هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

پایان ناکامی‌ سرخ و صدرنشینی آبی

پنجمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با صعود مقتدرانه استقلال به صدر جدول رده بندی و فرهاد مجیدی به صدر جدول گلزنان پیگیری شد و پرسپولیس نیز پس از چند هفته ناکامی بالاخره طعم پیروزی را چشید.
کد خبر: ۴۲۴۴۸۱

به گزارش مهر، پنجمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از چهارشنبه شب با برگزاری هفت بازی آغاز شد و بامداد جمعه با به صدا درآمدن سوت پایان دیدار فولاد خوزستان - استقلال به اتمام رسید. در این هفته تیم‌های فجرسپاسی شیراز، شاهین بوشهر، نفت تهران، سایپای البرز، راه آهن شهرری، پرسپولیس تهران، تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و جایگاه شان را در جدول ارتقا بخشیدند.

با نتایجی که در دیدارهای این هفته رقم خورد تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز با اقتدار رده‌های اول و دوم جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند تا بازی هفته ششم آنها مصاف برای صدرنشینی باشد. در این هفته استقلال به واسطه پیروزی پرگل 4 بر یک مقابل فولادخوزستان 13 امتیازی شد، یک پله در جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد و فولاد خوزستان را با چهار پله نزول به سکوی دهم جدول فرستاد.

تراکتورسازی دیگر تیم فاتح هفته پنجم بود که توانست شهرآورد تبریز را با برتری 5 بریک پشت سر بگذارد. این پیروزی پرگل تیم تراکتورسازی را 12 امتیازی کرد و به رده دوم جدول فرستاد.

صبای قم تاوان شکست 4 بر صفر خود مقابل شاهین بوشهر و پیروزی تیم‌های مدعی استقلال و تراکتورسازی را با سقوط به رده سوم جدول داد و این در حالی بود که سپیدپوشان شاهین با شش پله صعود از رده دهم جدول به جمع چهار تیم بالای جدول آمدند.

تیم‌های اصفهانی در پایان هفته پنجم هر کدام یک پله در جدول سقوط کردند. سپاهان در خانه به نفت تهران باخت تا رتبه پنجم جدول را به خود اختصاص دهد و ذوب آهن در انزلی مقابل ملوان متوقف شد و بر سکوی ششم جدول تکیه زد.

نفت تهران از جمله تیم‌هایی بود که هفته پنجم را با صعود در جدول رده بندی به پایان برد، این تیم به واسطه برتری مقابل سپاهان هشت امتیازی شد و همسایه دو تیم اصفهانی در رده هفتم جدول. یک پله پایین تر از نفت تهران، ملوان بندرانزلی ایستاده که هنوز طعم تلخ شکست را نچشیده و این هفته با تساوی خانگی مقابل ذوب آهن اصفهان به رده هشتم جدول سقوط کرد.

پیروزی پرگل مقابل داماش گیلان برای سایپا صعودی چهار پله‌ای را در جدول به دنبال داشت و این تیم هفت امتیازی نهم شد. راه آهن و پرسپولیس در هفته پنجم نخستین پیروزی خود را کسب کردند و این سه امتیاز نوبرانه آنها را در جدول سه پله ارتقا داد تا به ترتیب یازدهم و دوازدهم شوند.

در پله سیزدهم جدول صنعت نفت آبادان ایستاده است که این هفته در خانه پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و چهار پله در جدول سقوط کرد. فجرسپاسی نیز در ایستگاه پنجم لیگ برتر بالاخره برد و با برتری 2 بر یک مقابل مس کرمان پنج امتیازی شد تا با دو پله صعود در جدول رتبه چهارم را از آن خود کند.

در رده‌های پانزدهم تا هجدهم جدول به ترتیب تیم‌های شهرداری تبریز، داماش گیلان، مس کرمان و مس سرچشمه دیده می شوند که همه در هفته پنجم باختند و به قعر جدول سقوط کرد. در این بین رتبه مس کرمان و مس سرچشمه بدون تغییر ماند اما شهرداری و داماش هر کدام چهار پله در جدول تنزل داشتند.

- نتایج دیدارهای هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* ملوان بندرانزلی 3 - ذوب آهن اصفهان 3
گل‌ها:
جلال رافخایی (23 ، 59 - پنالتی و 3+90 - پنالتی) برای ملوان و پیام صادقیان (22)، ماچادو هوگو (45) و ایگورکاسترو (73) برای ذوب آهن
اخراج: سینا عشوری (80 - ذوب آهن اصفهان)

* مس کرمان یک - فجرسپاسی شیراز 2
گل‌ها:
لئاندرو باربوس (45) برای مس کرمان و حمید جوکار (50) و محمدرضا پورمحمد (86) برای فجرسپاسی شیراز
اخراج: قاسم دهنوی (2+90 - مس کرمان)

* شاهین بوشهر 4 - صبای قم صفر
گل‌ها:
منصور تنهایی (یک و 35)، محسن حمیدی (58) و میثم منیعی (70)

* سپاهان اصفهان صفر - نفت تهران یک
گل:
سید ایمان موسوی (65)

* سایپای البرز 3 - داماش گیلان صفر
گل‌ها:
عباس محمدرضایی (29 و 62) و کریم انصاری‌فرد (34)

* راه آهن شهرری 3 - مس سرچشمه یک
گل‌ها:
بهادر عبدی (36)، امید عالیشاه (45) و حسین کاظمی (87 - پنالتی) برای راه آهن و مسلم فیروزآبادی (69) برای مس

* پرسپولیس تهران 3 - صنعت نفت آبادان یک
گل‌ها:
جواد کاظمیان (26، 58 و 65) برای پرسپولیس و روح الله عرب (71) برای صنعت نفت آبادان

* تراکتورسازی تبریز 5 - شهرداری تبریز یک
گل‌ها: احسان حاجی صفی (3 و 60)، امیرحسین صادقی (8)، فردین عابدینی (15) و سیاوش اکبرپور (20) برای تراکتورسازی و سعید دقیقی (34) برای شهرداری

* فولاد خوزستان یک - استقلال تهران 4
گل‌ها: رضا نوروزی (5) برای فولاد و فرهاد مجیدی (3 و 88) اسماعیل شریفات (38) و میلاد میداودی (85) برای استقلال

فرهاد مجیدی صدرنشین تازه جدول گلزنان

در پایان هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فرهاد مجیدی به تنهایی با پنج گل زده صدرنشین جدول گلزنان است. بعد از مجیدی که با دو گلی که در دیدار با فولاد خوزستان به ثمر رساند، صدرنشین جدول گلزنان شد، جواد کاظمیان و کریم انصاری‌فرد دیده می شوند که هر کدام چهار گل برای پرسپولیس و سایپا زده‌اند.

جدول گلزنان لیگ برتر:

5 گل:
فرهاد مجیدی (استقلال تهران)

4 گل:
کریم انصاری‌فرد (سایپای البرز) و جواد کاظمیان (پرسپولیس تهران)

3 گل:
روح الله عرب (صنعت نفت آبادان)، رضا نوروزی (فولاد خوزستان)، سیدایمان موسوی (نفت تهران)، منصور تنهایی (شاهین بوشهر)، جلال رافخایی (ملوان بندرانزلی) و محمدحسین ابراهیمی (تراکتورسازی تبریز)

2 گل:
علیرضا عباسفرد، امید عالیشاه و حسین کاظمی (راه آهن شهرری)، عبدالکریم اسلامی و میلاد سلیمان فلاح (صبای قم)، احسان حاجی صفی و محسن حسینی (تراکتورسازی تبریز)، سعید دقیقی و میثم بائو (شهرداری تبریز)، امید ابراهیمی و فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان)، مجتبی زارعی (نفت تهران)، ایگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)، علی کریمی (پرسپولیس)، اسماعیل شریفات (استقلال تهران)، علی سامره (مس سرچشمه)، عباس محمدرضایی (سایپای البرز) و مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)

یک گل:
محسن بیاتی نیا، لئوناردو باربوس، جورج مورات، مصطفی سیفی و فرزاد حسین خانی (مس کرمان)، امیرحسین صادقی، فردین عابدینی، سیاوش اکبرپور، اشپیتیم آرفی و فرزاد آشوبی (تراکتورسازی تبریز)، سیدمحمد حسینی، پیام صادقیان، هوگو ماچادو و محمد قاضی (ذوب آهن اصفهان)، ایوان پتروویچ، محسن حمیدی و میثم منیعی (شاهین بوشهر)، ولید علی، میلاد میداودی و آرش برهانی (استقلال تهران)، محمد نزهتی، علی جراح کار و زوران زلاتکوسکی (ملوان بندرانزلی)، حمید جوکار، محمدرضا پورمحمد و مهدی نظری (فجرسپاسی شیراز)، جهانگیر عسگری، محمد آبشک و علیرضا نظیف کار (داماش گیلان)، اکبر صادقی، محسن بیات و رضا عنایتی (صبای قم)، محمد نصرتی و حسین بادامکی (پرسپولیس تهران)، مسلم فیروزآبادی و نناد برونویچ (مس سرچشمه)، مصطفی مهدوی و رضا معقولی (نفت تهران)، وریا غفوری (شهرداری تبریز)، عماد محمدرضا (سپاهان اصفهان)، فونیکه سی (صنعت نفت آبادان)، مهدی خیری (سایپای البرز)، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، بهار عبدی (راه آهن شهرری)

جدول گلزنان خارجی لیگ برتر:

2 گل:
فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان) و ایگور کاسترو (ذوب آهن)

یک گل:
لئاندرو باربوس و جورج مورات (مس کرمان)، عماد محمدرضا (سپاهان اصفهان)، نناد بروونویچ (مس سرچشمه)، ایوان پتروویچ (شاهین بوشهر)، اشپیتیم آرفی (تراکتورسازی تبریز)، زوران زلاتکوسکی (ملوان بندرانزلی)، ولید علی (استقلال تهران)، فونیکه سی (صنعت نفت آبادان) و هوگو ماچادو (ذوب آهن اصفهان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها