نوای سازها در شهرهای مختلف کشور طنین‌انداز می‌شود

شور عیدانه کنسرت‌‌ها

پس از ماه‌های پرآشوبی که توسط معاندین در کشور رقم خورد و موجب شد که برای اولین بار پنج ماه هیچ کنسرتی در کشور برگزار نشود، حالا دوباره رونق به بازار موسیقی بازگشته و در روزهای پایانی سال شاهد هستیم که نه‌تنها در تهران، بلکه سراسر ایران میزبان کنسرت‌های مختلف می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۱۶
نویسنده علی رحیمی - گروه فرهنگ‌و هنر

جرقه آغاز کنسرت‌ها با اجرای زانکو در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی زده شد و درپی آن سیروان و زانیار خسروی، ماکان‌بند و رضا صادقی رونقی به بازار موسیقی بخشیدند تا در ادامه این روند سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و استقبال بی‌نظیر مردم از اجراهای موسیقی موتور محرکه کنسرت‌ها در سراسر کشور شود. حال این روزها شاهد برگزاری کنسرت‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها هستیم که نشان از تنور داغ موسیقی در آخرین روزهای سال دارد.

صدای سازهای بوشهری در تهران

گروه موسیقی «لیان» با سرپرستی آهنگساز مشهور خود، محسن شریفیان از فردا در تالار وحدت سازهای بوشهری خود را کوک می‌کند تا این گروه که نقش مهمی در معرفی موسیقی نواحی به عموم مخاطبان داشته، طی دو روز اجرایی جدید را برای خیل مخاطبانش در تهران رقم بزند. به گفته محسن شریفیان، تمرکز گروه لیان در این کنسرت ارائه گونه‌های جدیدی از موسیقی بوشهر است و این گروه وعده داده تا شبی ویژه را برای مخاطبانش رقم بزند. در این اجرا که در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ساعت۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود؛ مرتضی پالیزدان، محمود بردک‌نیا، حمید اکبری، حمزه مقدم، محمدرضا مقدم، محسن قدرتی، حسین کاوه‌خو، فرزاد خسروی و لیانا شریفیان به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس روی صحنه می‌روند.

بهنام بانی در کیش

جزیره کیش پس از تهران، اولین شهری بود که به برگزاری کنسرت‌ها اقدام کرد، زانکو پس از اجرا در تهران کنسرت‌هایی نیز در این جزیره داشت و طی روزهای اخیر هم چند کنسرت دیگر در این جزیره خلیج نیلگون فارس برگزار شده است. حالا در جدیدترین این کنسرت‌ها، بهنام بانی که در جشنواره فجر با کار ویژه‌ای که طراحی کرده بود، شادترین کنسرت را برای مخاطبان جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد فردا ۱۰اسفند در هتل مریم کیش روی صحنه خواهد رفت. بانی در اجرای جشنواره خود دست به ساز هم برد و برای دقایقی با پیانو یکی از کارهایش (زخم کاری) را نواخت. او برای جلب‌نظر مخاطبان، سه آهنگ شاد را به‌صورت ترکیبی، پشت‌سر هم خواند و برای دقایقی طولانی، تمپوی سالن را در اوج نگه ‌داشت. به نظر می‌رسد بانی این بار نیز قصد دارد یکی از شادترین اجراهای خود را به نمایش بگذارد و بی‌شک باید در انتظار کنسرتی جذاب از او در کیش باشیم.

شیراز میزبان اولین کنسرت زانکو

زانکو اولین هنرمندی بود که چراغ اجرای زنده موسیقی را پس از پنج ماه سکوت، روشن کرد. برگزاری کنسرت او که بیشتر با تک‌آهنگ‌هایش به شهرت رسیده، باعث شد تا یکی از تابو‌هایی که آشوب‌طلبان در ماه‌های اخیر در فضای موسیقی کشور ایجاد کرده بودند، رنگ ببازد.برخلاف نگاه منتقدان که احساس می‌کردند زانکو در سالن خالی اجرا خواهد رفت، جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در دو سئانس به تماشای اجرای او نشستند. شاید همین استقبال هم زانکو را ترغیب به ادامه برگزاری اجرا در سایر شهرهای کشور کرد. زانکو پس از این کنسرت، همزمان با اولین روز جشنواره موسیقی فجر به ماکو رفت و در میان علاقه‌مندانش در سالن نمایشگاه بین‌المللی این شهر کنسرت برگزار کرد. او سپس در دومین روز اسفند میزبان مردم جزیره کیش شد و بعد از آن تور کنسرتش را در تهران ادامه داد.زانکو حالا قرار است به شیراز رفته و روز یازدهم اسفند در سالن سعدی فرهنگیان شیراز روی صحنه برود. براساس آنچه در کنسرت‌های گذشته این خواننده دیدیم، احتمالا رپرتوار اجرای زانکو در این کنسرت نیز قطعاتی چون ریمیکس «مثلا»، «قشنگ شد»، «چقدر جالبه»، «خوشم میاد »، «یه دونه گل»، «چشات رنگیه»، «رد پا»، «نفس»، «بریم آقا»، «واسه دلم»، «باش تا بیام»، «مثلا» اصلی، «بند دلم» و «عشقم اینه» باشد.

گرشا رضایی با آهنگ جدید در تبریز

آخرین خبری که از گرشا رضایی شنیدم، درخصوص سکته مغزی پدرش بود. خبری غم‌انگیزی که پیش از آغاز کنسرتش در جشنواره فجر به طرفدارانش داد. رضایی در آن کنسرت همان طور که خودش هم عنوان کرده بود با وجود غم سنگین، به عشق مردم خواند. کنسرتی که گرچه رضایی در آن نهایت تلاش خود را کرد تا لحظات خوشی را برای مخاطبانش فراهم کند اما این بغض با او و مخاطبان تا پایان همراه بود. او حالا خبر از کنسرت جدیدش در تبریز داده است. کنسرتی که قرار است ۱۱ اسفندماه در آمفی‌تئاتر مرکز همایش‌های بین‌المللی این شهر برگزار شود. با توجه به خبری که گرشا رضایی در آخرین کنسرت خود درباره آهنگ جدیدش داد، احتمالا مخاطبان این کنسرت، در کنار قطعاتی چون «نرو»، «زنجیر»، «دلم هوس کرده»، «مگه پاییز اومده»، «دلم گرفته‌ای رفیق»، «دریا نمی‌رم»، «قرمز» و «ماهی» باید منتظر این آهنگ هم باشند.

مجید رضوی از خرم‌آباد تا ارومیه

مجید رضوی پس از اجرای کنسرت خود در آخرین روز جشنواره فجر، حالا خود را برای دو اجرا در خرم‌آباد و ارومیه آماده می‌کند. رضوی ابتدا قرار است در روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند به خرم‌آباد برود و کنسرتش را در سالن بانک مرکزی این شهر اجرا کند. او سپس به ارومیه می‌رود و در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند در تالار مرکزی ارشاد این شهر میزبان طرفداران خود می‌شود. با توجه به استقبالی که مخاطبان رضوی از قطعه‌های «آسمون»، «پنج صبح»، «پدیده»، «چشم‌نظر»، «نگین قلبمی»، «بمیرم»، «گرگ و میش» و «دست گل» داشتند، بی‌شک باید منتظر اجرای این آثار در این دو کنسرت بود.

مسعود صادقلو در خنج

مسعود صادقلو، یکی دیگر از خواننده‌های موفق پاپ است که به‌واسطه نوع و لحن اجرایش، که به‌نوعی امضای هنری او محسوب می‌شود، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده‌. کنسرت او در جشنواره سی‌وهشتم فجر نیز با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و حالا این خواننده جوان به شهر خنج استان فارس رفته تا کنسرتی دو روزه در این شهرستان برگزار کند. اولین اجرای این خواننده دیروز در تالار شهرداری این شهر برگزار شد و او امروز ۹ اسفند نیز دوباره در این سالن روی صحنه خواهد رفت.

معین زندی در سالن میلاد

معین زندی، یکی دیگر از محبوب‌ترین هنرمندان پاپ است که به خاطر سبک و صدای خاصی که چه در سرودن ترانه و چه خوانندگی دارد، طرفداران زیادی را به سمت خود کشیده است. ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ بدون شک برای معین زندی خوش‌یمن بود. او ابتدا با آهنگ تازه‌ای که برای سریال «پدرخوانده» خواند با استقبال روبه‌رو شد و بعد از آن برگزاری اولین کنسرتش را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد. کنسرتی که به عقیده مخاطبان از بی‌ریاترین و گرم‌ترین اجراهای جشنواره بود. زندی در آخرین روزهای سال نیز قرار است کنسرت دیگری داشته باشد. او امشب (۹ اسفند) باردیگر به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی می‌رود و در دو سئانس ۱۹ و ۲۲ میزبان علاقه‌مندان خود است.

علیرضا طلیسچی از قاف می‌خواند

علیرضا طلیسچی که آهنگ جدید او «قاف» بعد از انتشار در آذرماه، مورد استقبال مخاطبان موسیقی قرار گرفت و به یکی از پرشنونده‌ترین قطعات این روزهای موسیقی پاپ بدل شد؛ پس از هشت ماه دوری از صحنه، کنسرتی را فردا ۱۰ اسفند در دو سئانس ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند تا باردیگر مخاطبان این خواننده شاهد اجرای زنده او باشند. آنگونه که اعلام شده است، علیرضا طلیسچی در این کنسرت تصمیم دارد قطعه قاف با ترجیع‌بند «بارون اومد و یادم داد/ تو زورت بیشتره» که در ماه‌ها و روزهای اخیر مورد توجه و علاقه مخاطبان موسیقی پاپ و همچنین در برخی پلتفرم‌های پخش موسیقی در لیست پردانلودترین قطعات قرارگرفته است را به همراه منتخبی از قطعات گذشته و جدید خود روی صحنه اجرا کند.

اجرای دیگری از متفاوت‌‌ترین خواننده جشنواره

یکی از متفاوت‌ترین کنسرت‌های جشنواره سی‌وهشتم مدیون حضور متفاوت علی یاسینی، خواننده نسل جدید موسیقی پاپ بود. این را می‌شد از سن جوان تماشاگران حاضر در سالن که عمدتا بین ۱۵ تا ۳۰ سال بودند فهمید. یاسینی هم قرار است ۱۲اسفندماه در سالن رویال هتل اسپیناس پالاس روی صحنه برود. طرفداران او در این کنسرت نیز احتمالا باید منتظر آهنگ‌هایی چون «ماه قشنگم»، «جنگ»، «بهتر از منه»، «چراغونی» و «نده قول» باشد.

احمد سلو با بی‌خداحافظ می‌آید

احمد سلو یکی از خوش‌‌صداترین خواننده‌های حال حاضر است که ترانه‌های او مانند «زخم کاری»، «بی‌خداحافظ»، «هنوزم دوست دارم» و «می‌میرم» مخاطبان زیادی دارد. سلو نیز قرار است ۱۶اسفند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برود. زخم‌کاری، بعد از تو، پادشاه احساس، خدای احساس، شبای تهرون، یخ و... از جمله قطعاتی هستند که بی‌شک طرفداران این خواننده در کنسرت او، شنیدن‌شان را انتظار می‌کشند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها