«جام‌جم» در روز بصیرت کتاب کهکشان نیستی را بازخوانی می‌کند

روایتی مدرن از سیروسلوک یک‌عارف

نگاهی به «دویدن تا مردی که جلوتر است»

مردی برای همه زمان‌ها

تاریخ تکرار می‌شود! اثبات این گزاره کوتاه کار دشواری نیست. با کمترین مطالعه و حتی شنیدن تاریخ می‌توان به آن رسید. حق و باطل، دو عنصری که از ابتدای خلقت تا به امروز در قامت‌های مختلف جلو آمده‌اند، یکی از راه‌های اثبات این گزاره است. از زمانی که ابلیس بر آدم(ع) سجده نکرد و پرچمدار صف باطل شد، با روش‌های مختلف لشکرش را نه‌فقط از سنخ خودش که از انسان‌ها مدام بر علیه حق شورانده است و افراد زیادی در این دنیا در کنار او قرار گرفتند تا در برابر حق‌گرایان بایستند.
کد خبر: ۱۳۹۶۴۳۳
نویسنده محمدرضا خراسانی‌زاده - نویسنده
این تقابل روزگاری بین ابراهیم(ع) و نمرود نمایان شد، یک بار بین موسی(ع) و فرعون، در زمان رسول خدا (ص) مشرکین و منافقان و دیگران آن را شکل دادند و رسید به دوران امیرالمومنین علی(ع) که فوجی از افراد مختلف، ترسان از چیرگی کامل حق بر باطل و محوشدن خودشان، هرچه داشتند آوردند تا مانع علی شوند... و این مبارزه حق و باطل تا به امروز هم ادامه دارد. سیدمحمد سادات اخوی نیز در کتابش این تکرار تاریخ و امتداد علی و مخالفانش را از روز بعد از رحلت پیامبر تا امروز به‌خوبی بیان کرده است. کتاب «دویدن تا مردی که جلوتر است»، در دل دو داستان عاشقانه موازی یکی در روزگار بعد از پیامبر و دیگری در دوران خودمان، این تاریخ جاری را تصویر کرده است. 
در مدینه و روزگار بعد از پیامبر، تیهان، سلما را می‌خواهد و در امروز تهران، علیرضا و مینا در تلاش برای به هم رسیدن هستند. اما در راه هر دو عشق، مانع بزرگی قرار دارد! مانعی که حب و بغض علی اساس آن است. در هر دو عشق، خانواده یک طرف نمی‌تواند دیگری را بپذیرد آن‌هم به خاطر علی...
اساس محتوای کتاب چه در بخش داستانی آن، چه بخش پس از داستانش، بیان فضایل و ویژگی‌های امیرالمومنین است. در دل داستان و کنار اتفاقات ریز و درشت سیر داستان، محبین و شیعیان مولا تلاش می‌کنند تا با بیان فضایل او طرف دیگر را مجاب کنند. همچنین در میانه روایت داستانی، بخش جالبی آمده است که از زبان تعدادی از صحابی حاضر در غدیر، روایت‌های مختلفی با توجه به فضای فکری و عملی آن روایان، در مورد حضرت علی بیان شده است. 
در قسمت پس از داستان، با استفاده از کتاب شریف الغدیر از علامه امینی (ره)، برخی از آیات قرآن و روایات مرتبط با حضرت علی به طور مبسوطی بیان و توضیح داده شده است. دویدن تا مردی که جلوتر است، تصویری داستانی است از فضایل مولا علی که چگونه دوست و دشمن را مبهوت خود کرده است. این کتاب در 243 صفحه توسط نشر کتابستان معرفت به چاپ رسیده است. 

منبع: ضمیمه قفسه کتاب روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها