اتصال تلفن به رادیو یا سیستم سرگرمی در خودرو با اندروید اتو آسان است؛ اما قبل از شروع باید چند اتفاق بیفتد. ابتدا گوشی باید نسخه‌ای از اندروید را بین نسخه‌های 6 و 11 اجرا کند وگرنه اندروید اتو اصلا کار نمی‌کند. رادیوی ماشین یا سیستم سرگرمی نیز باید با اندروید اتو سازگار باشد.
کد خبر: ۱۳۹۵۳۰۰
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار
اگر همه این کارها را کرده باشید، اتصال تلفن به اندروید اتو یک فرآیند آسان است:
اتصال اینترنت تلفن خود را بررسی کنید. برای این‌که این فرآیند کار کند به یک اتصال وای‌فای یا داده تلفن‌همراه قوی نیاز دارد.
مطمئن شوید خودرو در پارک است.
وسیله نقلیه را روشن کنید.
گوشی را روشن کنید.
گوشی را از طریق کابل USB به خودرو وصل کنید.
اعلامیه ایمنی و شرایط و ضوابط استفاده از اندروید اتو را بررسی کنید و بپذیرید.
پیام‌های روی صفحه گوشی خود را دنبال کنید. اگر قبلا اندروید اتو را راه‌اندازی نکرده‌اید، به برنامه اجازه دسترسی به مجوزهای مختلف را بدهید.
برنامه اندروید اتو را در نمایشگر رادیو یا سیستم سرگرمی خودروی خود انتخاب و اعلان‌های روی صفحه را دنبال کنید.
بعد از این‌که اولین بار این فرآیند را انجام دادید، می‌توانید گوشی خود را از طریق USB وصل کنید تا هر زمانی که بخواهید اندروید اتو را فعال کنید. اگر استفاده از اتصال سیمی راحت نیست، می‌توانید به جای آن، تلفن خود را از طریق بلوتوث جفت کنید.

 اندروید اتو چیست؟
اندروید اتو بیشتر یک راه جایگزین برای کنترل تلفن اندروید است تا هنگام رانندگی راحت از آن استفاده کنید. صفحه نمایش به گونه‌ای طراحی شده است که در یک نگاه به راحتی قابل خواندن باشد و کنترل‌های صوتی از طریق گوگل اسیستنت یکپارچه شده است. در حالی که اندروید اتو می‌تواند به عنوان یک برنامه مستقل عمل کند، اما با در نظر گرفتن رادیوهای صفحه لمسی ساخته شده است، به این معنی که می‌توانید از برنامه‌های دیگر همراه با آن استفاده کنید. هنگامی که به یکی از این رادیوهای ماشین سازگار متصل می‌شوید، برنامه می‌تواند نمایشگر تلفن را به نمایشگر رادیویی منعکس کند و با ویژگی‌هایی مانند کنترل‌های صوتی فرمان ادغام شود. گوشی هوشمند شما باید به وسیله نقلیه متصل باشد تا بتوانید از اندروید اتو استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید از اتصال مستقیم USB یا اندروید اتو وایرلس استفاده کنید.
 
چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
اندروید اتو تقریبا می‌تواند همه کارهای یک تلفن اندروید را به تنهایی انجام دهد و فقط برای تنظیمات خودرو بهینه و دقیق تنظیم شده است. ایده اصلی این است که کار کردن با گوشی در حین رانندگی دشوار و خطرناک است و اندروید اتو تا حدودی خطر را کاهش می‌دهد.
سه عملکرد اصلی اندروید اتو عبارتند از:
 جهت‌های گام به گام
 تماس 
 پخش‌کننده صوتی
با این حال، سیستم را می‌توان فراتر از آن سفارشی کرد. به عنوان مثال، مسیرهای گام‌به گام در اندروید اتو توسط گوگل‌مپ مدیریت می‌شود، اما ادغام ویز نیز پشتیبانی می‌شود. همچنین می‌توانید اندروید اتو را با شخصی‌سازی صفحه راه‌انداز و فعال کردن حالت تاریک سفارشی کنید. پخش‌کننده صوتی در اندروید اتو انعطاف‌پذیر است. پیش‌فرض یوتیوب موزیک است و همچنین می‌توانید به کتابخانه محلی آهنگ‌ها در تلفن گوش دهید. این برنامه همچنین از ادغام با Pandora و اسپاتیفای، پادکچرهایی مانند Pocket Casts و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. اندروید اتو شامل یک کارت هواشناسی داخلی برای نشان دادن شرایط در مکان فعلی شماست که در سفرهای جاده‌ای طولانی مفید است. می‌تواند با شماره‌گیر تلفن شما یکپارچه شود و از دیگر برنامه‌های چت و صوتی مانند اسکایپ پشتیبانی می‌کند. وقتی پیام متنی یا پیامی را از طریق برنامه‌ای مانند اسکایپ دریافت می‌کنید، اندروید اتو می‌تواند آن را با صدای بلند بخواند. در تابستان 2021، اندروید اتو تجربه کلی پیام‌رسانی خود را حتی برای استفاده آسان‌تر کرد و به شما امکان داد از صفحه راه‌انداز به برنامه پیام‌رسانی انتخابی خود دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. پیام‌ها را از طریق پیام‌ها یا واتس‌اپ بخوانید و بدون این‌که چشم از جاده بردارید، بفرستید.

اندروید اتو چگونه کار می‌کند
دو راه برای استفاده از اندروید اتو وجود دارد: به‌عنوان تجربه‌ای مستقل در تلفن یا هماهنگ با رادیو خودرو یا سیستم سرگرمی سازگار. هر دو روش ابزار مشابهی ارائه می‌کنند، اما ادغام اندروید اتو با رادیوی ماشین صفحه لمسی سازگار، تجربه برتری است. هنگام استفاده از اندروید اتو به تنهایی در تلفن، چند گزینه در دسترس است. اولین مورد این است که وقتی سوار ماشین خود می‌شوید، اندروید اتو را روشن کنید، گوشی را در یک پایه یا پایه به‌راحتی در دسترس قرار دهید. این استفاده اولیه از اندروید اتو امکان دسترسی به تماس بدون هندزفری را فراهم می‌کند، زیرا تلفن هنگام برقراری تماس یا دریافت تماس، به طور پیش‌فرض روی بلندگو قرار می‌گیرد. خواندن صفحه نمایش گوشی در این حالت نسبت به حالت بدون اندروید اتو به دلیل متن بزرگ و عدم شلوغی راحت‌تر است. برای یکپارچگی بیشتر، تلفن را می‌توان با هر رادیوی ماشین دارای بلوتوث چفت کرد یا از طریق کابل aux، فرستنده اف‌ام یا هر روش مشابه دیگری به رادیو متصل شد. این نوع اتصال به صدای اندروید اتو، مانند موسیقی اسپاتیفای یا مسیرهای گوگل‌مپ اجازه می‌دهد تا از طریق سیستم صوتی خودرو پخش شوند.
راه دیگر استفاده از اندروید اتو این است که یک تلفن سازگار را به رادیو یا سیستم سرگرمی ماشین متصل کنید. این کار با اجرای اندروید اتو روی گوشی و اتصال آن به یک تلفن سازگار انجام می‌شود با انجام این کار، نمایشگر گوشی، با کمی تغییر، روی نمایشگر رادیویی منعکس می‌شود. وقتی تلفنی از طریق اندروید اتو به رادیو ماشین متصل شده، صفحه نمایش تلفن خالی و نمایشگر رادیویی کنترل می‌شود. همان اطلاعاتی که به‌طور معمول روی گوشی نمایش داده می‌شود را می‌توان در نمایشگر رادیویی مشاهده کرد. از آنجا که صفحه‌های لمسی رادیویی ماشین معمولا بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش تلفن‌ها هستند، این باعث می‌شود نگاهی به جهت‌های گام به گام یا پرش به آهنگ بعدی در لیست پخش اسپاتیفای نسبت به گوشی آسان‌تر شود.

چند نکته دیگر برای استفاده از اندروید اتو
برای باز کردن برنامه‌ها و تنظیمات اضافی، روی نماد راه‌انداز برنامه که مانند چهار کادر در گوشه سمت راست پایین صفحه است، ضربه بزنید. منویی را راه اندازی می‌کند که حاوی چندین نماد برای برنامه ها و ویژگی های مختلف است. روی نماد ماشین و چرخ دنده روی آن ضربه بزنید تا وارد تنظیمات شوید. از اینجا، می‌توانید گزینه‌های حالت رانندگی مانند پذیرش تماس‌ها و پیامک‌ها در جاده را پیکربندی کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های مناسب رانندگی را روشن و خاموش کنید. پس از راه‌اندازی اولیه، تلفن شما باید به طور خودکار از طریق بلوتوث یا اتصال سیمی اندروید اتو را متصل و راه‌اندازی کند. با این حال، ممکن است مثلا اگر مسافر در حال تلاش برای پخش موسیقی باشد. آن اتصال خودکار را نخواهید. برای پیکربندی دقیقا زمانی که حالت رانندگی راه اندازی می شود، تنظیمات دستیار را باز کنید، سپس روی حمل و نقل > حالت رانندگی ضربه بزنید و زمانی را تنظیم کنید که می خواهید حالت رانندگی فعال شود. می‌توانید حالت رانندگی را طوری پیکربندی کنید که در یکی از شرایط زیر باز شود:
هنگامی که تلفن هوشمند خود را به بلوتوث خودرو متصل می کنید.
وقتی برنامه اندروید اتو را باز می کنید.
هنگامی که تلفن شما رانندگی را تشخیص می دهد (سنسورهای آن تشخیص می دهند که شما خیلی سریع حرکت می کنید).
چه بخواهید برنامه را به صورت سیمی یا بی‌سیم راه‌اندازی کنید، گوگل توصیه می‌کند تنظیمات وای‌فای، بلوتوث و موقعیت مکانی را روشن نگه دارید (در یک پنجره جدید باز می‌شود) تا دقیق‌ترین نتایج را به دست آورید.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها