محمود عباس در سازمان ملل:

بهار فلسطین فرا رسیده است

محمود عباس با ارائه درخواست رسمی عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل در سخنان خود در نشست این سازمان گفت: زمان شکوفایی بهار فلسطین فرا رسیده است.
کد خبر: ۴۳۰۴۵۷

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درخواست رسمی عضویت کامل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 در سازمان ملل را به بان کی مون، دبیرکل این سازمان ارائه داد.

عباس در سخنان خود در این نشست عنوان داشت: از کشورهای جهان می‌خواهیم از روند به رسمیت شناختن کشور فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: از کشورهایی که تاکنون فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند می‌خواهیم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد: از بان کی‌مون نیز می‌خواهیم درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین را به شورای امنیت در سریع‌ترین زمان ممکن برای رای گیری ارائه دهد.

عباس در ادامه افزود: یک سال قبل در چنین زمانی و در همین سالن بسیاری از رهبران جهان در خصوص روند صلح راکد در منطقه ما سخن گفتند. همگان بر روند جدید و دور جدید مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها امید داشتند.

وی همچنین عنوان داشت: فلسطینی‌ها خواهان تشکیل کشور فلسطین هستند. آنها خواهان دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل و فصل مشکلاتشان هستند.کشور فلسطین باید در 22 درصد از اراضی فلسطین یعنی در مرزهای سال 1967 تشکیل شود.

عباس در ادامه افزود: سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نماینده مشروع ملت فلسطین بوده و خواهد ماند تا زمانی که درگیری‌ها با اسرائیل به پایان برسد و تمام مسائل مربوط به راهکار نهایی حل و فصل شود.هدف ملت فلسطین تشکیل کشور مستقل به مرکزیت قدس شرقی براساس قطعنامه‌های بین المللی است. سازمان آزادی بخش فلسطین با اعمال خشونت و اقدامات تروریستی مخالف است.

وی همچنین عنوان داشت: ما همچنان بر گزینه مذاکرات براساس قطعنامه‌های بین المللی پایبند هستیم و آمادگی خود را برای بازگشت به میز مذاکرات اعلام می‌کنیم. ملت ما به مقاومت مشروع و مسالمت آمیز خود در برابر شهرکسازی‌ها ادامه می‌دهد.

عباس در ادامه افزود: معتقدم که هر کس ذره‌ای وجدان داشته باشد با دستیابی ما به عضویت کامل در سازمان ملل مخالفت نمی‌کند. در خصوص شکاف داخلی نیز باید بگویم زمانی که تندباد اختلافات وحدت ملی ما را در معرض هدف خود قرار داد تصمیم گرفتیم برای بازگرداندن این وحدت مذاکره کنیم.

وی همچنین عنوان داشت: ما در تحقق آشتی ملی موفق عمل کردیم امیدواریم که اقدامات لازم برای اجرا شدن این امر هر چه سریع‌تر صورت پذیرد.

عباس در ادامه افزود: ما دست خود را به سمت ملت اسرائیل و دولت آن برای ایجاد صلح دراز می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که بیایید آینده را برای کودکان خود مملو از امنیت و ثبات بسازیم و همچنین روابط دوستانه‌ای میان همدیگر ایجاد کنیم.

وی همچنین عنوان داشت: ما قصد منزوی کردن اسرائیل را نداریم، بلکه می‌خواهیم از شهرک‌سازی‌ها و اشغال‌گری سلب مشروعیت کنیم. دولت اسرائیل تلاش‌ها برای تحقق صلح را از بین برد. همواره اقدامات ما برای تحقق صلح با سرسختی‌های دولت اسرائیل مواجه می‌شد.

عباس در ادامه افزود: بهار فلسطین برای دستیابی به استقلال فرا رسیده است. در حال حاضر می‌بینیم که ملت‌های عربی برای دستیابی به دموکراسی در چارچوب "بهار عربی" تلاش می‌کنند. زمان تحقق بهار فلسطین نیز فرا رسیده است. سیاست‌های اسرائیل راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد. شهرک‌سازی‌ها بیانگر ماهیت سیاست‌های اسرائیل در اشغال‌گری نظامی بر اراضی ملت فلسطین است.

وی همچنین عنوان داشت: چنانچه این روند متوقف شود ما آماده از سرگیری فوری مذاکرات هستیم. زمان آن فرا رسیده است که ملت فلسطین به آزادی و استقلال خود دست یابد.

عباس گفت که فلسطینی‌ها در طول سال گذشته با صداقت و امید وارد گفتگو با اسرائیل شدند و حتی پس از شکست این گفتگوها، از تلاش برای رسیدن به صلح دست نکشیدند، اما همه این تلاش‌ها با سرسختی دولت اسرائیل مواجه شد که با ادامه شهرک سازی، به تصرف سرزمین‌های فلسطینی ادامه می دهد.

وی همچنین از ادامه محاصره غزه و حملات رژیم اسرائیل به این منطقه به شدت انتقاد کرد.

عباس هشدار داد که "سیاست اشغالگرانه اسرائیل" در پی نابود کردن تشکیلات خودگران فلسطینی است.

وی همچنین به تصمیمات دشواری اشاره کرد که فلسطینی‌ها در طول سال‌های گذشته گرفته‌اند و گام‌های دشواری که در جهت صلح برداشته‌اند؛ اما گفت که این تلاش‌ها همه با "صخره توسعه طلبی اسرائیل" برخورد کرده است.

عباس، راه حل نهایی مشکلات منطقه را تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی اعلام کرد و گفت که "دولت و ملت فلسطین" همه گونه تروریسم را محکوم می کند، به خصوص تروریسم دولتی و "تروریسم شهرک نشینان" را.

عباس گفت که فلسطینی‌ها به همه توافقات قبلی با اسرائیلی‌ها پایبند هستند و آمادگی دارند که به میز مذاکره بازگردند.

زمانی که عباس گفت درخواست رسمی تشکیل کشور فلسطین را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه داده، تعداد زیادی از حاضران در جلسه برخاستند به مدت طولانی برای وی دست زدند. این وضعیت لحظاتی بعد و در پایان سخنرانی عباس تکرار شد.

به مناسبت سخنرانی عباس، صفحات بزرگ تلویزیونی در اماکن عمومی در شهرهای مختلف سرزمین‌های فلسطینی نصب شد تا مردم بتوانند سخنرانی عباس را تماشا کنند.

هنگام سخنرانی عباس آویگدور لیبرمن، وزیرخارجه رژیم اسرائیل جلسه نشست را ترک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها