گزارش واشنگتن پست

ژنرال دمپسی،فرمانده‌مخالف تکنولوژی

ژنرال مارتین دمپسی که توسط باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی شده است فرماندهی است که با شک و تردید به نقش تکنولوژی در آینده جنگ‌ها می‌نگرد.
کد خبر: ۴۰۶۸۸۶

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در بررسی عقاید و تفکرات ژنرال مارتین دمپسی،‌ منتخب پست ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشته است:

« ژنرال مارتین دمپسی هنگام کسب درجه ژنرالی گفت که ارتش سالیانه صدها میلیون دلار خرج طراحی برنامه‌هایی می‌کند که آینده 20 ساله جنگ‌ها را بررسی نموده و نیاز نیروهای رزمنده به سلاح‌های پیشرفته را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

دمپسی در سال 2009 میلادی این پروژه را متوقف نمود و در عوض تعدادی سمینار در خصوص تعلیم و تربیت فرماندهان نظامی برگزار کرد تا فرماندهان بتوانند آزادانه در میدان جنگ تفکرنموده و تصمیم بگیرند و قابلیت انعطاف در قبال وضعیت بوجود آمده را داشته باشند.

دمپسی چند ماه پیش بعنوان فرمانده کل نیروی زمینی انتخاب شده بود و با توجه با بازنشستگی مایک مولن بعنوان رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال ری اودیرنو، بعنوان فرمانده نیروهای زمینی جهت تایید به کنگره معرفی خواهند شد.

انتخاب اولیه اوباما، ژنرال جیمز کارترایت خلبان هواپیمای جنگی بود که بیش از یک دهه بر روی پروژه‌هائی کار می‌کند که ارتش را برای جنگ‌های آتی آماده می‌سازد. وی خود را کارشناس جنگ‌های پیشرفته و اتمی می‌داند.

ژنرال دمپسی برخلاف کارترایت اعتقاد به تکنولوژی فوق پیشرفته نداشته و10 سال گذشته را مشغول هدایت نیروهای نظامی در عراق بوده است. وی اعتقاد ندارد که تکنولوژی می‌تواند تغییری در ماهیت واقعی جنگ داشته باشد. وی دریکی از گزارش‌های خود آورده است: ما در مکانی عملیات انجام می‌دهیم که دشمنان ما حضور دارند، مردم بومی منطقه با تعصبات، دین، فرهنگ و سیاست خود حضور دارند.

اما مخالفین دمپسی می‌گویند که جنگ‌های آتی در عراق و افغانستان نخواهد بود و تکنولوژی برتر یکی از عوامل پیروزی خواهد بود.

وی در مه 2003 میلادی فرماندهی ارتش زرهی در عراق را بعهده گرفت. وی در تعلیم و تربیت نیروهای نظامی عراق نیز شرکت جسته و با تجربیات بدست آمده در عراق به این موضوع اعتقاد دارد که حتی پیشرفته‌ترین ادوات جنگی نمی‌تواند جایگزین قضاوت یک سرباز در جبهه جنگ گردد، تجربه‌ای که ارتش با زحمت در عراق بدست آورد.

دمپسی می‌گوید: ما باید به نیازهای دفاعی خود در آینده نزدیک بیندیشیم نه به نیازهای ارتش در آینده‌های دور.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها