سفری به سفیدی برف به دل تاریخ

گنجنامه همدان در انتظار گردشگران

با شروع فصلی دیگر، سفیدی پاک تر از صداقت زمستانهای پر برف همدان میهمانان خود را بر سفره پر برکت دشتها و کوهساران خود دعوت می کند.
کد خبر: ۳۷۵۲۵۱

به گزارش مهر در همدان، هنگامه‌ای که بهار عطر حضورش را در هوای احساس می پراکند و بوی ماه فروردین و رویش دوباره زندگی به مشام می رسد، همدان همچون قطعه ای از بهشت برین تمام زیبایی حضور خداوند را به نمایش می گذارد و آنچنان خود را به هفتاد قلم طبیعت، آرایش می کند که گویی جشن بزرگ ظهوری دوباره در راه است.

فصل بهار و اردیبهشت ماه، نیک هنگامی است که "آمادای" روح هر حاضری را به پرواز در می آورد و چنان او را در آغوش می کشد که آرامشی روحانی سراسر وجودش را فرا خواهد گرفت.

این دیار خوش آب و هوا تابستانش نمایی دیگر است و زیبایی طبیعتش به زیبایی بهارش یکه زده است و پاییز هزار رنگ همدان را در هیچ بوم نقاشی نمی توان به تصویر کشید و هزاران آبرنگ نمی توانند هزار و یک رنگ درختانش را خلق کنند.

اما آنچه را که نمی توان به توان قلم، توصیف کرد و به رشته تحریر درآورد، سفیدی پاک تر از صداقت زمستان های پر برف همدان است که سخاوتمندانه دانه های برفی سرد، اما پر مهر خود را بر دست های رهگذران می بارد و میهمانان خود را بر سفره پر برکت دشت ها و کوهساران خود دعوت می کند.

همدان دیار گشت و گزار است و محفل شادی و سرور، استانی پر از لحظه های دیدن و خندیدن و حضوری پر نشاط برای شادی و تفریحی دوباره.

همدان، سند مصور تاریخ ایران

جاذبه های تاریخی و فرهنگی همدان و وجود بیش از هزار و 700 اثر و بنای تاریخی بهانه خوبی است تا اوقات فراغت را در کهن دیار هگمتانه با سه هزار و 100 سال تاریخ مدنیت گذراند و اوقاتی را به تماشای سند مصور تاریخ ایران نشست.

اما گشت و گزار در "آنادانا" را نباید منحصر به بهار و تابستان و پاییز دانست و نباید از زیبایی های چشم نواز زمستان آن غافل شد.

وجود دشت های وسیع که با بارش اولین برف زمستان به مناطقی مناسب برای برگزاری ورزش‌های زمستانی مبدل می شود، کوهستان های پر برف که حضور کوهنوردان کار کشته و با تجربه را برای کسب افتخار صعودی دیگر طلب می کند، آبشارهای یخ زده و منجمد که در انتظار صدای تیشه یخ نوردان حرفه ای است و پیست اسکی دارای امکانات منحصر به فرد و مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه در کنار محل های پیش بینی شده برای بازی و تفریحات زمستانی، همدان را به استانی استثنایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در فصل زمستان مبدل کرده است که با حضورشان جانی دوباره به صنعت گردشگری استان می دهند.


عباس آباد و گنجنامه همدان در انتظار گردشگران زمستان

منطقه عباس آباد و گنجنامه در دامنه کوه پر افتخار الوند یکی از جاذبه های توریستی همدان در تمام فصول بخصوص در فصل زمستان است که در کنار هم قرار گرفتن تله کابین گنجنامه با یک هزار و 680 متر طول از گنج نامه تا دشت میشان، نزدیک ترین پیست اسکی کشور به منطقه شهری با پنج کیلومتر فاصله و جاده دسترسی اتومبیل که دارای امکانات مناسبی نظیر تله سیژ، رستوران، پناهگاه و پارکینگ است، به منطقه ای توریستی برای فصل زمستان مبدل شده است.

منطقه تاریک دره به عنوان یکی از زیباترین دره های زیست محیطی کشور و کتیبه های تاریخی گنجنامه با بیش از سه هزار سال قدمت، از سنگ نوشته های پادشاهان هخامنشی، آبشار زیبا و همیشه جاری گنجنامه که در برخی از روزهای زمستان به کوه یخی از آبهای الوند تبدیل می شود و یخ نوردان را به سعودی دیگر دعوت می کند، نیز بر قابلیت های گردشگری آن افزوده است.

از طرفی دیگر مراکز خدماتی و اقامتی کوچک و بزرگ منطقه و از همه مهمتر مجتمع تفریحی، توریستی و ورزشی گنجنامه، این منطقه را به منطقه ای دلنشین و جذاب برای سفری زمستانی و تجربه ای متفاوت تبدیل کرده است.

از اتفاقات جالب توجه چند سال اخیر، ایجاد مجتمع گنجنامه با برخورداری از امکانات منحصر به فرد ورزشی نظیر بلندترین سکوی پرش از ارتفاع خاورمیانه (بانجی جامپینگ) با 42 متر ارتفاع و دو سکوی پرش همزمان، سایت تعادل هوایی (اسکای تریال) و کابل پرواز در آسمان (تیرول) با 600 متر طول که هر دو سایت کاملا منحصر به فرد در کشور هستند و نمونه آن در منطقه وجود ندارد را می توان نام برد.

بلندترین دیواره سنگ نوردی کشور با 18 متر ارتفاع و در فضای باز با امکان برگزاری مسابقات ملی و منطقه ای و امکانات تفریحی و غرفه های فرهنگی، صنایع دستی و سوغات همدان و سفره خانه سنتی در دشت میشان نیز از چشم اندازهای دنشین این منطقه است.

نام گنجنامه و کوه سراسر افتخار الوند برای بسیاری از هموطنان نامی آشنا و خاطره انگیز است که با تماشای زیبایی های آن در فصل زمستان برگی دیگر از دفتر خاطراتمان به خاطرات دلنشین سفری به رنگ برف در دل تاریخ مزین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها