رهبران آلمان و روسیه تشکیل کمیته امنیتی جدیدی را برای بررسی قوانین اصولی درخصوص مسائل امنیتی اروپا و مدیریت شرایط مدیریت در شرایط بحران نظامی و غیرنظامی را پیشنهاد کردند.
کد خبر: ۳۳۲۴۸۹

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با یکدیگر در برلین اعلام کردند که لازم است ارتباط دائمی میان اتحادیه اروپا و روسیه به یک سطح بالاتر برسد.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس‌، آلمان و روسیه هم‌چنین توافق کردند که اقدامات بیشتری در امور امنیتی اروپا انجام دهند. این موضوع در راس موضوعات مورد بحث میان مدودف و مرکل در برلین بود.

دو طرف در این گفت‌وگوها به تغییرات چشمگیر در جهان از سال 1975 اشاره کردند.

رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای از اتحادیه اروپا و روسیه در امور سیاست خارجی و امنیتی در سطح وزرای دو طرف را مطرح کردند.

کمیته‌ای که ریاست آن را سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برعهده خواهند داشت.

در یادداشتی که دو طرف در حاشیه این دیدار در برلین امضا کردند مدودف و مرکل پیشنهاد دادند رایزنی‌های منظمی میان مسکو و کمیته سیاست و امنیت اتحادیه اروپا در آینده در سطح وزرای خارجه کشورهای اروپایی و روسیه با تشکیل کمیته سیاسی و امنیتی اروپا و روسیه صورت پذیرد.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از نشست‌هایی که دو روز ادامه داشت، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: بر تداوم رایزنی درباره این مساله توافق کردیم و تمایل برای گسترش سطح این تصمیمات وجود دارد. ولی هدف ایجاد یک سیستم بروکراسی نیست.

مرکل نیز این امر را مرتبط به بهبود کیفی روابط موجود میان اتحادیه اروپا و روسیه در زمینه امنیتی دانست و گفت: مکانیزم جدید همکاری اصول عملیات مشترک برای حل بحران‌های نظامی یا غیر نظامی را تدوین می‌کند.

رئیس جمهور روسیه بر اهمیت ثبات یورو، واحد پولی اروپا برای سیستم مالی جهان تاکید و ابراز امیدواری کرد این اقدامات ثبات یورو و نتایج مفید آن برای کشورهای حوزه یورو و رشد آنان را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: موضوع ثبات یورو یکی از موضوعات مورد بحث در اجلاس آتی گروه 20 در کانادا خواهد بود و با توجه به حجم تجارت میان روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا این امر برای ما مهم است.

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها