خاوری :

با خرید و فروش وام برخورد می‌کنیم

مدیر عامل بانک ملی ایران درباره برخورد با خرید و فروش وام ها بخصوص وام مسکن که در روزنامه ها نیز آگهی می شود ، تصریح کرد : اجازه نمی دهیم کسی به عنوان دلال با خرید و فروش وام وارد بانک شود و از تسهیلات بانکی برای دیگری استفاده کند.
کد خبر: ۲۸۲۰۴۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود خاوری در مراسم امضای تفاهمنامه بانک توسعه صادرات ایران و بانک ملی و پیوند حساب های متمرکز "سفیر" و "سیبا" (طرح خدمت) گفت : اگر این مؤسسات به عنوان مؤسسات تخصصی کار می کنند تکلیف آن با ما نیست و مشتری باید بداند اما اگر به عنوان یک واسطه وارد نظام بانکی شوند ، بانک ها به شدت برخورد خواهند کرد.

خاوری افزود : تلاش می کنیم با ایجاد واحدهای اطلاع رسانی در بانک بخصوص بانک ملی دست این واسطه ها را قطع کنیم و در شعب بانک ملی یک باجه ترویج بانکداری اسلامی وجود دارد و مردم برای رفع مشکلاتشان می توانند به کارشناسان آن مراجعه کنند.

وی در باره شرایط بانک مرکزی شرایطی برای پرداخت وام ازدواج گفت: هیچ مدیر شعبه ای در بانک ملی حق ندارد سلیقه ای عمل کند و آنچه به صورت دستورالعمل ابلاغ شده ، ملاک عمل است.

مدیر عامل بانک ملی ایران افزود : در زمینه تسهیلات ازدواج و قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری ، سختگیری چندانی نداریم و هر وقت مشخص شود مشتری نیازمند است وام را پرداخت می کنیم.

وی گفت : درباره وام ازدواج هم زوج ها با ارائه اسناد می توانند از تسهیلات بانک استفاده کنند.

خاوری افزود : حقوق کارکنان بانک فردا یا پس فردا تا حد 15 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: بانک های خصوصی نیز می توانند به طرح خدمت ( همکاری بین بانکی برای مشتریان ) وارد شوند چون تفاوت بانک دولتی و خصوصی در مالکیت سهام آنهاست اما یک جور کار می کنند و بانک های خصوصی و دولتی می توانند در طرح خدمت همکاری کنند.

خاوری گفت : از بانک خصوصی برای پیوستن به سیستم طرح خدمت دعوت می کنیم.

وی در باره تنوع سبد ارزی کشور هم گفت : یورو ( واحد پول اروپایی) پولی بین المللی است و نباید به یک پول یا ارز متکی شویم بلکه باید سبد پول ها را داشته باشیم تا ریسک معاملات خارجی و دارائی های ارزی شکسته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها