نسخه شفابخش دایی برای فتح دربی 68

پیروزی برد، فوتبال تبرئه شد

گروه ورزش: پیروزی و استقلال این بار تلاش زیادی کردند تا شهرآوردشان مساوی نشود؛ تلاشی که سرانجام در فاصله 3 دقیقه تا پایان بازی، به قیمت ناراحتی هواداران استقلال و افسوس بازیکنان و کادرفنی این تیم به بار نشست و پیروزی را به عنوان شکننده طلسم تساوی‌های یک - یک سال‌های اخیر معرفی کرد. آمارهایی که قبل از دربی شصت و هشت وجود داشت، در شکل خرافی آن نشان از تکرار نتیجه مساوی بود؛ این‌که بیشتر از 20 سال است تیمی که نیمه اول دربی را از سمت راست زمین آغاز می‌کند، نباخته یا بیشترین مساوی‌های استقلال و پیروزی در ماه بهمن رقم خورده یا حتی طلسم‌هایی چون طالب‌لو 10 بازی است که در دربی بازنده نبوده و علی دایی هم تاکنون همراه با پیروزی مقابل استقلال توفیقی نداشته، همه و همه دیروز شکست تا فوتبال در آستانه متهم شدن چندباره‌اش به سیاسی بودن، با شوت زیبای کریم باقری تبرئه شود.
کد خبر: ۳۱۰۸۵۶

در این میان شاید مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان ورزش که در 6 بازی قبلی استقلال و پیروزی، جزو متهمان ردیف اول فوتبال سیاسی بودند، بیشتر از همه از گلی که در دقیقه 87 به ثمر رسید و همه را از شر یک نتیجه یک - یک دیگر راحت کرد، خوشحال شدند.

دربی شصت و هشتم با برتری استقلال آغاز شد. بازی نزدیک 3 هافبک‌ مرکزی آبی‌پوشان، باعث شد آنها در 20 دقیقه اول بازی مالک توپ و زمین باشند. این برتری اتفاقا خیلی زود نتیجه داد و اشتباه مدافعان پرسپولیس، بخصوص شیث، باعث شد در دقیقه 16، حلقه شادی استقلال دور کاپیتان فرهاد مجیدی شکل گیرد. برتری نسبی استقلال پس از گل هم ادامه داشت، اما در 10 دقیقه پایانی این نیمه همه چیز رنگ عوض کرد. در دقیقه 37 هادی نوروزی در موقعیتی که روی پاس زیبای علی عسگر نصیبش شده بود، آسان‌ترین کار ممکن را کرد تا نتیجه مساوی شود. در این گل اشتباه محرز مهدی امیرآبادی در جایگیری و دفع توپ مشهود بود. پیروزی در دقایق پایانی نیمه اول هم روی ضربه سر هوارمحمد می‌توانست به گل دوم برسد، اما با فریاد افسوس علی دایی، راهی رختکن شد.

دایی که در نیمه دوم باقری‌ را کمی عقب‌ کشیده بود، مزد اعتماد به بازیکنان با تجربه‌اش را با نگه داشتن آنها در زمین گرفت. او که پیش از این گفته بود، یک مربی دربی شناس است، از همان ابتدای نیمه دوم بازیکنانش را برای در اختیار گرفتن توپ و میدان توجیه کرد و همین باعث شد هرچه از زمان بازی گذشت، برتری پرسپولیس مقابل استقلال محسوس‌تر شود. در این میان شاید اگر کم دقتی سیدصالحی نبود، آبی‌ها می‌توانستند برخلاف جریان بازی به گل برسند، اما این موقعیت، پس از آن‌که شوت استثنایی کریم باقری به تور دروازه استقلال نشست، به افسوسی بزرگ برای هواداران آبی، کادر فنی و بازیکنان این تیم مبدل گشت.

درآخرین بازی هفته بیست و ششم نیز تیم مس در خانه با نتیجه 3-3 مقابل پیکان متوقف شد .

تجلیل از پیشکسوتان سرخابی

پیش از شروع شهرآورد 68 از پیشکسوتان استقلال و پیروزی با حضور مدیران 2 باشگاه تجلیل شد. در این مراسم از رضا عادلخوانی، بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی از استقلال و مجتبی محرمی، محمد پنجعلی و همایون بهزادی از پرسپولیس تجلیل شد.

بائو: تلاش می‌کنم به ترکیب ثابت برگردم

میثم بائو پس از کنارگذاشته شدن از جمع 18 نفره پرسپولیس برای دربی 68 گفت: قهر نکرده‌ام و به تصمیم کادر فنی احترام می‌گذارم. پس از این مسابقه، با قدرت در تمرینات پرسپولیس شرکت می‌کنم تا بتوانم بار دیگر در ترکیب ثابت تیم خود بازی کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها