راه اندازی یک شبکه تلویزیونی جدید در انگلستان

جام جم آنلاین - شرکت رسانه ای BSkyb انگلستان و صاحب شبکه تلویزیون پوسی اسکای اعلام کرد که قصد دارد برای رقابت بیشتر با شبکه های دیگر انگلیسی یک شبکه تلویزیون جدید راه اندازی کند.
کد خبر: ۲۹۲۱۱
BSkyb شرکت رسانه ای روپرت مرداک در انگلستان است و رقیب جدی شبکه های تلویزیونی بی بی سی و ITV محسوب می شود.
این شرکت اعلام کرده است شبکه جدید Channel 6 نام دارد و شبکه ای دیجیتال خواهد بود که عمده برنامه های آن سرگرمی است .
انگلستان صاحب شبکه های تلویزیونی Channel 4 و Channel 5 است و حالا روپرت مرداک قصد دارد برای آن Channel 6 را نیز به ارمغان بیاورد.
شمار بینندگان تلویزیونی شبکه اسکای روپرت مرداک در انگلستان روزبه روز زیادتر می شود و به همین میزان تعداد بینندگان شبکه های رقیب علی الخصوص ITV کم می شوند.
رقابت های فشرده اخیر در بین شبکه های تلویزیونی انگلستان و مشکلات مالی عدیده آنها سبب شده تا ITV دومین شبکه تلویزیونی سراسری انگلستان در وضعیت بسیار بدی به سر ببرد.
برخی از منتقدین در مطبوعات انگلیسی نوشته اند که اقدام اخیر مرداک برای راه اندازی شبکه تلویزیونی جدید ، نوعی تیر خلاص به ITV محسوب می شود ، خصوصا آن که این شبکه دیجیتالی جدید قرار است مجانی در اختیار انگلیسی ها قرار گیرد.
دولت انگلستان اعلام کرده است که تا سال 2010 کلیه گیرنده های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل خواهد کرد و همین امر سبب شده تا شبکه های تلویزیونی رقابت سختی را برای دیجیتالی شدن آغاز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها