انتخاب گزینه‌های فراجناحی
 سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

انتخاب گزینه‌های فراجناحی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

‌توجه ویژه کابینه به محیط زیست

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه همه اعضای هیات دولت باید به بحث محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشند، تاکید کرد: حفظ و نجات محیط زیست کشور در گرو همکاری همه نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها باهم است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه همه اعضای هیات دولت باید به بحث محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشند، تاکید کرد: حفظ و نجات محیط زیست کشور در گرو همکاری همه نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها باهم است.
کد خبر: ۱۴۶۷۵۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، سمیه رفیعی با اشاره به اینکه محیط زیست کشور این روز‌ها از مشکلات زیادی رنج می‌برد، افزود: رئیس جمهور باید هنگام انتخاب همه مدیران به موضوع محیط‌زیست توجه داشته باشد، زیرا نجات محیط زیست کشور در گرو همکاری همه نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها باهم است.

وی ادامه داد: البته در این بین باید توجه بیشتری به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست داشت و گزینه‌هایی را برای این دو نهاد پیشنهاد داد که توسعه پایدار را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

‌سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه کشور باید از ظرفیت‌های موجود بهره برد. اما نباید به گونه‌ای رفتار کرد که این منابع از بین برود و برای آیندگان دیگر فرصت استفاده از آن‌ها باقی نماند.

رفیعی با اشاره به اینکه از لحاظ منابع آب و خاک در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم، ادامه داد: این روز‌ها با جنگل‌خواری و کوه‌خواری نیز مواجه هستیم. به همین دلیل نیاز به همکاری مناسب وزیرجهادکشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ منابع طبیعی کشور است.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه گزینه‌های پیشنهادی برای این نهاد‌ها باید شناخت مناسبی از شرایط کشور داشته باشند، توضیح داد: برای نمونه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید شرایط شکننده محیط زیست کشور را درک کند و برای کاهش آسیب‌ها در این حوزه برنامه‌ای جامع و مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه گزینه در نظر گرفته شده برای محیط زیست باید سابقه فعالیت در این حوزه را داشته باشد و فلسفه وجودی محیط زیست را بشناسد، تاکید کرد: رئیس جمهور برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست نباید نگاه سیاسی داشته باشد. 

 رفیعی عنوان کرد: مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید توجه داشته باشند که باید از سرمایه‌های طبیعی کشور به صورت پایدار استفاده کنیم و به منابع طبیعی کشور چوب حراج نزنیم.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور باید از فناوری‌های روز دنیا بهره برد، عنوان کرد: گزینه‌های در نظر گرفته شده در این حوزه باید نگاه تحولی نیز داشته باشند تا بتوان از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم، آسانتر عبور کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها