نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) در جلسه کمیته تحقیق جنگ عراق از تصمیم حمله به عراق دفاع کرد و خاطر نشان کرد که سرنگونی دولت صدام کار درستی بود.
کد خبر: ۳۱۵۴۰۸

به گزارش ایسنا، گوردون براون نخست وزیر انگلیس، در این کمیته موسوم به چیلکات،‌ همچنین از فداکاری آنهایی که در جنگ عراق کشته شدند تقدیر کرد و گفت: حمله به عراق تصمیم درستی بود و به دلایل درستی این کار انجام شد.

گوردون براون که از سال 1997 تا سال 2007 به عنوان وزیر خزانه داری انگلیس فعالیت می‌کرد و هزینه‌های ارتش انگلیس را تصویب می‌کرد، قرار بود حدود چهار ساعت به سوالات این کمیته پنج نفره پاسخ بدهد.

در اوایل سال جاری تونی بلر، نخست وزیر انگلیس نیز از تصمیم آمریکا و انگلیس برای حمله به عراق دفاع کرد و تصریح کرد که این حمله با هدف سرنگونی دولت صدام، دیکتاتور عراق که برای منطقه و جهان تهدید محسوب می‌شد، انجام گرفت.

براون همچنین در زمان حضورش در این کمیته، با معترضانی که به جنگ عراق اعتراض داشتند، روبه روشد.

در همین حال، یکی از بنیان گذاران موسسه "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" گفت: گوردون براون مسئول تخصیص بودجه اکثر جنگ‌های بحث برانگیز در انگلیس بوده است و دومین فرد قدرتمند در انگلیس در زمان جنگ عراق محسوب می‌شد.

براون در حالی در کمیته تحقیق جنگ عراق حضور یافته است که با اتهام‌هایی همچون عدم تامین تجهیزات کافی برای نیروهای انگلیسی در عراق و افغانستان روبه رو است.

گفته می‌شود که براون همچنین در کمیته تحقیق جنگ عراق در مورد زمان بندی خروج نیروهای انگلیسی در عراق در سال گذشته، به سوالاتی پاسخ می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها