب و مد نظر است که در جهت مسیر تعیین شده و تعالی سازمانی است.

وی تصریح کرد: در حرکت برنامه ریزی شده هدف، راه، مسیر و برنامه و همچنین انتظارات و توقعاتی را که از آن برنامه داریم معین می شود و بر آن اساس عمل می کنیم.

معاون صدا داشتن تدبیر رادربرنامه سازی  متضمن حرکت بر مدار برنامه دانست و گفت: تدبیر یعنی عقلانی عمل کردن، پس به نوعی برنامه ریزی مترادف با حرکت بر مدار عقل است و آنکه بر مدار برنامه حرکت می کند به همه چیز دست می یابد و آنکه خارج از برنامه است نه تنها به چیزی دست نمی یابد بلکه همه چیز را هم از دست می دهد.

صوفی افزود: در سالهای اخیر در رادیو برای تحقق تفکر برنامه ریزی اقدامات بسیار خوبی توسط مجموعه آن صورت پذیرفته است که تولید پر تعداد ، انبوه و با کیفیت و مناسب برنامه های رادیویی در شبکه های مختلف، برگزاری انواع مسابقات در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی، تولید دستور العمل و راهنمای برنامه سازی، تهیه پیش بینی برنامه ها و اصرار بر اجرای آنها و تعهد بر نظارت هنگام پخش برنامه ها از جمله آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حرفه ای صورت گرفته برای تحقق تفکر برنامه ریزی که در رادیو در سالهای 89 و 90 صورت گرفته است می توان به تولید کنداکتور سنگین، حجیم و پرمحتوا، حضور در رسانه های مختلف از جمله رسانه های مکتوب و تصویری به لحاظ اطلاع رسانی، خبردهی و آگاهی بخشی، افزایش نظم و سرعت در کارها، تولید بیش از 700 عنوان برنامه در 20 شبکه رادیویی و پخش آن در مدت زمان 460 ساعت طول شبانه روز اشاره کرد که از جمله کارهای فوق العاده علمی و مهندسی است که مجموعه کارکنان رادیو صورت داده اند .

معاون صدا افزایش انعطاف پذیری برای تولید و پخش برنامه های ضروری و مورد نیاز مخاطب را در زمانهای مختلف از دیگر اقدامات حرفه ای انجام شده در رادیو برشمرد و افزود: اقدامات انجام شده منوط و مربوط به داشتن یک تفکر دارای برنامه ریزی است و با توجه به این که در چند سال گذشته در رادیو زمزمه حرکت بر مدار این تفکر در دستور کار قرار گرفته است لازم بود که روزی را به عنوان روز تجلیل، تکریم و پاسداشت تفکر بر محور برنامه ریزی اعلام کنیم ، آن را تبلیغ کرده و همدیگر را امر کنیم به معروفی به نام برنامه ریزی.

صوفی در ادامه سخنان خود در خصوص برنامه ریزی تاکید کرد: اساساً موتور حرکت هر نظام اجرایی، سیاسی  و فرهنگی انسان است و تعالی انسان باعث می شود از منابع، امکانات، اعتبارات و نیروی انسانی استفاده بهینه صورت گیرد و بیشتر بر مدار اخلاق حرکت و حق الناس را رعایت کند و نتیجه تعالی انسان در رادیو تعالی رسانه رادیو خواهد بود.

تجسم و طراحی وضعیت مطلوب آینده که در پرتو برنامه ریزی و استفاده از خرد و عقلانیت محقق شود، سیستماتیک بودن فرآیند برنامه ریزی، دارا بودن اعتبار و زمان مشخص برای برنامه ریزی، آینده نگری که می تواند پلی باشد برای رسیدن از مبداء به مقصد از دیگر ویژگی های مطرح شده برای  واژه برنامه ریزی بود که توسط معاون صدا عنوان شد.

صوفی داشتن برنامه ریزی را جزو الزامات برای رشد و تعالی دانست و گفت: در برنامه ریزی باید از سلیقه  علمی و سلیقه ای که از تجربه نشأت گرفته باشد استفاده شود نه بر اساس حدث و گمان.

وی نظم و انسجام بخشیدن به فعالیت ها، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان ، انتخاب برنامه مناسب، افزایش روحیه و انگیزه کارکنان، فراهم کردن زمینه برای اجرای تصمیم ها، ایجاد و گسترش مشارکت و همکاری و تفاهم را از جمله فوائدعلمی  و اجرائی برنامه ریزی برشمرد .

معاون صدا فواید برنامه ریزی در رادیو را این گونه  برشمرد: چینش محتوایی کنداکتور رادیو که در چند سال اخیر جزو افتخارات است، فراگیر عمل کردن، مسئول و پاسخگو بودن افراد در مقابل بخشی از اقداماتی که صورت می گیرد ، افزایش سرعت  و دقت در کارها، توسعه دانش مدیریت ، بهره گیری از کلیه امکانات تبلیغی و اطلاع رسانی برای معرفی رادیو که باعث دیده شدن آن می شود و حرکت در جهت تحقق شعار مخاطب آفرینی ، حفظ آن و رضایت مندی مخاطب، رعایت سلسله مراتب و انتقال سریع و دقیق دستورات سازمانی از رأس هرم برای اجرا کنندگان صف.

وی یکی از شاخصه های رفتار حرفه ای را در حوزه رادیو انتقال صحیح سیاستها، اصول، خط مشی ها، مقررات و ضوابط در کمترین زمان با صحیح ترین وسیله از رأس هرم تا پایین ترین سطح اجرایی و عملیاتی شدن آن بر شمرد .

معاون صدا ضمن ارائه تعریفی از مهندسی معکوس در امر برنامه ریزی رادیو تصریح کرد : مهم ترین هدف رادیو و عناصر آن که شامل مدیران ، برنامه سازان و دیگر عوامل می شود ، جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطب فعلی است که اگر بخواهد این اتفاق بیفتد باید تنوع در کمیت  و کیفیت برنامه ها صورت پذیرد و تنوع در کمیت و کیفیت یعنی تحقق مهندسی  و مدیریت پیام.

صوفی حرکت بر مدار برنامه و رعایت اصول و سیاست های رسانه را حرکتی حرفه ای در برنامه سازی رادیو و حرکت بر مدار سلیقه را حرکتی غیر حرفه ای برشمرد .

وی یکی از رموز موفقیت مدیران خلاق را نکته برداری و تصویربرداری از پدیده ها برشمرد و گفت: مدیر خلاق  از کنار پدیده ها به راحتی عبور نمی کند.

معاون صدا درحوزه برنامه سازی رادیو افزایش کیفیت برنامه رامهمتر ازکمیت آن برشمرد و گفت: می خواهیم یک رسانه عزیز و ارزشمند باشیم و برای آن باید حرکت بر مداراصول و برنامه را دردستور کارخود ودرضمن بایدها ونبایدها را مدنظرقراردهیم.

وی افزود: باید بیش ازگذشته رادیو را معرفی کنیم تا زحمات صورت گرفته دیده شوند و هرکار ما باید یک پیوست رسانه ای داشته ومعرفی کننده رادیو باشد.

معاون صدا تصریح کرد: از اول ربیع الاول تا 13فروردین سال91 به جز ایام عزا برنامه های رادیو باید شاد باشند که البته این امر می باید متناسب با سیاستها و اصول صورت پذیرد.

صوفی درخصوص پوشش رسانه ای رادیو برای ایام انتخابات اسفند ماه سال جاری اذعان داشت: باید حضور حداکثری و باشکوه مردم را در انتخابات انعکاس دهیم که این امر خود باعث ایجادشادی در بین دوستان و نگرانی در بین دشمنان خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم محمد حسین صوفی معاون صدا از لوح یادبود روز برنامه ریزی در رادیو رونمایی کرد و در ادامه از برگزیدگان طرح و برنامه، نظارت و ارزیابی ، اطلاعات و برنامه ریزی و برگزیدگان شبکه های رادیویی معاونت صدا که در نهادینه کردن برنامه ریزی در رادیو بر اساس حرکت بر مدار برنامه موفق عمل کرده بودند، با ارائه لوح تقدیرکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها