نخست وزیر بریتانیا در یادداشتی که به اعضای خانواده یکی از نظامیان کشته شده این کشور در افغانستان نوشت، هفت غلط دستوری و املائی داشت و از جمله نام سرباز مقتول را غلط نوشته بود.
کد خبر: ۲۹۲۶۹۷

گوردون براون در یادداشت کوتاه تسلیت خود به خانم جکی جینز، مادر نظامی کشته شده در افغانستان، جیمی جینز، 20 ساله علاوه بر این که نام سرباز مقتول را اشتباه نوشت، مرتکب شش اشتباه دستوری و املائی شد و نشان داد علاوه بر بدخطی، دستور زبان و دیکته اش هم ضعیف است.

مادر سرباز مقتول، ارسال نامه تسلیت را با خط ناخوانا و غلط های فراوان، بی احترامی به خود تلقی کرده است.

خانم جکی جینز که پسر بیست ساله اش در ماه اکتبر سال جاری بر اثر انفجار در استان هلمند افغانستان کشته شد، در مصاحبه با رسانه های بریتانیا مدعی شد ارسال چنین نامه پر از غلطی، توهین به روح پسرش محسوب می شود و گفت پس از خواندن دو سه خط اول یادداشت نخست وزیر، از شدت عصبانیت آن را به گوشه ای پرتاب کرده اما سپس تصمیم گرفته است آن را منتشر کند.

خانم جینز به خبرنگار روزنامه سان گفت: اگر نخست وزیر بریتانیا دستور زبان و دیکته اش ضعیف است و بسیاری از واژه ها را نصفه نیمه نوشته می نویسد، دستکم می توانست نام ما را درست بنویسد. براون نام جینز را به اشتباه جیمز نوشته بود.

دفتر نخست وزیر بریتانیا، روزدوشنبه اعلام کرد: گوردون براون، با اعضای خانواده جیمی جینز تماس گرفته و از آنان پوزش خواسته است.

در یادداشت براون که در روزنامه سان منتشر شده، وی واژگانی همچون بزرگ ترین، تاسف، همکاران و امنیت را غلط نوشته است.

روزنامه سان نوشت در مارس سال نیز گوردون براون، در نامه ای به نادین دوریس، نماینده مجلس، علاوه بر اشتباه در نوشتن نام وی، مرتکب پنج اشتباه املائی در واژگان سیاسی، علوم، شرمندگی و مشاور شد که مقایسه این دو رویداد در هشت ماه نشان می دهد دیکته نخست وزیر بریتانیا، ضعیف تر شده است.

گوردون براون این ناتوانی را ناشی از مشکل بینایی به دلیل جراحتی که در زمان نوجوانی هنگام بازی رگبی به یکی از چشمانش وارد شده می داند.

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها