جام‌حذفی را دو‌دستی بچسب!
تقابل استقلال و نساجی در آزادی دیدنی است

جام‌حذفی را دو‌دستی بچسب!

گفت‌وگوی «جام‌جم» با حمید درخشان درباره عملکرد مربیان

«ساپینتو» رفوزه شد

لیگ تمام شد و با کلی اتفاق. با قهرمانی پرسپولیس و البته ادامه کج‌رفتاری‌های ساپینتو. حمید درخشان پیشکسوت سرخ‌ها بیش از این که درباره قهرمانی پرسپولیس صحبت کند درباره موفقیت مربیان وطنی می‌گوید و البته برخی اتفاقات خارج از چارچوب فرهنگ در فوتبال ایران.
لیگ تمام شد و با کلی اتفاق. با قهرمانی پرسپولیس و البته ادامه کج‌رفتاری‌های ساپینتو. حمید درخشان پیشکسوت سرخ‌ها بیش از این که درباره قهرمانی پرسپولیس صحبت کند درباره موفقیت مربیان وطنی می‌گوید و البته برخی اتفاقات خارج از چارچوب فرهنگ در فوتبال ایران.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۱۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

قهرمانی پرسپولیس در لیگ‌برتر نشان داد که مربی داخلی می‌تواند بهتر از مربی خارجی در باشگاه‌ها جواب بدهد.
خیلی شفاف و واضح است که اکنون مربی وطنی به بهترین شکل ممکن توانایی و برتری خود را مقابل مربی خارجی نشان داده است. قهرمانی پرسپولیس بار دیگر توانایی مربی داخلی را به رخ مربیان خارجی می‌کشاند. البته توانایی مربی داخلی وقتی دیده می‌شود که بهترین امکانات برای موفقیت او در‌نظر گرفته شود. مربی ایرانی الان سه هیچ از مربی خارجی جلو است.

پرسپولیس دقیقا چه امکاناتی در اختیار گل‌محمدی قرار داد؟
در کل کادر مدیریتی پرسپولیس امکانات لازم را در اختیار یحیی گل‌محمدی گذاشت. البته یحیی هم از دستیاران خوب خارجی استفاده کرد. نقش مربی در موفقیت یک سرمربی بسیار مهم است.

موضوع مهم دیگر عبور گل‌محمدی از همتایان خارجی خود به خصوص ساپینتو و مورایس برای رسیدن به مقام قهرمانی بود.
توانایی مربیان داخلی بسیار زیاد است. البته این موفقیت زمانی حاصل می‌شود که این مربیان علاوه بر بهره‌مندی از عالی‌ترین امکانات، تلاش و کوشش مضاعفی به خرج دهند. در این فصل دیدیم که یحیی گل‌محمدی چگونه از همتایان خارجی خود یعنی مورایس و ساپینتو عبور کرد تا تیمش را به مقام قهرمانی این فصل برساند. ما باید بیشتر از اینها به مربیان داخلی اعتماد کنیم.

یکی از مسائل بسیار مهم هفته پایانی واکنش بد ساپینتو به قهرمانی سرخ‌ها بود. او حاضر به تبریک گفتن نشد که می‌تواند بخشی از فرهنگ معیوب فوتبالی در ایران باشد.
هر مربی خارجی که به ایران می‌آید قرار نیست تصور کنیم انسان کاملی است. یعنی یک مربی خارجی از سیاره دیگری برای ما می‌آید؟ ما قبل از این‌که به موضوع فرهنگ احترام در فوتبال ایران بپردازیم بهتر است ببینیم شخصیت، تربیت و فرهنگ کسی که ناهنجاری انجام داده چقدر است. این فرهنگ نادرست فقط در میان مربیان خارجی وجود ندارد، در میان برخی مربیان وطنی هم باب است اما اکنون بیشتر در خارجی ها مشاهده می‌شود. وظیفه انسانی ساپینتو این بود که تبریک بگوید. ما تنها نباید به این اکتفا کنیم که مربیان خارجی چقدر سطح فنی دارند، باید به شخصیت و تربیت آنها هم دقت کنیم. متاسفانه از زمانی که ساپینتو به ایران آمده موارد متعددی از درگیری‌ها و بی احترامی‌ها و محرومیت‌ها از سوی او ثبت شده است. یکی از قوانین فوتبال این است که مربیان در کنار زمین رفتار موقری از خود نشان دهند و این موضوع بر نتیجه‌گیری اولویت دارد. به نظر من ساپینتو از لحاظ فرهنگ فوتبالی رفوزه است. او نمی‌تواند با این رویه آدم موفقی باشد. البته من رفتارهای او را در دیگر مربیان یعنی خمس و مورایس سراغ ندارم. به نظر من ساپینتو باید بیشتر روی خودش کار کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها