محمد نی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به پیش شرط‌های سید محمد خاتمی برای ورود به عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانند برای مردم و نظام پیش شرط تعیین کنند؛ این مردم و نظام هستند که برای آن‌ها پیش شرط می‌گذارند.
کد خبر: ۲۰۶۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، در پاسخ به سئوالی در مورد پیش شرط گروه‌ها برای مردم و نظام جهت ورود به انتخابات اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی نمی‌توانند برای مردم و نظام پیش شرط تعیین کنند، این مردم و نظام هستند که برای آنها پیش شرط می‌گذارند.

دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: قانون انتخابات، قانون اساسی پیش شرط نظام برای نامزدها را تعیین کرده است، پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم و توانایی در اسلامی کردن کشور پیش شرط مردم برای رویکرد خودشان به نامزدها است. بنابراین هیچ نامزدی از مردم و نظام نمی‌تواند طلبکار باشد بلکه باید خود را بدهکار مردم و نظام بداند.
 
وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان گفت: سیاست‌های آمریکا به بن‌بست رسیده و در سر راه سیاست‌های خارجی این کشور گره‌های ناگشوده‌ای قرار دارد و آینده تاریکی در انتظار استکبار جهانی است.

دبیر کل حزب مؤتلفه ادامه داد:‌ اروپا نباید سرنوشت خود را با آمریکا گره بزند؛ بحران مالی آمریکا بزودی گریبانگیر اروپا هم خواهد شد. هر کشور و دولتی که اقتصاد خود را با آمریکا و اقتصاد دنیای سرمایه‌داری به طور غیر اصولی پیوند دهد در این بحران آسیب جدی خواهد دید.

حبیبی افزود: لازم است یک "کارگروه مالی پولی" متشکل از کارشناسان دولت و مجلس و نیز بانک مرکزی، بحران مالی آمریکا را مورد بررسی قرار دهد و آسیب‌های احتمالی آن را در اقتصاد ایران و مناسبات پولی و مالی کشور ببیند.

وی نگهداری ذخایر ارزی کشور در حساب‌های کارگزاری بانک مرکزی در خارج از کشور را خلاف احتیاط دانست و گفت: بارها در این مورد هشدار داده‌ایم. ما می‌توانیم ذخایر ارزی خود را تبدیل به طلا کنیم و در داخل خزانه کشور صیانت کنیم. طلا اصلی‌ترین پشتوانه پولی ملی ماست؛ این آسانترین و در عین حال مطمئن‌ترین راه برای صیانت از ذخایر و ارزش پول ملی است.

حبیبی در پاسخ به سئوالی در مورد انفجارات زنجیره‌ای در لبنان، عراق و پاکستان اظهار داشت:‌ به نظر می‌رسد منشاء این انفجارها واحد باشد در لبنان کمیته حقیقت یاب معمای قتل رفیق حریری را پیدا کرده است کسانی که از افشای این حقیقت ضرر می‌کنند دست به چنین جنایاتی می‌زنند. لبنان اکنون در آستانه شکل‌گیری وحدت ملی علیه دسیسه‌ها و نیرنگ‌های رژیم صهیونیستی است و این رویکرد آمریکا و اسرائیل را رنج می‌دهد.

وی افزود: در عراق آمریکائی‌ها بدنبال امضای موافقتنامه امنیتی با دولت عراق هستند، چون فضا را مناسب نمی‌بینند می‌خواهند اثبات کنند حضورشان در عراق ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. انفجار در بغداد آن‌هم در جایی که در محاصره 45 هزار نظامی آمریکا برای حفاظت است چه چیزی را جز شرارت آمریکائی‌ها و پیوند آن‌ها با گروه‌های تکفیری اثبات می‌کند.

حبیبی ادامه داد: اکنون در افغانستان انگلیسی‌ها بدنبال ارتباط با طالبان بوده و در برخی مناطق مشغول گفتگو با آنان هستند. ناتو و آمریکا پس از 5 سال اشغال به هیچ یک از اهداف خود نرسیده‌اند و بوش در آخرین سال دوران حکومت خود در سیاست خارجی هیچ دستاوردی نداشته و در سیاست داخلی و سیاست اقتصادی دچار بحران است. این‌هاست گره‌های ناگشوده که هر روز به تعداد گره‌های آن افزوده می‌شود.
وی تاکید کرد: ‌امریکا نمی‌تواند با خلق بحران‌های کوچک به جنگ بحران‌‌‌های بزرگ برود.

دبیر کل حزب مؤتلفه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم خودخواهی‌ها وارد عرصه رقابت سیاسی شود باید با گرایش اسلام‌خواهی و مردم دوستی منافع ملی را بر منافع گروهی مقدم بشماریم و رقابت را حول محور گفتمان پیشرفت، خدمت و عدالت مدیریت کنیم.

وی افزود: انتخابات یک روش برای تضمین وحدت ملی است و نباید عده‌ای فکر کنند که از انتخابات می‌توان برای دامن زدن به اختلافات بهره‌برداری کنند. هر انتخاباتی می‌تواند گروه‌ها را به مردم نزدیک‌تر کند نه اینکه آنها را دور کند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان اظهار داشت: حوزه می‌تواند برای چشم انداز بیست ساله نظام حرف داشته باشد و قدرت نرم افزاری دولت را در رسیدن به اهداف چشم‌انداز تقویت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها