مستند چرخ و فلک به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز نورانی پور در 25 قسمت 25دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز کردستان تولید می شود.
کد خبر: ۴۱۱۶۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، بهروز نورانی پور در گفتگو با سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما گفت : چرخ و فلک مجموعه مستندی است که فعالیت و زندگی روزانه افراد در مشاغل را با تکیه بر ایمان ، تلاش ، تقوا ، رزق حلال ، قناعت و صرفه جویی به تصویر می کشد.

وی افزود: در این مستند سعی شده زندگی افراد و مشاغل سخت و زیان آور  مورد بررسی قرار بگیرد که به طور مثال می توان به زندگی کارگر بازیافت زباله، رفتگر، نفر اول کنکور، راننده اتوبوس شهری و... اشاره کرد که در این مستند به آنها پرداخته می شود.  

نورانی پور با بیان اینکه سوژه هر برنامه دارای ویژگی های خاص اجتماعی و یا فردیست ابراز داشت: انتخاب افراد نیز به نوعی می تواند به عنوان الگویی موفق مطرح و باعث ایجاد انگیزه در میان دیگر اقشار جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه پیش تولید این مستند از نیمه دوم فروردین سال جاری آغاز شده است بیان داشت: تصویربرداری مستند از اردیهشت ماه آغاز شده و به صورت همزمان تدوین آن انجام می گیرد.

نورانی پور در پایان ابراز امیدواری کرد:مستند دخل و خرج تا پایان شهریور ماه سال جاری آماده پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیه افراد منتخب در این برنامه ازاستان کردستان هستند خاطر نشان کرد: به جهت اینکه این مجموعه قراراست از یکی از شبکه های سراسری سیما پخش شود مستند چرخ و فلک به زبان کردی و با زیرنویس فارسی تولید می شود.

گفتنی است، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم رویش ( آبان ماه 89 )، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم سینما حقیقت ( آبان ماه 89 )، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا ( آذر ماه 89 ) ، کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره فیلم ایدز تهران ( اسفند ماه 85 )، کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره فیلم تهران ( آبان ماه 86 )، کسب جایزه از جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما ( شهریور ماه 88 )، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جیپور- هندوستان، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آکبانک – ترکیه، کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم SOLELUNA- selezion از جمله موفقیت های این مستند ساز کردستانی به شمار می آید. 

لیست عوامل تولید مستند چرخ و فلک عبارتنداز:

دستیار کارگردان و برنامه ریز : مهدی خلیلی،نور و تصویر : حامد کرم اللهی،دستیار تصویر : کامران خیری ،صدا بردار: امیر عباس زهدی،دستیار صدا : شاهین زند وکیلی،مدیر تولید و جانشین تهیه : جبار صالحی،دستیار تولید و هماهنگ کننده : هیوا سرمدی زاده، تدوین : یدالله فاتحی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها