تقابل استقلال و نساجی در آزادی دیدنی است

جام‌حذفی را دو‌دستی بچسب!

این‌که می‌گوییم استقلال چیزی برای از دست دادن ندارد؛ یعنی آنچه را که مانده باید دو‌دستی بچسبد و نگذارد از چنگش دربیاورند، یعنی ماندن و جنگیدن و قهرمانی در جام‌حذفی. استقلال مانده و همین جام.
این‌که می‌گوییم استقلال چیزی برای از دست دادن ندارد؛ یعنی آنچه را که مانده باید دو‌دستی بچسبد و نگذارد از چنگش دربیاورند، یعنی ماندن و جنگیدن و قهرمانی در جام‌حذفی. استقلال مانده و همین جام.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۱۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

ساپینتو و پسرانش حالا دیگر نه بهانه‌ای دارند و نه فرصتی برای جبران باخت. از دست دادن جام‌حذفی و شکست مقابل نساجی در نیمه‌نهایی، هم پرونده ساپینتو را قطورتر خواهد کرد و هم هواداران را ناامید. درست مانند سال گذشته که در یک‌چهارم نهایی مقابل همین نساجی در ضیافت پنالتی‌ها باختند و حذف شدند، امروز فرصتی برای «دو‌دستی چسبیدن» است. ساپینتو در امتحان‌های بسیاری مردود شده و دیگر فرصتی برای باختن ندارد. این یکی امتحان را باید پاس کند و قبولی بگیرد.

تقابل برنده و بازنده در آزادی
برنده و بازنده هفته آخر فصل بیست و دوم اکنون در نیمه‌نهایی به هم رسیده‌اند. استقلال در هفته پایانی ۷ گل به تراکتور زد اما نساجی ۴ گل خورد. واقعیت را بخواهید این دو نتیجه در هفته پایانی لیگ‌برتر چندان قابل پیش‌بینی نبود. نه کسی تصور می‌کرد استقلال آن‌گونه تراکتور را به توپ ببندد و نه کسی پیش‌بینی می‌کرد نساجی مقابل پرسپولیس ۴ گل در کیسه خود ببیند. حالا دو تیم هفته پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران در نیمه‌نهایی جام‌حذفی به هم رسیده‌اند. یکی استقلال تا دندان مسلح و دیگری نساجی که به نظر می‌رسد نه‌تنها روحیه به‌هم ریخته دارد بلکه به اندازه استقلال صاحب مهره نیست. اما شاید اینجا داستان جداگانه‌ای داشته باشد. جام‌حذفی خیلی پیچیده است، خیلی پیچیده‌تر از آنچه تصور می‌شود.

آخرین فرصت هرناندز
حال نساجی خوب نیست. رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی از آنچه که درنیم فصل دوم برای این تیم رقم خورده اصلا راضی نیست، نه از بازیکنان و نه از سرمربی اسپانیایی این تیم یعنی کارلوس هرناندز. هیچ اولتیماتومی به هرناندز نداده‌اند اما گفته می‌شود خروج نساجی از جام‌حذفی به معنای خروج قطعی هرناندز از این تیم است. نساجی در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران واقعا یکی از تیم‌های ضعیف لیگ‌برتر بود. اگر این تیم در نیم فصل نخست خوب نتیجه نمی‌گرفت و امتیازات مهمی را جمع نمی‌کرد قطعا یکی از کاندیداهای اصلی سقوط می‌شد.

توان گلزنی نساجی در لیگ‌برتر: ۰.۸گل به ازای هر بازی
نتیجه در جام‌حذفی فصل گذشته: قهرمان

ساپینتو و تقلای جام
حال استقلال هم خوب نیست. این تیم به راحتی قهرمانی در لیگ‌برتر را از دست داد و نتایجی به دست آورد که در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ این تیم را به طور کامل از کورس قهرمانی خارج کرد. اکنون استقلال مصرانه در پی آن است تا به فینال جام حذفی برسد. آنها به هر شکل ممکن این جام را می‌خواهند. ساپینتو هم در خصوص کسب جام انگیزه‌های زیادی دارد. هرچند گفته می‌شود او آخرین روزهای فعالیت خود را در این باشگاه تهرانی پشت سر می‌گذارد. به هرحال او تقلای زیادی برای کسب جام دارد.

توان گلزنی تیم در لیگ‌برتر: ۱.۷گل به ازای هر بازی
نتیجه در جام‌حذفی فصل گذشته: حذف در یک چهارم‌نهایی توسط نساجی

خاطرات ۱۴۰۱
نساجی دقیقا همان تیمی بود که رویای دبل قهرمانی استقلال را بر باد داد. این تیم فصل گذشته در یک چهارم نهایی استقلال را در ضربات پنالتی شکست داد. به این ترتیب استقلال که قهرمان لیگ‌برتر شده ‌بود نتوانست در جام‌حذفی راه به جایی ببرد و شانس دبل کردن را بیشتر کند. اما اکنون اوضاع متفاوت است. هر چند نساجی قهرمان فصل گذشته جام‌حذفی است اما در مقایسه با فصل گذشته بسیار افت کرده است. این در حالی است که آبی‌ها با وجود ناکامی در لیگ‌برتر همچنان یکی از آماده‌ترین تیم‌های ایران محسوب می‌شوند. با این حال خاطره شکست مقابل نساجی در ضربات پنالتی فکر ساپینتو را به خود مشغول کرده است. او در روزهای اخیر روی ضربات پنالتی تاکید زیادی داشته است.

نتایج آخرین دیدارهای دو تیم در لیگ‌برتر:
استقلال ۷ – تراکتور یک
نساجی صفر – پرسپولیس ۴

در انتظار دربی ۱۰۱
تقابل استقلال و پرسپولیس در فینال این فصل جام‌حذفی می‌تواند مهم‌ترین اتفاق این فصل فوتبال باشد. دو تیم چندی پیش در دربی شماره۱۰۰ به مصاف هم رفتند. اگر استقلال امروز نساجی را ببرد و پرسپولیس هم فردا مقابل هوادار به برتری دست پیدا کند آنگاه دربی هیجان‌انگیز و زیبای شماره۱۰۱ در فینال جام‌حذفی شکل می‌گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها