چگونه می‌شود از دوران جوانی لذت برد؟

جوانی‌ات‌ را ‌قورت ‌بده

جوانی بهترین زمان برای لذت بردن از زندگی است. مگر نه این که جوانی، یعنی سلامت و نشاط؛ خب همین قضیه می‌تواند بهترین دلیل برای لذت بردن از زندگی باشد، اما گاهی جوان‌ها هم دچار مشکل می‌شوند و آن طور که باید و شاید از زندگی لذت نمی‌برند.اگر جزو آنهایی هستید که راه نادرستی را در زندگی پیش گرفته و اعتماد به نفس‌تان را از دست داده‌اید یا به اندازه کافی شاد و سرزنده نیستید و احساس خوبی را در زندگی تجربه نمی‌کنید، همین حالا وقتش است که اوضاع را عوض کنید.چه کاری دوست دارید انجام دهید؟ اهداف خود و گام‌های رسیدن به آن اهداف را برای خود مشخص کنید.
کد خبر: ۳۸۶۲۱۲

1 ـ یاد بگیرید که مثبت باشید. اگر همواره غر بزنید و از زندگی‌تان ابراز نارضایتی کنید، دیگران تنها به جنبه‌های منفی شخصیت شما توجه خواهند کرد و شما را به عنوان فردی بی‌حوصله خواهند شناخت.

2 ـ دست و دلباز باشید. کمی دست و دلبازی، چیزهای زیادی برای شما به ارمغان می‌آورد. «هر آنچه را که به دنیا بدهید به شما باز خواهد گشت» و به عنوان فردی دست و دلباز و خیر شناخته خواهید شد.

3 ـ یک سرگرمی پیدا کنید. شاید علاقه‌مند به یادگیری عکاسی یا نقاشی باشید یا شاید بخواهید سکه‌های قدیمی را جمع کنید. لازم نیست تمام زندگی‌تان را صرف این کار کنید. این گونه سرگرمی‌ها تنها برای ایجاد تنوع در زندگی است تا از روزمرگی درآیید و کمی هم به خودتان برسید.

4 ـ با خودتان شعری را زمزمه کنید. شعرهای زیبا و مثبت را یاد بگیرید. می‌توانید از شعرهای حافظ و سعدی و مولانا، اشعاری را انتخاب کرده و آنها را با خود زمزمه کنید. خصوصا وقتی احساس بی‌حوصلگی می‌کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا حس خوبی داشته باشید. گوش کردن به موسیقی نیز می‌تواند به لحظات شما، آرامش را هدیه دهد.

5 ـ اجتماعی باشید. انسان، موجودی اجتماعی آفریده شده، تنها زندگی کردن موجب رضایت و آرامش نیست. حتی در زمان ابتدای خلقت، بشر سعی کرده تا اجتماعی زندگی کند. تنهایی حالتی از افسردگی مغز را نشان می‌دهد، چراکه انسان نیاز به زندگی اجتماعی دارد. باهم بودن، موجب ایجاد لحظات شاد می‌شود.

6 ـ مدام به فکر دخل و خرجتان نباشید. پول اگرچه خوب است، اما نمی‌تواند احساس شادی را برایتان به ارمغان آورد. سعی کنید همواره در ارتباط با دیگران، ادب و متانت خود را حفظ کنید و به احساسات دیگران احترام بگذارید.لذت بردن از زندگی، کار سختی نیست. برای شاد بودن در زندگی لازم نیست حتما پول زیادی خرج کنید، فقط باید بخواهید. زندگی خوب یا بد می‌گذرد، پس چه بهتر که سعی کنید از آن لذت ببرید خصوصا الان که جوانید!

الهه عیوض‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها