سرمربی پرسپولیس گفت: نمی‌توان گفت که اگر حتما من بودم کره‌ جنوبی را می‌بردیم اما می‌توانم این را بگویم که این‌گونه نمی‌باختیم.
کد خبر: ۳۸۴۱۹۸

به گزارش فارس، علی دایی که به دلیل تأخیر 30 دقیقه‌ایش نشست خبری باشگاه پرسپولیس ساعت 13:30 دقیقه آغاز شد با عذرخواهی از خبرنگاران صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

از خیلی قبل‌تر برای حضور در دو تورنمنت ترکیه و امارات برنامه ریزی کرده بودیم و این دو اردو جزء بهترین اردوهای پرسپولیس بوده است. بازی‌های سنگینی را انجام دادیم که به لحاظ تاکتیکی به پرسپولیس خیلی کمک کرد. بازی با تیم‌هایی که هرکدام از بازیکنان حریف 35 میلیون یورو ارزش داشتند باعث شد اعتماد به نفس بازیکنان بالا رود و لیگ را هم خوب شروع کنیم.

من در بعضی روزنامه‌ها و سایت ها خواندم که صحبت‌هایی درباره شیث رضایی و ماجرای او نوشته‌اند. باید بگویم خانواده‌هایی بودند که از او به مسئولان تیم در دوبی گلایه‌هایی داشتند. من می‌گویم چرا باید بازیکن کاری کند که بزرگی مثل خوردبین و آقای رسایی مجبور به عذرخواهی شوند. اگر گفته من اشتباه است شما بگویید. او مدعی شده بود که آنها هوادار استقلال بودند در صورتی که ما حق نداریم حتی به تیم مقابل هم توهین کنیم.این در شأن بازیکن پرسپولیس نیست که بخواهد چنین رفتاری داشته باشد. به قول آقای کاشانی علی دایی‌ها، علی پروین‌ها، پنجعلی‌ها آمدند و رفتند. از من بزرگتر در این تیم بوده و اکنون نیست. آنچه مانده پرسپولیس است.

پرسپولیس یک تیم بزرگ با اهداف بزرگ است. من خواهش می‌کنم به مسائلی بپردازیم که بتواند به فوتبال ما کمک کند و من هم بتوانم به این تیم کمک کنم. این اسامی‌ها خیلی کوچکتر از مقابل 40 میلیون هوادار است. هیچ موقع نه من و نه هیچ کس دیگر نظرات شخصی خود را اعمال نمی‌کنیم و حق کسی را هم ضایع نمی‌کنیم. این تصمیم من به صلاح پرسپولیس بوده است. بنابراین صحبت‌های مطرح شده برای این ماجرا شاید بتواند به روزنامه ها کمک کند تا دو صفحه آنها پر شود اما هیچ بار فنی ندارد.

هدف فقط صعود نیست

هدف ما در لیگ قهرمانان فقط صعود از گروه نیست، هدف ما در لیگ قهرمان آسیا فقط صعود از مرحله گروهی نیست بلکه می‌خواهیم به مراحل پایانی لیگ قهرمانان صعود کنیم و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

علی دایی در پاسخ به اینکه چرا فوتبال ایران امروز فاقد لژیونر است، گفت: نتایج تیم ملی پاسخ به این سؤال است. افت فوتبال ما در اکثر رده‌های ملی و ناکامی تیم ملی می‌تواند یک دلیل بزرگ برای این باشد که ما فاقد لژیونر هستیم. هر موقع تیم ملی ما خوب بازی کرده لژیونرهای زیادی از فوتبال ایران به فوتبال اروپا رفته‌اند.

در سال 1996 که تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بود من، کریم باقری، خداداد عزیزی به تیم‌های خارجی رفتیم زیرا تیم ملی خوب و با کیفیت کار کرد اما در همین جام ملت‌های اخیر ما بازیکن شاخصی ندیدیم که بتواند نتیجه بازی را عوض کند اما شما می‌بینید که بازیکنان ژاپنی به تیم‌های اروپایی می‌روند و یک مدافع از ژاپن در تیم میلان بازی می‌کند دلیلش آن است که فوتبال ما در جا می‌زند و افت داشته و از فوتبال سطح اول آسیا که کره، ژاپن و استرالیا است عقب‌تر است.

امروز می‌بینیم که علی کریمی که سابقه خوبی داشته و در بوندس‌لیگا هم بازی‌های خوبی انجام داده دوباره به بوندس‌لیگا برگشته است. آرزوی قلبی من این است که علی کریمی در شالکه جایگاه مناسبی پیدا کند و من به عنوان یک ایرانی از این موضوع خوشحال می‌شوم.

اگر من در تیم ملی بودم این‌گونه نمی‌باختیم

این تیم که مقابل کره جنوبی بازی کرد همان تیمی بود که من درست کردم. خیلی از این بچه‌ها را من به تیم ملی دعوت کردم. شاید اگر من هم بودم می‌باختیم. نمی‌توان گفت که اگر حتما من بودم می‌بردیم اما می‌توانم این را بگویم این گونه نمی‌باختیم. شکست مقابل کره جنوبی یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تیم ملی بود چون اصلا بار فنی نداشتیم. شاید اگر مربی بهتر از من هم روی نیمکت تیم ملی بود می‌باخت. به هرحال من کارم را در تیم ملی نتوانستم ادامه دهم و راجع به گذشته هم نمی‌توانم صحبت کنم.

علی دایی درباره شایعه برگزاری دربی در 6 فروردین گفت: خود من هم شخصا دوست ندارم در عید بازی کنیم. ما هم صاحب خانواده هستیم. یک عید بیشتر نداریم و دوست داریم در کنار خانواده خود باشیم. 29 اسفند یک بازی داریم و باید 6 فروردین هم بازی کنیم اگر به جای این بازی‌های تیم ملی که هیچ بار فنی ندارد و کادر فنی هم مشخص نیست مثل بازی با روسیه لیگ را برگزار می‌کردیم مجبور نبودیم در عید بازی کنیم و تحت فشار هم قرار نمی‌گرفتیم. به هرحال ما تابع سازمان لیگ هستیم و تیم خود را برای دربی آماده می‌کنیم. ما هم دینی نسبت به خانواده خود داریم و دوست داشتیم عید در کنار آنها باشیم.

دایی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در شرایطی که سکوبرت آماده است، از او استفاده نمی‌کند و اینکه مدیر برنامه‌های این بازیکن با شیث رضایی یکی است، گفت: من هیچگاه در مورد بازیکن صحبت نمی‌کنم و اگر در مورد شیث رضایی هم صحبت کردم به دلیل مطالب ناروایی بود که در یکی از سایت‌ها نوشته شده بود.

علی دایی رو به خبرنگاری که این سؤال را پرسیده بود، گفت: من برای اولین بار است که شما می‌بینیم و تا به حال شما را در تمرین پرسپولیس ندیدم. آیا تا به حال در تمرین پرسپولیس حضور داشته‌اید که از آمادگی سکوبرت خبر داشته باشید. اصلا از سایت شما یک نفر هم سر تمرین نیامده است.

آمادگی تیم را سرمربی تشخیص می‌دهد شما که با آن قاطعیت می‌گوئید سکوبرت آماده است، چطور می‌دانید پرسپولیس به او نیاز دارد مگر جای من هستید؟ سکوبرت اگر آماده باشد، من از او استفاده می‌کنم و اگر آماده نباشد برای او تمرین اضافه می‌گذارم. سکوبرت اکنون بازیکن پرسپولیس است و اصلا ربطی به مدیربرنامه‌هایش ندارد. شما بهتر است مصاحبه مدیر برنامه‌های او را بخوانید که نسبت به کاپیتانی پرسپولیس توهین کرده و گفته که بازوبند کاپیتانی یک تکه پارچه است که پائین‌تر بسته شده است. آرزوی خیلی‌هاست که در این تیم توپ‌جمع‌کن باشند چه برسد به اینکه بازوبند کاپیتانی را ببندد. آیا شما می‌دانید تاکنون چند نفر و چه کسانی بازوبند کاپیتانی را بسته‌اند؟ آیا این فقط یک تکه پارچه‌ است؟

من تأسف می‌خورم برای کسی که ارزش تیم پرسپولیس را نمی‌داند. بازوبند کاپیتانی اهمیت دارد. بهتر است راجع به کسانی صحبت کنیم که ارزشش را داشته باشد. من خواهش می‌کنم شما سوالاتی را بپرسید که از آن اطلاعات کافی داشته باشید. من باید تشخیص بدهم که کدام بازیکنان بازی کنند. من مسئول فنی تیم هستم. به نظر شما وقتی دفاع پرسپولیس خوب کار می‌کند من باید سپهر حیدری را بیرون بگذارم و بازیکن دیگری را جای او بگذارم.

4 ماه بعد در فیفا جلسه دارم

من عضو کمیته فنی و اجرایی فیفا هستم. آخرین جلسه‌ای که باید در آن شرکت می‌کردم هفته گذشته بود که به خاطر بازی پرسپولیس و نفت آبادان نتوانستم در این جلسه حاضر شوم اما جلسه بعدی 4 ماه دیگر خواهد بود.

پس از اتمام صحبت‌های دایی در این خصوص ، حبیب کاشانی گفت: علی دایی درباره دعوت از سوی فیفا با من صحبت کرد اما من به او گفتم باشگاه و تیم مهمتر است و جا دارد از دایی تشکر کنم که به این سفر نرفت.

دایی در ادامه گفت: از اینکه بعضی از دوستان سطح فنی پرسپولیس مقابل نفت آبادان را تحسین می‌کنند، ممنون هستم اما خودم معتقدم به لحاظ فنی 50، 60 درصد خود را ارائه کردیم و باید بهتر شویم و با تمرینات بیشتر باید سطح خود را بالا ببریم و از شرمندگی هواداران خارج شویم.

مطمئناً شرایط مسابقات در لیگ قهرمانان آسیا با شرایط تیم ملی فرق می‌کند. استرالیا در جام ملت‌های آسیا با بدشانسی دوم شد اما تا به حال دیده‌اید در لیگ قهرمانان آسیا تیمی از استرالیا بالا بیاید؟ کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن خود را به سمت حرفه‌ای شدن می‌برند. ما هم سعی می‌کنیم با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت کنیم و به دورهای بعد برسیم.من از حمایت‌های حبیب کاشانی تشکر می‌کنم. معتقدم 8 باخت شایسته پرسپولیس نیست و تلاش می‌کنیم این باخت‌ها جبران شود. می‌خواهیم روند رو به رشد خود را ادامه دهیم تا تمام این شکست‌ها در پایان فصل شیرین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها