«به نام گل سرخ» (فیاض موسوی)، «گروگان یک روزه» (جان کندی)، «شکار در شب» (علی امجدی)، «سازمان چهار» (حسن جوانبخش)، «اهانت» (سیدنی لومت)، «پروفسور و معادله محبوبش» (تاکاشی کویی زومی) و «عقاب‌ها» (ساموئل خاچیکیان) اسامی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های مختلف سیما در تعطیلی پایان هفته هستند.
کد خبر: ۱۵۸۴۵۹

به گزارش روابط عمومی سیما، شبکه یک سیما روز جمعه ساعت 16 فیلم تلویزیونی  «به نام گل سرخ» ساخته فیاض موسوی را روی آنتن می‌فرستد. این فیلم با بازی سام درخشانی، پرویز پورحسینی و کیکاووس باکیده از تولیدات مرکز سیما فیلم است.

فیلم به زندگی دکتر مسعود آذری از دکترهای جوان و دانشمند سازمان انرژی اتمی ایران می‌پردازد که در حال تکمیل تحقیقات خود برای پروژه صفحه گرافیت است، اما پروفسور کریمان مسوول هماهنگی سازمان از او می‌خواهد تا بر روی ساخت پروژه ژنراتور ایزوتوپی برای بالا بردن طول عمر بیماران سرطانی کار کند.

از طرفی دکتر آذری که همسرش به انگلیس رفته و تقاضای طلاق کرده، در مرحله سختی از زندگی خانوادگی قرار دارد. در همین زمان دکتر شکیبا نیز که سال‌ها در امریکا زندگی کرده و در مرکز تحقیقات هسته‌ای فعالیت داشته به ایران می‌آید تا کنفرانسی را درباره تحقیقات خود و دکتر آذری برگزار کند، دکتر آذری مجبور می‌شود تحقیقات خود را در اختیار وی قرار دهد و در روز موعود به دنبال یک تصادف صحنه‌سازی شده دکتر شکیبا به کنفرانس نمی‌رسد.

گروگان یک روزه‌

فیلم سینمایی «گروگان یک روزه» نیز فردا ساعت 18 از شبکه 2 سیما پخش می‌شود.  در خلاصه داستان این فیلم آمده است: وارن مرد میانسالی است که در آستانه 41 سالگی تصمیم می‌گیرد رویاها و آرزوهای دوران کودکی‌اش را به حقیقت بدل کند و با سفر به آلاسکا به این آرزوی دیرین خود جامه عمل بپوشاند، اما همسر و پدرزن وی باعث شده‌اند که او قادر به هیچ کاری نباشد. ولی وارن تصمیم می‌گیرد با پولی که به دور از چشم همسرش پس‌انداز کرده برنامه سفرش به آلاسکا را عملی کند حتی اگر همسرش حاضر به همراهی با او در این سفر نباشد. «گروگان یک روزه» توسط جان کندی کارگردانی شده و در آن جورج وندت و جان ورنان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سازمان چهار

همچنین فیلم سینمایی «سازمان چهار» به کارگردانی حسن جوانبخش فردا ساعت 30/10 از شبکه 3 سیما روی آنتن می‌رود.

در این فیلم که پرویز پرستویی و اصغر محبی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند به داستان گروهی از عوامل ساواک و دربار پس از انقلاب می‌پردازد که با تشکیل سازمانی به توزیع مواد مخدر می‌پردازند و با پول حاصله اسلحه وارد می‌کنند و در یک تسویه حساب درونی یکی از عوامل خود را می‌کشند.

اهانت‌

در برنامه این هفته صد فیلم، فیلم سینمایی «اهانت» ساعت 30/22 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.

در این فیلم انگلیسی با بازی شون کانری و نمور هوارد می‌بینیم: یک پلیس که دچار ناراحتی‌های عصبی است، در بازجویی از یک قاتل زنجیره‌ای که به کشتن جوانان می‌پرداخته است، دچار حالت روانی می‌شود و او را کتک می‌زند. این آغاز درگیری‌‌های پیش‌بینی نشده است.

سیدنی لومت فیلم سینمایی «اهانت» را کارگردانی کرده است.

پروفسور و معادله محبوبش‌

فیلم سینمایی «پروفسور و معادله محبوبش» به کارگردانی و نویسندگی تاکاشی‌کویی زومی هم جمعه ساعت 30/20 در قالب برنامه‌ سینمای چهار روی آنتن می‌رود.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک پروفسور ریاضیات دچار فقدان حافظه کوتاه مدت است و هر چیزی را فقط به مدت 80 دقیقه به ذهن می‌سپارد. خواهر زن او پرستاری را برای مراقبت از پروفسور استخدام می‌کند، که بتدریج روابطی عاطفی بین آن 2 و پسر 10 ساله پرستار ایجاد می‌شود.فیلم سینمایی «پروفسور و معادله محبوبش» در سال 2006 براساس داستانی از یوکواوگاوا ساخته شده است.

عقاب‌ها

فیلم سینمایی «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان فردا ساعت 30/13 از شبکه تهران پخش می‌شود.در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای نظامی ارتش ایران پس از انجام ماموریتی در خاک عراق مورد حمله قرار می‌گیرد و در کردستان عراق سقوط می‌کند. خلبان با چتر نجات فرود می‌آید و در حالی که گروهی از نظامیان در پی دستگیری او هستند، اما به کمک یک تکاور ایرانی که برای انجام ماموریتی با لباس مبدل وارد کردستان عراق شده نجات می‌یابد. هر دو پس از درگیری با نظامیان دشمن به همراه گروهی از مبارزان کرد عراق به روستایی پناه می‌برند در حالی که نظامیان آنان را تعقیب می‌کنند. سعید ‌راد، جمشید هاشم‌پور، زری برومند، رضا رویگری و بهزاد رحیم‌خانی در این فیلم بازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها