شبکه‌های مختلف سیما سریال‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ایام مبارک دهه فجر در نظر گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۵۰۵۳۹

شبکه یک

شبکه یک سیما برای دهه فجر امسال سریال 15 قسمتی لبه آتش را در نظر گرفته است. سریالی با داستانی معاصر که می‌کوشد گوشه‌ای از تاریخ کشورمان را به تصویر بکشد.

کارگردانی این سریال برعهده جواد افشار است و حمید آخوندی و علیرضا جلالی هم تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته‌اند.

تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلفی در تهران و ارمنستان انجام شده و مهدی سجاده‌چی هم نگارش فیلمنامه این سریال را برعهده داشته‌است.

این سریال روایتگر آخرین روزهای حیات رژیم پهلوی است و داستان از جایی آغاز می‌شود که ژنرالی آمریکایی برای بقای نظام سلطنتی به ایران می‌آید و یکی از ماموریت‌هایش بمباران از پیش طراحی شده موقعیت‌هایی است که انقلابیون و رهبران انقلاب در آنجا مستقر هستند.

در این میان سه نظامی از رسته توپخانه، منتظر دستور مافوق خود برای گلوله‌باران تهران هستند. در آن شرایط که نظامی‌ها از لحاظ روحی و عاطفی به‌شدت دچار مشکل شده‌اند؛ این سه نظامی ایزوله شده به این سوال می‌اندیشند که چرا آنها را برای انجام این ماموریت انتخاب کرده‌اند، در حالی‌که هیچ‌کدام به شاه‌دوستی در ارتش اشتهار ندارند.

حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، امیررضا دلاوری، کاظم بلوچی، اسماعیل شنگله، نگین صدق‌گویا، عبدالرضا زهره‌کرمانی، حمید افشار و هادی قمیشی بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

شبکه دو

«پیشواز» هم عنوان مجموعه‌ای از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست که با مضمون انقلاب اسلامی برای پخش در دهه فجر تهیه و تولید می‌شود.

فیلمنامه این سریال 11 قسمتی که به قلم مهدی محمدنژادیان به رشته تحریر درآمده، برمبنای داستانی که در دوران قبل از انقلاب در یک روستاها اتفاق افتاده و ماجرای آن درباره یکی از مجریان تلویزیون است که با دیدن عکس قدیمی به یاد خاطراتش هنگام شکل‌گیری انقلاب و همراه شدن مردم روستا در این رویداد عظیم تاریخی می‌افتد.

بیشتر فضاهای این سریال در روستای ابیانه در کاشان تصویربرداری می‌شود و جعفر دهقان، مهدی میامی، رامین راستاد، مینا نوروزی‌فر، ساغر عزیزی، نیلوفر محمودی، اسماعیل سلطانیان، آزیتا لاچینی، مرتضی ضرابی، محمدرضا رهبری، اسماعیل پوررضا و فرشید زارعی‌فر از بازیگران «پیشواز» هستند.

این سریال علاوه بر پرداختن به سهم مردم روستا در دفاع از ارزش‌های دینی، برخی آداب و رسوم مردم ابیانه در ماه محرم را تصویر خواهد کرد.

این سریال به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط‌احمدی در 11 قسمت 45 دقیقه‌ای در حال ساخت است و در دهه فجر از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.تصویربرداری این سریال در لوکیشن‌های مختلف در کاشان همچنان ادامه دارد.

شبکه سه

شبکه سه سیما نیز سریال «ششمین نفر» را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است.

داستان این سریال از جایی آغاز می‌شود که پدر سرگرد آسایش به قتل می‌رسد. سرگرد آسایش در پی قتل پدرش پی به سرنخ‌های تازه‌ای می‌برد که منجر به دستگیری داوود برادر همسرش می‌شود. او در این میان متوجه ارتباط داوود با گروه‌های انقلابی می‌شود.

در این سریال بازیگرانی چون پولاد کیمیایی، نرگس محمدی، کامران تفتی، رحیم نوروزی، عسل بدیعی، نادر فلاح، رضا اخلاقی، فرشید نوابی، بهشاد شریفیان، مهدی تقی‌نیا، زویا امامی و توران قادری هنرنمایی می‌کنند.

در حال حاضر تصویربرداری این سریال در لوکیشن خانه ادیب (پولاد کیمیایی) در ده ونک به پایان رسیده و تصویربرداری بخش‌های دیگر ادامه دارد. این سریال در 13قسمت در ایام دهه فجر از شبکه سه پخش می‌شود.

کارگردانی این سریال برعهده بهمن گودرزی بوده و کامبیز کاشفی هم تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

در ساخت این سریال سعید مرادی (مدیرتولید)، محمد افسری (مدیر تصویربرداری)، بابک اردلان (مدیر صدابرداری)، آیدین ظریف (طراح صحنه و لباس)، موحد شادرو (تدوین)، محمد فرشته‌نژاد (آهنگساز) و نسیم افشاری (عکاس) همکاری می‌کنند.

بجز این، شبکه سه سیما مجموعه طنز خنده بازار را برای پخش در این ایام در نظر گرفته است. این مجموعه طنز که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده در ایام دهه فجر روی آنتن خواهد رفت.

شبکه چهار

شبکه چهار سیما هم با ویژه‌برنامه‌های متفاوتی هماهنگ با سایر مجموعه‌های معاونت سیما، ایام دهه مبارک فجر را جشن می‌گیرد.

بیان دستاوردهای علمی در حوزه‌های مختلف از جمله تحقیقات دانشگاهی، فنی و مهندسی، پزشکی و معرفی و گفت‌و‌گو با چهره‌های علمی و فرهنگی از جمله موضوعات برنامه‌های دهه فجر امسال این شبکه است.

این موضوعات در قالب برنامه‌های ترکیبی و مستند جدیدی مانند «بازتاب دانش»، «شاهکارهای مهندسی ایران»، «به روایت علم»، «هزار و یک شب» و «اردی‌بهشت» روی آنتن خواهد رفت.

در ایام‌الله دهه مبارک فجر برنامه صبحگاهی طلوع از 12 تا 22 بهمن قرار است ضمن یادآوری خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌‌و‌گو با مسوولان و مدیران اجرایی کشور به تبیین مناسبت‌های نامگذاری شده در این ایام بپردازد.

«طلوع»یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه چهار سیما است که هر روز به جز ایام تعطیل به صورت زنده از هفت تا 9 صبح روی آنتن می‌رود.

این برنامه 120 دقیقه‌ای در این ایام همچنین قرار است در بخش‌های جذاب پیشرفت‌های علمی و اقدامات مهم فرهنگی کشور را به نمایش بگذارد.

«پایان‌نامه‌» برنامه جدید شبکه چهار سیما در ایام دهه فجر امسال است که در آن دانشجویان در جلسات دفاع پایان‌نامه‌های خود ضمن تاکید بر اصل سخنوری به بحث درباره موضوعات رساله با اساتید خواهند پرداخت.

این برنامه در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با موضوع تخصصی موضوعات انقلاب اسلامی از دیدگاه دانشجویان از 12 تا 22 بهمن از این شبکه روی آنتن خواهد رفت.

برنامه‌های پرطرفدار «کارگاه هنر»، «مجله تئاتر» و «تئاتر فجر» بویژه برای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی در این ایام با توجه به برگزاری جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر و همچنین هنرهای تجسمی، فضای پرشور و پرجنب و جوش رویدادهای مهم هنری کشور را به تصویر و نقد و بررسی خواهند کشید.

برنامه کتاب چهار نیز به عنوان مهم‌ترین برنامه معرفی و نقد حوزه کتاب معاونت سیما در ایام دهه فجر به معرفی کتاب‌ها و آثار ارزشمند منتشره مرتبط با انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.

در این ایام در برنامه‌ای با عنوان مناسبت‌های مذهبی اندیشه‌های عرفانی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)‌ در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای به تصویر کشیده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها