نهضت سریال‌‌سازی در رسانه ملی

رئیس سازمان صداوسیما در پشت‌صحنه سریال «دیوار دفاعی» در شهرک سینمایی غزالی‌ حضور یافت و در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت. فیلمبرداری این مجموعه از چند ماه گذشته آغاز شده و پس از شهرک سینمایی دفاع مقدس، اکنون در شهرک غزالی در حال انجام است. تهیه‌کنندگی این مجموعه نمایشی را که کارگردانی‌اش با احمد کاوری است، مسعود ده‌نمکی بر‌عهده دارد. این مجموعه به روایت روزهای ملی شدن صنعت نفت می‌پردازد.
رئیس سازمان صداوسیما در پشت‌صحنه سریال «دیوار دفاعی» در شهرک سینمایی غزالی‌ حضور یافت و در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت. فیلمبرداری این مجموعه از چند ماه گذشته آغاز شده و پس از شهرک سینمایی دفاع مقدس، اکنون در شهرک غزالی در حال انجام است. تهیه‌کنندگی این مجموعه نمایشی را که کارگردانی‌اش با احمد کاوری است، مسعود ده‌نمکی بر‌عهده دارد. این مجموعه به روایت روزهای ملی شدن صنعت نفت می‌پردازد.
کد خبر: ۱۵۳۴۵۸۵
 
دکتر جبلی در جریان گفت‌وگو با عوامل این اثر، بر اهمیت پرداختن به تاریخ معاصر و وجه ناگفته‌ها و ناشنیده‌های ملی شدن صنعت نفت برای نسل جوان و نقش رسانه ملی در انتقال این ارزش‌ها تأکید کرد. وی روایت تصویری از طمع‌ورزی قدرت‌های بزرگ به‌ویژه انگلیس را که همواره نگاه استعماری به کشورهای دیگر از جمله ایران داشته مهم دانست و گفت: نفت وملی شدن صنعت نفت درایران موضوعی‌است که داستان‌های مختلفی رادرکشور مارقم زده واین اثرباداستانی طنازانه سعی کرده با داستانی جذاب و از منظر نگاهی متفاوت به این مبارزه و استقلال‌طلبی مردم ایران در دهه ۳۰ داشته باشد.  
رئیس رسانه ملی مجموعه ‌دیوار دفاعی‌ را اثری دانست که به نقاط تاریک تاریخ استعماری انگلیس و طمع آنها به ثروت ملی می‌پردازد و با خلاقیت جوانان، فرازی از این برهه مهم تاریخی را روایت می‌کند که شورش این جوانان را مقابل انگلیسی‌ها رقم می‌زند.دکتر جبلی تأکید کرد: تاریخ ایران اقیانوسی از ناگفته‌هاست و وظیفه ما حفظ ارتباط نسل جدید با این تاریخ است. وی یادآور شد: نکته حائز اهمیت در این مجموعه نمایشی، ترسیم وحدت ملی جوانان خطه جنوب ایران در مقابل انگلیسی‌هاست که منجر به ملی شدن صنعت نفت می‌شود. از این رو این اثر هم ارزش تاریخی دارد و به‌لحاظ طنز نهفته در روایت که پیشتر هم در آثار این تهیه‌کننده و کارگردان دیده بودیم دارای برتری است.  
مسعود ده‌نمکی نیز درباره سریال جدیدش در تلویزیون گفت: بخش مهمی از اتفاقات سریال در زمین فوتبال رخ می‌دهد و فوتبال عرصه‌ای برای یکپارچگی و اتحاد میان مردم و کارگران و مهندسان صنعت نفت و مقاومت آنها مقابل انگلیسی‌ها نمایش داده می‌شود.  

پیوند فرهنگ ایران و ژاپن با «خانم یامامورا»
رئیس سازمان صداوسیما همچنین به پشت‌صحنه مجموعه تلویزیونی «خانم یامامورا» در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (غزالی) رفت و از نزدیک با هنرمندان و دست‌اندرکاران این مجموعه‌ تلویزیونی گفت‌وگو کرد. 
دکتر جبلی به همراه مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری و وحید پناهلو، مدیر مرکز سریال سوره، به بازدید از پشت‌صحنه سریال خانم یامامورا رفت و در جریان مراحل ساخت این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت. این مجموعه نمایشی به کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی در ۱۸ قسمت در حال تولید است؛ زندگی کونیکو یامامورا دختری از یک خانواده اصیل سامورایی را روایت می‌کند که پس از ازدواج با اسدالله بابایی، تاجر ایرانی راهی ایران می‌شود و نه‌تنها به اسلام گرویده، بلکه در روزهای پرالتهاب انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی قابل‌توجهی داشته است. وی همچنین یک فرزند خود را در دوران دفاع‌مقدس تقدیم اسلام کرده است. مجموعه خانم یامامورا یکی از آثار مهم سیمافیلم است که اجرای آن بر‌عهده حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بوده و در شهرک غزالی مراحل تولید را طی می‌کند. 

اسوه‌ و الهام‌بخش برای جامعه 
رئیس رسانه‌ملی دکتر جبلی در جریان این بازدید، با اشاره به ملاقاتش با خانم یامامورا (سبا بابایی) در روزهای پایانی عمر این بانوی فرهیخته، گفت: شخصیت فرهنگی و تربیتی خانم یامامورا الهام‌بخش بود. او در عرصه ایثار و شهادت نیز الگو و نمونه است. رئیس رسانه‌ملی افزود: انقلاب اسلامی پدیده‌ای مبارک است که زنی غیر مسلمان از آن سوی دنیا، با درک عمیق از مفاهیم انقلاب اسلامی، در مدار آن قرار گرفت و خود و زندگی و عزیزترین داشته‌هایش را وقف آن کرد. دکتر جبلی ضمن قدردانی از لیلی عاج برای کارگردانی این اثر عنوان کرد: تجربه خانم عاج در تولیدات سینمایی و نگاه موفق و لطیف زنانه‌ و متعهدانه او کمک زیادی به دیده‌شدن این اثر می‌کند و امیدوارم نسخه سینمایی آن نیز در زمان درستی ساخته و اکران شود.رئیس رسانه‌ملی بااشاره به اهمیت اقتباس در تولید این اثرضمن قدردانی از مرکز سریال سوره و حوزه هنری که این اثر را با همراهی سیمافیلم تولید کرده، گفت: برای پرداختن به این موضوع زحمت زیادی کشیده شده و انتخاب صحنه و لوکیشن و دکور این اثر که نیاز به هنرنمایی مضاعفی درعرصه تولید به لحاظ مشابهت دکور با فضای ژاپن دهه ۶۰ میلادی داشت، قابل‌تأمل و تحسین است. وی خاطرنشان کرد: این اثرنماد پیوند فرهنگ ایران و ژاپن و بانوی بابصیرت و وفادار به ارزش‌های دینی و انسانی است. 
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی محمدمهدی دادمان و وحید پناهلو، مدیر مرکز سریال سوره دکتر جبلی را در این دیدار همراهی می‌کردند. آنها درخصوص تقویت همکاری‌های دوجانبه میان رسانه‌ملی وحوزه هنری ونیز با اشاره به همکاری مشترک میان این دو مجموعه در قالب روندی مؤثرومثبت وروبه جلوبربهره‌گیری ازمزیت‌های تولیدی صداوسیما در حوزه سینما و تلویزیون تاکید کردند. 
در این بازدید مهدی فرجی، تهیه‌کننده این اثر با اشاره به تصویرکشیدن زندگی مادر شهید ژاپنی در یک سریال گفت: تولید این اثر فرازونشیب‌های زیادی داشت‌؛ ازانتخاب بازیگران جوان وشناخته نشده تابازیگرانی ازکشورهای چین،کره و ژاپن. 
وی افزود: تولید این اثر از هر جنبه برای ما نیازمند پژوهش و دقت بسیار بود و چون تاکنون در این عرصه و فضا اثری در ایران تولید نشده ‌است.

احیای داستان‌های پلیسی و خاطره‌انگیز «کارآگاه علوی» در قاب تلویزیون
رئیس سازمان صداوسیما همچنین به پشت‌صحنه فصل سوم مجموعه تلویزیونی «کارآگاه علوی» که هم‌اکنون مراحل تولید خود را در شهرک سینمایی تلویزیونی ایران (غزالی) می‌گذراند، رفت و با عوامل این سریال دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه‌ملی، دکتر پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه سریال پلیسی معمایی کارآگاه علوی که با همراهی سیمافیلم پس از دو دهه دوباره به صحنه می‌آید، از توجه به موضوعات پلیسی و رازآلود در سریال‌سازی‌ها سخن گفت و تأکید کرد: نمایش مجموعه‌هایی برگرفته از داستان‌های پلیسی و معمایی که مخاطب از آن خاطره دارد، بسیار ضروری و در مرکز توجه رسانه‌ملی است.
وی افزود: این سریال علاوه‌بر وجه سرگرم‌کنندگی‌اش برای علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی، تاریخ معاصر و تاریخ پهلوی را بازخوانی کرده و از این حیث نیز برای مخاطب جذابیت دارد.
رئیس رسانه‌ملی با اشاره به اهمیت دنباله‌سازی و نهضت فصل دوم‌سازی سریال‌های پرمخاطب در دوره تحول اظهار کرد: نگاه ما مبتنی‌بر اهمیت دادن و احترام به سلیقه مخاطب است و اگر سریالی موفق باشد، تلاش می‌کنیم بنا به ظرفیتش فصول بعدی‌اش را هم ادامه دهیم.
جبلی ادامه داد: به دلیل استقبال پرشور مخاطبان از فصل‌های نخست و دوم سریال کارآگاه علوی، سیمافیلم موفق به احیای آن پس از دو دهه شده‌ است و  امیدواریم این اثر با کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی که پیش از این با سریال «مهیار عیار» نظر مخاطبان را جلب کرده‌ بود، یکی از آثار موفق سال آینده باشد.

نگاهی تازه به معماهای دهه ۳۰
پرویز امیری، تهیه‌کننده سریال نیز در این دیدار با بیان این‌که قرار است فصل سوم «کارآگاه علوی» دنیای معمایی، جنایی و پرهیجان مأمور علوی را در قالبی تازه و با رنگ و بوی خاطره بازآفرینی کند، گفت: در این ۲۶ قسمت به تناسب قصه‌هایی که در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ روایت می‌شود، شاهد ماجراهای جنایی و پیچیده کارآگاه علوی هستیم؛ کارآگاهی زیرک، جدی و نترس که در دل ماجراهای پررمز و راز، برای یافتن حقیقت دست به خطر می‌زند.
newsQrCode
برچسب ها: رسانه ملی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها