از سرگذشت دلدادگان حسینی در حسینیه معلی

مخاطبان رسانه‌ ملی باز هم پیشنهادات، انتقادات درددل‌ها وخواسته های خود را به سامانه ۱۶۲پیامک کردند.آنها از پخش برخی برنامه‌ها تشکر کردند و نظرات‌شان را درباره سریال‌ها و برنامه‌ها صادقانه با این سامانه در میان گذاشتند.
مخاطبان رسانه‌ ملی باز هم پیشنهادات، انتقادات درددل‌ها وخواسته های خود را به سامانه ۱۶۲پیامک کردند.آنها از پخش برخی برنامه‌ها تشکر کردند و نظرات‌شان را درباره سریال‌ها و برنامه‌ها صادقانه با این سامانه در میان گذاشتند.
کد خبر: ۱۴۶۵۳۱۷
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

ازبین پیامک‌های ارسالی برخی کلیدواژه‌ها بارهاتکرارشد که نشان ازتوجه ویژه مخاطبان به این آثار دارد. از طرفی درخواست پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی را داشتند که برایشان خاطره‌انگیز بوده است. درعین‌حال از اجرای برخی مجریان تشکر کردند و انتقاداتی هم به برخی اجراها داشتند. پیگیر ادامه پخش برخی برنامه‌ها هم بودند که در گزارش پیش‌رو به این نکات اشاره خواهیم کرد.
   
حسینیه تلویزیونی ایران
یکی ازکلیدواژه‌های پرتکرار برنامه‌ها به«حسینیه معلی»اختصاص داردکه فصل جدید آن ازابتدای ماه محرم روی آنتن شبکه سه بود. حسینیه معلی برنامه‌ای است که باحضور مداحان،پیشکسوتان وپیرغلامان هیات‌های مذهبی کشور روی آنتن شبکه سه سیما رفت. دراین سری همچنان نجم‌الدین شریعتی اجرای برنامه رابرعهده داشت.سیدرضا نریمانی ونزار قطری از فصل گذشته در حسینیه معلی ماندگار شدند و حاج‌مهدی رسولی بعد از یک فصل غیبت دوباره به این برنامه برگشت. حجت‌الاسلام مصطفی کرمی هم بعد از یک تجربه حضوردرحسینیه معلی یک باردیگردرایام محرم کنار دیگرمداحان کارشناس درمیزذاکران حضور پیدا کرد.فصل جدید محرمی حسینیه معلی مهمانان بین‌المللی گسترده‌تری نسبت به فصل شعبانیه داشت که تجربه متفاوتی برای برنامه‌های مذهبی تلویزیون به‌شمار می‌رود. همچنین گروه‌های شرکت‌کننده برنامه هم از اقصی‌نقاط دنیا حضور پیدا کردند که در نوع خودش جالب بود.
 
مسافران کربلا در «از سرگذشت»
یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفداری که مورد توجه مخاطبان این رسانه قرارگرفته و در پیامک‌ها نیز به آن بارها اشاره شده برنامه «از سرگذشت» است. فصل جدید برنامه از سرگذشت با دکوری متفاوت هر شب ساعت ۲۱از شبکه نسیم پخش می‌شد. این برنامه در قسمت اول با مطرح‌کردن داستان موضوع اجتماعی و در قسمت دوم با حضور یک چهره شاخص که زندگی خودش را مطرح می‌کند و در جایی که نقطه عطفی با موضوع اجتماعی دارد به برنامه اضافه می‌شود. درپایان هرقسمت یک کوله به مهمان‌های هر برنامه تقدیم می‌شود با شعار «اربعین می‌بینمتون» تا در روز اربعین شایدمسافر سیدالشهدا باشند.در این برنامه از چهره‌های شناخته‌شده برای مردم، از نخبگان علمی، چهره‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و همه گروه‌ها دعوت شده که صادقانه درباره ارادت‌شان به امام‌حسین(ع) گفتند.
   
تغییر زمان پخش «مختارنامه»
یکی ازسریال‌های ماندگارتلویزیون که مناسب پخش درچنین ایامی است،مجموعه«مختارنامه»شاهکارداوودمیرباقری است که همه‌ساله در ماه محرم روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود.امسال هم این سریال روی آنتن است که مخاطبان بسیاری بابت پخش آن تشکر کردندودرخواست داشتندبه‌خاطر برگزاری مراسم عزاداری زمان پخش این سریال تغییرکندتاآنها هم بتوانندبه تماشای سریال بنشینند. مختارنامه، پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است.این سریال به داستان مختار ثقفی (با کنیه ابواسحاق) و چگونگی قیام او که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی حسین‌بن‌علی برمی‌خیزد پرداخته است.این سریال در۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.فیلمبرداری سریال مختارنامه درفروردین‌ماه۱۳۸۳آغاز شدودرتیرماه ۱۳۸۸به پایان رسید. فیلمبرداری این مجموعه درتهران،قزوین،تاکستان،ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران‌وبیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر وشاهرود انجام شده است.همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال دربیابان‌های روستای طرود،درنزدیکی شهرستان شاهرودفیلمبرداری شده است.این سریال حدود۷۰۰سکانس داردکه صدسکانس آن مربوط به پنج جنگ‌بزرگ این سریال است.
   
تداوم پخش برنامه‌های سیاسی
برنامه‌های پاورقی، مکث و به افق فلسطین ازجمله برنامه‌های پرمخاطبی هستند که در پیامک‌ها به آنها اشاره شده است. بسیاری از مخاطبان درخواست داشتند این برنامه‌ها تداوم داشته باشند.برنامه«پاورقی»با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان‌کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد. محمدرضا شهبازی اجرای این برنامه را برعهده دارد.«مکث» برنامه‌ای که با دکوری ساده و بیانی گیرا، تلاش کرده روایتی درست و دست‌اول از مرزهای میان واقعیت و حقیقت باشد. مکث مجموعه‌‌ای ازمستندهای کوتاه است که به بررسی موضوعات روز فرهنگی ــ سیاسی می‌پردازد.به عبارت دیگر،بررسی موضوعات فرهنگی با پشت‌پرده سیاسی، خط اصلی مکث است که باامکانات اندک و دراتاقی ۹متری تولید می‌شود.دربرنامه «به افق فلسطین» پوشش رخدادهای به‌لحظه فلسطین و منطقه با بازخوانی وبررسی اخباررسانه‌های داخلی و خارجی و گفت‌وگو با کارشناسان مسائل غرب‌آسیا و تصاویر زنده از غزه انجام می‌گیرد. در این برنامه چهره‌های شناخته‌شده مختلفی دعوت شده و با مجریان برنامه گفت‌وگو می‌کنند.
   
انیمیشن کلیله و دمنه
از بین پیامک‌های ارسالی برخی مخاطبان درخواست تولید سریال‌هایی را با موضوعات مختلف داشتند. ازجمله درخواست کرده بودند که درباره امام‌صادق(ع) و یارانش سریال ساخته شود. یا این‌که از داستان‌های کلیله‌ودمنه انیمیشن ساخته شود تا بچه‌ها با ادبیات کهن ایران بیشتر آشنا شوند. از طرفی پیگیر روند تولید برخی سریال‌ها مثل «سلمان‌فارسی» یا «حضرت‌موسی» هم بودند و اظهار داشتند هرچه‌زودتر این سریال‌ها به پخش برسند.
   
درخواست فیلم از شبکه نمایش
از آنجا که شبکه نمایش تنها شبکه تخصصی پخش فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی است، از این رو مخاطبان بسیاری درخواست پخش فیلم‌های مورد علاقه‌شان ازجمله فیلم‌های مهدی فخیم‌زاده و فرامرز قریبیان را با این سامانه در میان گذاشتند. ضمن این‌که تقاضای پخش فیلم‌های کره‌ای را هم از این شبکه داشتند. پخش فیلم‌های روز دنیا هم از دیگر درخواست‌های مخاطبان این شبکه بود.
   
آقای قاضی محبوب
یکی از مجموعه‌هایی که مدتی است سری جدید آن ازشبکه دوپخش می‌شود،«آقای قاضی»است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است.«آقای قاضی؛شعبه۱۲۱»در ادامه فصل اول این مجموعه ساخته شده و همچون فصل گذشته به موضوع پرونده‌های قضایی و حل‌وفصل آن توسط بهزاد خلج، شخصیت اول سریال و قاضی پرونده‌ها می‌پردازد.بهزاد خلج به‌عنوان قاضی و شخصیت اصلی سریال در دادگاه حضوردارد که بازی اونیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. یکی از تفاوت‌های فصل دوم آقای قاضی روایت رخدادهایی است که در راهروها و فضاهای پیرامونی صحن دادگاه شکل می‌گیرد.
   
یک برمودای متفاوت
«برمودا» یک برنامه گفت‌وگومحور(تاک‌شو) است که محسن نجفی‌سولاری تهیه‌کنندگی وفؤاد صفاریان‌پور کارگردانی آن را بر عهده دارند و همچنین کامران شهریوری به‌عنوان مدیر تولید آن را همراهی می‌کند. کامران نجف‌زاده، میزبان برنامه و همچنین سرپرستی گروه نویسندگان را برعهده دارد. این برنامه توانسته نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند و از این رو درخواست ادامه تولید و پخش آن را داشتند. در این برنامه چهره‌های بسیاری حضور داشتند، ازجمله مهدی تاج، محمدرضا حیاتی، خسرو معتضد، بهروز افخمی و نجم الدین شریعتی.
   
حسینیه شبکه دو
«حسینیه بهشت» که در ایام محرم از شبکه دو پخش می‌شود توانسته مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد و بابت پخش آن تشکر کردند. در این برنامه شیخ‌اسماعیل رمضانی به‌عنوان کارشناس مذهبی همراه با پیرغلامان و شاعران اهل‌بیت(ع) حضور دارد. تبیین و بررسی قیام امام‌حسین(ع) و همچنین نوحه و شعرخوانی ذاکران و شاعران اهل‌بیت(ع) ازجمله بخش‌های این برنامه است. حسینیه بهشت یک برنامه ساده و دلنشین، به سادگی و دلنشینی روضه‌های خانگی است. برنامه‌ای که از قالب‌های مرسوم برنامه‌سازی فاصله گرفته است و برای این‌که بتواند درنقش یک تصویرگر، تصویر دقیق‌تری از مجالس روضه‌خانگی ارائه دهد به‌طور حداکثری خودش را با آن فضا تطبیق داده است. حسینیه بهشت در استودیوهای برنامه‌سازی تولید نمی‌شود، بلکه کارگردان دوربین را به یک حسینیه برده است. حسینیه‌ای که شاید کوچک و نقلی باشد ولی مهمانان و سوگواران شاه شهیدان را درون خود جای می‌دهد.
   
نوای محرم در رادیو
درکنارنظراتی که مخاطبان درباره برنامه‌های تلویزیونی دارند، نظرات‌شان رادرباره برنامه‌های رادیوهم با این سامانه درمیان می‌گذارند. ازجمله رادیومحرم که با تولید وپخش برنامه‌های مذهبی ومحرمی توانسته یکی ازرادیوهای فصلی پرطرفدار باشد که بسیاری از شنونده‌ها بابت پخش برنامه‌هایش از صداوسیما تشکر کردند.
   
«وفا» و «آسمان همیشه ابری نیست»
برخی سریال‌ها با وجود این‌که در سال‌های گذشته یا در دهه‌های قبل ساخته و پخش شده‌اند، اما همچنان جزو علاقه‌مندی‌های مخاطبان به‌شمار می‌روند. سریال‌های«وفا» و«آسمان همیشه ابری نیست»جزوعلاقه‌مندی‌های عده‌ای ازمخاطبان است که درخواست تکرار آن را داشتند.سریال وفا درباره عشق جوانی ایرانی یهودی به نام ژوبین پناهی به دختری لبنانی ــ‌ ایرانی به‌نام وفااست که بااتهام جاسوسی برای اسرائیل مواجه است.آسمان همیشه ابری نیست یک مجموعه تلویزیونی محصول سال۱۳۸۹به کارگردانی سعید عالم‌زاده، نویسندگی احمد خداکریم و تهیه‌کنندگی امیرهوشنگ پوررحمانی است وازشبکه یک پخش شد. این مجموعه تلویزیونی روایتگر زندگی ومشکلات پنج دوست وهمکلاسی است که هریک به فراخور زندگی‌شان بامسائل و مشکلاتی مواجه هستند. دخترانی که دربرهه حساس نوجوانی، روزهای تلخ و شیرینی را تجربه می‌کنند، روزهایی که گاه با قهر و آشتی و گاه با اشک و لبخند سپری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها