علاقه زن جوان به تهیه و فروش ترشی‌های خانگی، مرد جوان را راهی دادگاه خانواده تهران کرد. این مرد فقط به همین دلیل عجیب تصمیم گرفت از همسرش برای همیشه جدا شود. او که از این کار همسرش ناراضی بود، درنهایت پس از یک جنجال بزرگ، درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کرد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۷۸
نویسنده سیما فراهانی - تپش

این مرد درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: آقای قاضی سه سال است با همسرم ازدواج کرده‌ام. من و همسرم تحصیلکرده هستیم. وضع مالی و درآمد من خوب است. تقریبا زندگی مرفهی داریم. همیشه سعی کرده‌ام بهترین زندگی را برای همسرم فراهم کنم. ولی بعد از ازدواج متوجه شدم او علاقه عجیبی به تهیه ترشی دارد. اوایل از این‌کار او بدم نمی‌آمد. از این‌که هنر دارد و انواع ترشی را درست می‌کند، همیشه از او تشکر می‌کردم. چون خودم هم عاشق ترشی هستم. ولی بعد از مدتی سولماز کاری کرد که به‌شدت متعجب شدم. او شروع کرد به تهیه ترشی برای بقیه و آن را می‌فروخت. او کم‌کم برای خودش مشتری پیدا کرد و دیگر از صبح تا شب در حال درست کردن انواع ترشی بود. سفارش می‌گرفت و درست می‌کرد. در مقابلش هم پول می‌گرفت. به او گفتم به خاطر علاقه‌ات ترشی درست کن، ولی دیگر آنها را نفروش. ما نیاز مالی نداریم و این کار تو برای من ناراحت کننده است. او حتی فامیل و بستگان مرا هم درگیر این ماجرا کرد. از آنها نیز سفارش می‌گرفت. این‌ کار او باعث می‌شد بقیه تصور کنند درآمدم کم است و برای گذران زندگی، همسرم مجبور است ترشی بفروشد. از این کارش خجالت می‌کشیدم. خیلی سعی کردم سولماز را از این کار منصرف کنم. ولی او روزبه‌روز به مشتری‌هایش اضافه می‌کرد. دیگر تمام زندگی‌اش را صرف این کار کرد. بارها سر همین موضوع با او درگیر شدم. به او گفتم دست از این کارش بردارد چون باعث آبروریزی من می‌شود. بارها چند نفر از دوستان و بستگانم به من کنایه می‌زدند که اگر پول می‌خواهم بدون خجالت به آنها بگویم. در صورتی که ما نیاز مالی نداریم و ضرورتی ندارد سولماز چنین کاری انجام بدهد. ولی او انگار با من لجبازی کرد. تا جایی که پس از یک درگیری بزرگ سر همین مسأله، تصمیم گرفتم برای همیشه از این زن جدا شوم. 
در ادامه، همسر این مرد نیز به قاضی گفت: « آقای قاضی من عاشق آشپزی و تهیه ترشی هستم. چون خودم ترشی خیلی دوست دارم. اوایل برای دل خودم این کار را انجام می‌دادم. ولی کم‌کم، هرکس که از ترشی‌های خانه ما می‌خورد، از من می‌خواست برایش درست کنم. من هم چون به این کار علاقه داشتم قبول می‌کردم. ولی سپهر هر بار دعوا به راه می‌انداخت. در صورتی که باید به من افتخار می‌کرد. مگر ترشی فروشی بد است که سپهر مرتب از من ایراد می‌گرفت. او به جای این‌که از من تشکر کند، هر روز تحقیرم می‌کرد. به خاطر این مسأله بی‌اهمیت مرتب دعوا داشتیم. تا جایی که آخرین بار به من توهین کرد و من دیگر نمی‌خواهم در کنار این مرد خودخواه زندگی کنم.»
در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد و از این زوج خواست در فرصت پیش آمده با یک مشاوره خانواده مشورت کنند.

نحوه صحیح برخورد با هم را بلد باشید
سارا شقاقی، روان‌شناس در این خصوص می‌گوید: یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای رفع ناراحتی میان زوج‌ها گفت‌وگوست. اما گفت‌وگو با همسر هم باید به شکل صحیح انجام شود. گفت‌وگو و صحبت، یکی از راه‌حل‌های درست برای از بین بردن ناراحتی و رنجش میان زن و شوهر محسوب می‌شود. با این حال زن و شوهر باید این را بدانند که این گفت‌وگوها در صورتی نتیجه‌بخش می‌شود که فن صحیح آن را بدانند. گفت‌وگو باید به منظور رفع نقاط اختلاف و رسیدن به یک نتیجه مشترک و قانع‌کننده باشد. صحبت کردن، معمولا رد و بدل کردن نظرات و ایده‌هاست. گاهی در زندگی‌های زناشویی مشکلات و رنجش‌هایی بین زن و شوهر شکل می‌گیرد. آنها نباید به خاطر این رنجش‌ها، ناراحت و آزرده خاطر شوند. چرا که این دلخوری‌ها و رنجش‌ها نشان‌دهنده بی‌اعتنا و بی‌تفاوت نبودن میان زن و شوهر است. بنابراین زن و مرد باید در پی رفع منطقی این رنج‌ها باشند. یکی از راه‌های موثر این است که زوج‌ها نحوه صحیح گفت‌وگو را یاد بگیرند و در زندگی زناشویی خود به‌کار بگیرند. بیشتر بگومگو‌ها و مشاجرات خانوادگی از عدم ارتباط صحیح کلامی نشات می‌گیرد. گاهی زن و شوهر توانایی رساندن صحیح مفهوم را ندارند و گاهی ناخواسته از کلماتی استفاده می‌کنند که بار منفی دارند. پس باید نحوه صحیح برخورد با هم را بلد باشند. این موضوع باعث می‌شود گاهی برخی اختلافات مانند مخالفت با کار کردن یا درس خواندن به بحرانی در زندگی زوج‌ها تبدیل شود.

منبع: ضمیمه تپش روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها