هشدار رییس اداره‌سلامت وزارت‌بهداشت:

بیش از ‌‌40درصد مردان ایران چاقند

رییس اداره سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به بار بیماری ‌های مردان کشور گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد مردان کشور چاقند و حدود 30 درصد آنها کم تحرکند، براین اساس لازم است مردان توجه جدی به سلامت خود داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۳

به گزارش ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق همزمان با هفته سلامت مردان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به بررسی‌های انجام شده در زمینه بار بیماری‌ها در مردان کشور، گفت: حوادث ترافیکی و اعتیاد به ترتیب در مردان 5 و 10 برابر زنان است. همچنین سقوط در مردان حدود 3 برابر زنان و حوادث ناشی از نیروهای مکانیکی، قتل و خشونت،‌ بیماری‌های مزمن انسدادی ریه، بیماری‌های قلبی - ریوی، خودکشی، آسم، سوختگی، اسکیزوفرنی، ایدز و HIV مثبت در مردان بیشتر از زنان است.

وی با استناد به بررسی‌های انجام شده در سال 1386، افزود: نتایج این بررسی‌ها حاکی از آن است که 21.7 درصد مردان روزانه دخانیات مصرف می‌کنند. حدود 30 درصد آنها دارای کلسترول بالاتر از زنان هستند که تمام این عوامل سبب شده تا از سال 85 به منظور جدی گرفتن بحث سلامت مردان، با همت انجمن اورولوژی روز و هفته سلامت مردان در نظر گرفته شود.

وی شعار امسال هفته سلامت مردان را «حرکت برای سلامت مردان» عنوان کرد و افزود: حدود 6.5 میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند و این سالمندی روز به روز در حال افزایش است. بر این اساس باید توجه ویژه‌ای به سلامت مردان و زنان سالمند کشور داشت.

مطلق گفت: مردان معمولا کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و در مراجعه به مراکز بهداشتی - درمانی تاخیر دارند. بر همین اساس است که امید به زندگی مردان ایرانی حدود 71.8 سال و زنان کشور حدود 73 سال است. به این ترتیب لازم است سلامت مردان جدی گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها