گفتگو با سید مهدی سید صالحی مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران

هدف استقلال کسب مقام در آسیاست

آغاز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا فرصتی است تا طرفداران استقلال روی موفقیت در عرصه این رقابت‌ها متمرکز شوند و مجموعه تیم نیز با انگیزه‌هایی تازه چشم به آینده بدوزند؛ رقابت‌هایی که استقلال از 19 سال پیش تاکنون موفقیتی در آن به دست نیاورده است.
کد خبر: ۳۱۴۲۵۱

نتایج ناامیدکننده آبی‌پوشان پایتخت خصوصا در دوره گذشته این رقابت‌ها باعث شده تا کادر فنی و بازیکنان این تیم عزمی راسخ برای جبران ناکامی‌ها در این مسابقات داشته باشند.

سید مهدی سیدصالحی بازیکنی که تجربه آقای گلی در دوره‌های گذشته لیگ قهرمانان آسیا را به‌همراه سپاهان دارد، این بار در لباس استقلال تلاش دارد موفقیت گذشته را تکرار و دروازه رقبای آسیایی را باز کند. هر چند موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به حضور تیم‌های تا بن دندان مسلح عربی و آسیای میانه، قدری دشوار به نظر می‌رسد.

از اوضاع و احوال فعلی استقلال بگو...

پس از بازی جام حذفی دیدار خوبی مقابل مس کرمان داشتیم. در این بازی موقعیت‌های گل فراوانی داشتیم که فقط دوتای آن گل شد. در نیمه دوم هم بچه‌ها بازی را اداره کردند تا ضمن کسب 3 امتیاز شیرین، برای شروع بازی‌های آسیایی روحیه خوبی داشته باشیم. از طرفی به 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرمی داشتیم تا در کورس رقابت بالای جدول از دیگران عقب نمانیم.

از شکست سپاهان مقابل ذوب آهن خوشحال شدید؟

ما کاری به نتایج دیگران نداریم و فقط به فکر بازی‌های استقلال و حریف روبه‌رو هستیم. همه حریفان در لیگ برتر قابل احترام‌اند و ما از برد و باخت تیمی خوشحال یا ناراحت نمی‌شویم و فقط به فکر پیروزی خودمان هستیم.

از این‌که سپاهان نتایج خوبی گرفته و شانس اول قهرمانی است خوشحالید یا ناراحت؟ بالاخره شما یک سپاهانی قدیمی هستید...

اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم؛ چون هر اظهار نظر موافق یا مخالفی بکنم بعضی‌ها تعابیر مختلفی به ذهنشان می‌رسد که حساسیت برانگیز خواهد بود.

قبل از بازی با مس کرمان به سراغ بوناچیچ رفتید...

بله. او مربی من بوده و با وی دوران خوبی را در سپاهان داشتم. فراموش نکنید که من با بوناچیچ آقای گل آسیا شدم و او حق بزرگی بر گردن من دارد.

و به‌طور طبیعی اطلاع داری که هواداران استقلال انتظار دارند در لیگ قهرمانان آسیا حضوری پررنگ داشته باشید.

بله. این انتظار و توقع حق طبیعی آنهاست. امسال بازیکنان با همت کادر فنی و درایت واعظ آشتیانی مدیرعامل، تمام سعی خود را به‌کار خواهند برد تا با قدرت ظاهر شده و بتوانند توقع هواداران را جامه عمل بپوشانند. امسال ما به فکر مقام آوردن در آسیا هستیم و این پتانسیل در استقلال وجود دارد. ان‌شاءالله با یاری خداوند، این هدف دست یافتنی خواهد بود.

قبول داری که جدال استقلال با تیم‌های عربی جدال نابرابری است؟

از چه جهت؟ فکر نکنم اینطور باشد.

منظورم این است که بیشتر تیم‌های عربی با بازیکنان گرانقیمت خارجی و ملی‌پوشان سرشناس و دورخیز لازم به میدان می‌آیند؛ درحالی که استقلال متکی به چند مهره داخلی است.

امسال بازیکنان با همت کادر فنی و درایت مدیرعامل تمام سعی خود را به‌کار خواهند برد تا با قدرت ظاهر شوند و بتوانند توقع هواداران را جامه عمل بپوشانند

من این حرف را رد می‌کنم. آن سالی که من در سپاهان بودم و با تیم الشباب عربستان بازی داشتیم، این تیم 9 بازیکن ملی‌پوش و چند بازیکن معروف خارجی داشت ولی با وجود این، آنها را در زمین خودشان شکست دادیم و اصلا نباید ظاهربین بود. تیم‌های ایرانی در آسیا شناخته شده هستند و رقبا روی توانایی‌ ایرانی‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. ان‌شاءالله 4 تیم ایرانی بتوانند نماینده‌ای شایسته برای کشورمان باشند.

به نظرت چه عاملی باعث شد سپاهان در آن سال به نایب قهرمانی آسیا برسد؟

اگر بخواهم خلاصه اشاره کنم، بچه‌های سپاهان چند سال بود که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کردند و هر سال به دلیلی نتیجه نمی‌گرفتند. ولی در آن مقطع بازیکنان و مدیریت تیم دست به‌دست هم دادند و اتحاد خوبی شکل گرفت تا تیم به فینال برسد.

استقلال در اسفند ماه برنامه فشرده‌ای دارد. این فشار کار برایتان آزاردهنده نیست؟

این موضوع شامل همه تیم‌هاست و منحصر و محدود به ما نمی‌شود. خدا را شکر تیم ما مهره‌های خوب و ممتازی دارد که می‌توانند در بازی‌های سخت به کمک تیم ما بیایند، امیدواریم بتوانیم در هر 3 عرصه خوب کار کنیم.

در کشاکش بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در جام حذفی هم بازی دارید. استقلالتا‌چه‌حد جام حذفی را جدی گرفته است؟

جام حذفی برای ما کاملا اهمیت دارد. همه بچه‌ها انگیزه بالایی برای قهرمانی در این جام دارند و خیلی امیدواریم بتوانیم در این مسابقات نتیجه بگیریم. مطمئن باشید علاوه بر این‌که با تمام وجود در لیگ برتر برای به دست آوردن قهرمانی کار می‌کنیم، جام حذفی را بسیار جدی دنبال خواهیم کرد.

پیش‌بینی شما از نتایج تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی چیست؟ شانس کدام تیم را بیشتر می‌دانی؟

هر 4 تیم شرکت‌کننده از ایران، تیم‌های قابل احترامی هستند و از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم هر 4 تیم بتوانند نتایجی در خور نام ایران کسب کنند.

به بحث استقلال بازگردیم. امسال زیاد به شما بازی نرسید.از این بابت ناراحت نیستی؟

نه. اصلا بحث ناراحتی نیست. من تا آمدم در ترکیب ثابت استقلال جا بیفتم، دچار مصدومیت شدم. ولی پس از نیم فصل که بینی‌ام شکست، در بیشتر بازی‌ها حاضر بوده‌ام و در گلزنی نیز کم و بیش موفق بوده‌ام. بازی کردن من به نظر کادر فنی بستگی دارد و در حقیقت بیشتر تمرکزم این است که بتوانم در استقلال حضور مفید و موثری داشته باشم تا حضور زیاد اما بی‌فایده.

با وجود شکست سپاهان جدول رده بندی می‌گوید که شانس قهرمانی استقلال اندک است.

هنوز زمان قابل توجهی تا پایان لیگ برتر مانده است و با قطعیت نمی‌توان گفت که کدام تیم قهرمان می‌شود. مطمئن باشید استقلال برای قهرمانی شانس دارد و ما امیدمان را از دست نداده‌ایم.

حرف پایانی‌تان را می‌شنویم...

ان‌شاءالله بتوانیم با ارائه بازی‌های قابل قبول و در خور نام استقلال در آسیا از گروهمان صعود کنیم. توقع داریم در بازی‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، هواداران استقلال حضوری گسترده در ورزشگاه داشته باشند و استقلال را با تمام وجود تشویق کنند، چون تیم به حمایت آنها نیاز دارد. بی‌شک محتاج دعای مردم هستیم تا بتوانیم از این رقابت‌ها سربلند بیرون بیاییم.

محمد طاهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها