مجموعه تلویزیونی «خط سوم» به کارگردانی داریوش یاری از یکشنبه شب 20 آذر روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
کد خبر: ۴۴۴۹۲۶

مجموعه تلویزیونی «خط سوم» در سیمای مرکز سیستان و بلوچستان تولید شده است. این سریال در هشت قسمت 45 دقیقه‌ای هر شب ساعت 45‌/‌20 روی آنتن می‌رود.

این سریال با تهیه‌کنندگی علی‌اصغر زارعی ساخته شده و عمار تفتی، زهرا سعیدی، حسن خمری، رضا خداوکیلی، چنگیز نارویی، توران یاقوتی، فرشته انصاری، حسین پهلوان‌زاده، ندا محسن‌پور و سهیل سرابندی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«خط سوم» داستان جوانی به نام شریف است که به صورت اتفاقی باعث کشته شدن دوستش می‌شود. خانواده مقتول به شرط ترک دیار از حکم قصاص او می‌گذرند.

پدر شریف از دنیا می‌رود و او برای خاکسپاری پدرش از زندان آزاد می‌شود در این مدت از طریق ماه بی‌بی، زن مومنه شهر که قرآنی نفیس را نزد خود نگهداری می‌‌کند، متوجه می‌شود پدرش نذر عجیبی کرده است.

نخستین اثر صامت انیمیشن ایران در جشنواره جام جم

انیمیشن "کلاغ ها" به عنوان اولین اثر صامت و بدون دیالوگ انیمیشن ایران با تکنیک دو بعدی به جشنواره جام جم راه پیدا کرد.

زحل رضوی کارگردان انیمیشن "کلاغ ها" به روابط عمومی مرکز پویا نمایی صبا گفت: "کلاغ ها" عنوان انیمیشن 10 قسمتی است که با تکنیک دو بعدی به جشنواره جام جم سال 90 راه پیدا کرد.

وی افزود: صامت و بدون دیالوگ بودن این انیمیشن که برای اولین بار در ایران رخ داده از خصوصیات بارز این انیمیشن محسوب می شود.

رضوی با بیان اینکه این انیمیشن برای گروه سنی خردسال و کودک ساخته شده عنوان کرد: این انیمیشن داستان زندگی چهار کلاغ است که بر روی درخت زندگی می کنند و با حیوانات جدید آشنا می شوند.

از جمله عوامل این انیمیشن می توان به : انیماتور و طراح کاراکتر : ‌حامل کمالی ، نویسنده و کارگردان : زحل رضوی،‌ کامپوزیت و تهیه کننده و تدوین : مهدی صفارپور، ‌صداگذاری : استودیوی سی کا اشاره کرد .

پخش تا ثریا از شبکه یک

شبکه اول سیما،‌ همچنین با پایان سریال مناسبتی «تا رهایی» از روز دوشنبه 21 آذر ماه «تا ثریا»‌ را روی آنتن می‌برد.

این مجموعه در 32 قسمت از 21 آذر ماه هر شب به غیر از پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک می‌رود.

"تا ثریا" روایتگر قصه زنی است میانسال که در کشاکش زندگی، موفقیت‌ها و شکست‌هایی را متحمل شده و به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما تولید شده است.

آزیتا حاجیان، همایون ارشادی، مهران احمدی، هومن سیدی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، حسین مهری، ارسلان قاسمی، میرطاهر مظلومی، پوراندخت مهیمن، مریم بوبانی، مجید سعیدی، علی صالحی، کامران ملکی، آتیه جاوید، فرحناز منافی‌ظاهر، مهوش وقاری، نسرین نصرتی، صفا آقاجانی، ترلان پروانه، امیر حمیدزاده و ملیحه نیکجومند در این مجموعه بازی می‌کنند.
 
عوامل این پروژه عبارتند از مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: برزو نیک‌نژاد، منشی‌صحنه: محسن بهاری، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، صدابردار: صالح حبیبی، ‌مرتضی اصلان‌زاده، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، عکاس: محمد فوقانی و مدیر تدارکات: سعید میرزایی، سعید رضوی.

پخش نوای شیدایی در اربعین

تصویربرداری فیلم تلویزیونی"نوای شیدایی" که برای پخش در روز اربعین انتخاب شده است یک هفته دیگر در تهران به پایان می‌رسد.

تا کنون حدود 50 درصد از تصویربرداری این فیلم تلویزیونی به کارگردانی محمدرضا خاکی سپری شده است. "نوای شیدایی" برای پخش در روز اربعین از شبکه تهران تولید می‌شود.

تدوین اولیه " نوای شیدایی" زیر نظر کارگردان درحال انجام است. گروه در حال حاضر در خیابان رسالت در لوکیشنی داخلی در حال تصویربرداری هستند. ساناز سماواتی، مریم خدارحمی و حسن اسدی نیز در این سکانس جلو دوربین قرار دارند.

مجری طرح این تله‌فیلم داریوش بابائیان است و سیاوش مفیدی، روشنک عجمیان، مجیدشهریاری، مسعود قدیری، نسیم فطرت، کتایون بختیاری، مجتبی نجفی، آرمین نوروزی، مهران فلاح، ایمان فلاح، جواد کردی، مهدی مومنی، جواد حسنلو دیگر بازیگران بازیگران "نوای شیدایی"هستند.

فیلمنامه نوای شیدایی را مهرنوش عبدی منفرد نوشته و درخلاصه داستان آن آمده: دختر نابینای 24 ساله‌ای هر سال دردهه اول محرم دچار تب وتشنج شدید می‌شود که مشکل او ریشه در کودکی‌اش دارد. روانکاوی به او کمک می‌کند با مرور خاطرات گذشته خود در صدد حل مشکل برآید و... .

سایرعوامل اصلی تولید عبارتند از: جانشین تهیه کننده: کیانوش جعفریان، مدیر تولید: اسماعیل کردی، مدیرتصویربرداری: رضا طاهرآذر، صدابردار: مهرداد ابوالقاسمی، طراح صحنه ولباس: آبتین برقی، طراح چهره پردازی: کیوان فردوسی، برنامه ریز: محمد رضا ضیایی، دستیار یک کارگردان: کیمیا بابائیان، مدیر تدارکات: محمد جمشیدی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها