جام‌جم: قائم مقام سازمان فرهنگی ‌ هنری شهرداری تهران، از بزرگداشت دکتر شهیدی و احداث اتاق -‌ موزه وی در هفته معلم خبر داد. همچنین از سردیس وی در میدان 57 نارمک پرده‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۹۲۳

اهدای 1600 شیء تاریخی از سوی مردم

میراث خبر: 1620 شیء تاریخی ‌ فرهنگی سال 86 از سوی مردم به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهدا شد. استان کرمان با 76 شیء، آذربایجان شرقی با 67 شیء و استان همدان با 54 شیء در رده‌های بعدی اهدای اموال تاریخی قرار دارند.

بزرگداشت شهید مطهری

فارس: همایش گرامیداشت شهید مرتضی مطهری، پنجشنبه 12 اردیبهشت در مسجد قبای تهران برگزار می‌شود. این همایش با حضور ائمه جماعات و فعالان مساجد برگزار می‌شود.

بنای یادبود قیصر در گتوند

ایکنا: فرماندار گتوند از احداث بنای یادبود قیصر امین‌پور، شاعر متعهد انقلاب در محل آرامگاه وی در زادگاهش گتوند خبر داد. این بنا با یک میلیارد ریال اعتبار تخصیصی از محل تملک دارایی‌های استان ساخته خواهد شد. بنای مزبور متناسب با سبک، روحیات و جایگاه این شاعر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و ساخته می‌شود.

نخستین نگارخانه متروی تهران‌

واحد مرکزی خبر: نخستین نگارخانه تخصصی هنرهای تجسمی در مترو، امروز با نمایش آثار جشنواره خلیج همیشه فارس افتتاح می‌شود. این نگارخانه در ایستگاه متروی گلبرگ واقع است.

نمایشگاه نقاشی در نگارخانه نقش جهان‌

جام‌جم: نمایشگاه نقاشی‌های «صدف حمیدیا» شنبه آینده در نگارخانه نقش‌جهان تهران گشایش می‌یابد. این نمایشگاه در برگیرنده آخرین آثار این هنرمند جوان است که با تکنیک رنگ و روغن خلق شده‌اند و تا 18 اردیبهشت در این نگارخانه برپاست. نگارخانه نقش جهان در خیابان نیاوران، خیابان مژده واقع است.

برگزاری چهارمین سالمرگ «گل آقا»

فارس: چهارمین سالمرگ کیومرث صابری «گل آقا» ساعت 15 پنجشنبه 12 اردیبهشت بر سر مزارش درقطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)‌ برگزار می‌شود.

خوشنویسی ایران و ژاپن در موزه امام علی‌(ع)‌

جام‌جم: نمایشگاه و کارگاه تخصصی خوشنویسی ایران و ژاپن با عنوان «مشرق قلم» و با همکاری سفارت ژاپن در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا می‌شود. آیین گشایش این نمایشگاه با سخنرانی مجتبی آقایی،  آکیو شیروتا سفیر کبیر ژاپن در ایران و استادغلامحسین امیرخانی ساعت 16 پنجشنبه 12 اردیبهشت  برگزار خواهد شد.

نمایشگاه عکس و نقاشی کودک فلسطینی‌

مهر:  همزمان با شصتمین سال اشغال فلسطین جشنواره نقاشی با موضوع «کودک فلسطینی خانه ندارد» و نمایشگاه عکس آلفرد یعقوب‌زاده  روزهای 12 و 24 اردیبهشت برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها