یلدای خاطره‌ساز تلویزیون

شب یلدا، نه فقط بهانه‌ای برای گذراندن طولانی‌ترین شب سال در کنار عزیزان است، بلکه همواره بهانه‌ای برای سنجش میزان خلاقیت و پویایی صداوسیما در خلق لحظاتی ماندگار برای مخاطبان بوده است. همیشه در این شب خاص، تلویزیون می‌کوشد تا با تدارک برنامه‌های ویژه، تبدیل به بخشی از کانون گرم خانواده‌ها شود. امسال نیز مانند هر سال، شاهد تلاش‌هایی برای خارج شدن از چارچوب‌های گذشته بودیم؛ تلاشی که در مرکز آن، حضور چهره‌های آشنا و تلاش برای ارائه محتوایی متفاوت قرار داشت.
شب یلدا، نه فقط بهانه‌ای برای گذراندن طولانی‌ترین شب سال در کنار عزیزان است، بلکه همواره بهانه‌ای برای سنجش میزان خلاقیت و پویایی صداوسیما در خلق لحظاتی ماندگار برای مخاطبان بوده است. همیشه در این شب خاص، تلویزیون می‌کوشد تا با تدارک برنامه‌های ویژه، تبدیل به بخشی از کانون گرم خانواده‌ها شود. امسال نیز مانند هر سال، شاهد تلاش‌هایی برای خارج شدن از چارچوب‌های گذشته بودیم؛ تلاشی که در مرکز آن، حضور چهره‌های آشنا و تلاش برای ارائه محتوایی متفاوت قرار داشت.
کد خبر: ۱۵۳۵۱۳۰
نویسنده اکبر یداللهی - گروه رسانه
 
یکی ازبرجسته‌ترین نقاط قوت برنامه‌های یلدایی امسال، بازگشت یا حضور مؤثر مجریان و چهره‌هایی بود که سابقه درخشانی در ارتباط با مخاطب دارند. حضور نیما کرمی در دو نقطه متفاوت، امیرحسین مدرس با لحن دوست‌داشتنی خود دربرنامه«ایران دوست‌داشتنی»،وبه‌ویژه رویکرد کشف وخردگرایانه کامران نجف‌زاده درویژه‌برنامه«برمودا»، تلاش‌هایی قابل‌توجه برای تزریق رنگ‌وروحی تازه به آنتن یلدابود.این مجریان با تکیه برتجربه خود،توانستند گفت‌وگوهایی را شکل دهند که از حالت صرفا تفریحی فراتر رفته و عمق بیشتری به بحث‌ها ببخشند. هدف این بود که «رنگ یلدای تلویزیون» از فضای کلیشه‌ای و صرفا شاد فاصله بگیرد. 
شبکه سه با برنامه‌هایی همچون پویش «انتخاب جوان برتر» به اجرای ایمان قیاسی با دعوت از برخی مهمانان مردمی و غیرسلبریتی، سعی کرد شمایلی جدید و ارتباطی نزدیک‌تر با دغدغه‌های نسل جوان برقرار کند. نکته امیدوارکننده این بود که در مجموع، برنامه‌ها تلاش کردند به‌جای تقلید از یکدیگر، «مکمل و تکمیل‌کننده» هم باشند تا تنور داغ برنامه‌های یلدایی را همچنان داغ نگه دارند و به مخاطب «امنیت خاطر» ببخشند.
موفقیت یک برنامه مناسبتی در شب یلدا زمانی معنا پیدا می‌کند که بتواند ترکیبی از عناصر مختلف را ارائه دهد. درام مناسبتی، اتفاقات مردمی که حس همدلی ایجاد کند، پرداختن به مشکلات روزمره در کنار بخش‌های سرگرمی و کمدی. 
مهم‌تر از همه، این شبکه‌ها توانستند با فاصله گرفتن از تجملات و زرق و برق‌های غیرضروری، به مردم این فرصت را بدهند که خودشان را در قاب تلویزیون ببینند؛ بازتابی صادقانه از جامعه که از اصلی‌ترین کارکردهای رسانه‌ملی در اعیاد و مناسبت‌هاست.
جناب‌خان هم بعد ازمدتی وقفه برای تولید فصل تازه۱۰۰۱دوباره به مخاطبان پیوست تاشبی خاطره‌انگیز را برای هواداران آقای لبوفروش رقم بزند.
در مجموع، یلدای امسال تلویزیون، نمایشی بود ازتلاشی‌سنجیده برای‌استفاده‌ازچهره‌های اثبات‌شده جهت نوآوری ودر نهایت این تلاش برای فراهم کردن یک پکیج کامل شامل درام، شادی وارتباط با مردم، نویدبخش فصل‌های آینده تلویزیون بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها