جام جم کلیک گزارش می دهد

افتتاح الکامپ 2014 با حواشی فراوان

اندروید گوگل و iOS اپل دو سیستم عاملی هستند که امروزه تقریبا در هر گوشی هوشمند و تبلتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد هند می‌خواهد این دو غول بزرگ را با سیستم عامل موبایل خود به چالش بکشد. مؤسسه فناوری هند(IIT)، به طور بومی یک سیستم عامل جدید تلفن همراه به نام BharOS  را توسعه داده‌است تا به میلیون‌ها کاربر تلفن همراه این کشور کمک کند.
کد خبر: ۱۳۹۶۱۶۹
نویسنده مصطفی سلیمانی - کارشناس آی تی

BharOS 19  ژانویه در یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی شد. در حال حاضر، این سیستم‌عامل هند در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که الزامات امنیتی و حریم خصوصی سختگیرانه‌ای دارند که در آن اطلاعات حساس باید به‌طور محرمانه مدیریت شوند. این سیستم عامل توسط JandKops  که یک شرکت بخش غیر انتفاعی است و توسط IIT Madras تأسیس شده ، توسعه یافته‌است.این سیستم‌عامل دارای ویژگی‌های مختلف امنیتی و حفظ حریم خصوصی است. به عنوان مثال کاربران به طور پیش‌فرض مجبور به استفاده از هیچ برنامه‌ای نیستند و می‌توانند هر برنامه‌ای را که با آن آشنا هستند یا به آن اعتماد دارند، نصب کنند. به گفته موسسه، این رویکرد به کاربران امکان کنترل بیشتری روی مجوزهایی که برنامه‌ها روی دستگاه خود دارند، می‌دهد؛ زیرا آنها می‌توانند انتخاب کنند فقط به برنامه‌هایی که به آنها اعتماد دارند اجازه دهند به ویژگی‌ها یا داده‌های خاصی در دستگاه خود دسترسی داشته‌باشند.
BharOS همچنین به کسب‌وکارهای فردی دسترسی به برنامه‌هایی که توسط سرویس‌های فروشگاه برنامه خصوصی (PASS) تنظیم شده‌اند، فراهم می‌کند. ظاهرا PASS امکان دسترسی به مجموعه‌ای از برنامه‌های انتخاب شده را می‌دهد که مطابقت با حریم خصوصی و نیازهای امنیتی کسب‌وکار تأیید شده‌است. مدیر IIT Madras گفت: «سرویس BharOS یک سیستم عامل تلفن همراه است که بر پایه اعتماد ساخته شده‌است و با تمرکز بر ارائه آزادی، کنترل و انعطاف بیشتر به کاربران برای انتخاب و استفاده از برنامه‌های متناسب با آنها را می‌دهد. این سیستم نوآورانه نوید ایجاد انقلابی در نحوه تفکر کاربران در مورد امنیت و حریم خصوصی در دستگاه‌های تلفن همراه خود را می‌دهد.»

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها