
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
این ابزار جدید به نویسندگان اجازه میدهد تا با استفاده از Open-AI OPI و Perspective API که با استفاده از یادگیری ماشینی سخنان تنفرآمیز در اینترنت را شناسایی و فیلتر میکند، داستان خود را بازنویسی، ویرایش مجدد، گردآوری و پیشنویس کنند. دراماترون میتواند بهصورت تعاملی داستانهای جدیدی را با عنوان، شخصیتها، توضیحات مکان و گفتوگو ایجاد کند.دیپ مایند در یک پست وبلاگ از مدل نوشتاری تعاملی فزاینده یاد و اظهار کرد: به دلیل کمبود تجربه طولانیمدت، کاربرد آنها برای نوشتن خلاق طولانیمدت دارای انسجام معنایی محدود است. در دراماترون، ما با اعمال مدلهای زبانی بهصورت سلسله مراتبی، این محدودیت را برطرف میکنیم. دراماترون میتواند فیلمنامهها و فیلمنامههای منسجمی را با عنوان، شخصیتها، ضربات داستان، توضیحات مکان و دیالوگ با ایجاد بافت ساختاری از طریق زنجیرهبندی سریع تولید کند.
آیا دراماترون نیز میتواند مانند هوش مصنوعی لنزا بحثبرانگیز شود؟ جنجال اخیر هوش مصنوعی لنزا باعث نگرانی هنرمندان و کاربران در مورد عملیات و حریم خصوصی هوش مصنوعی شد. تعجبآور نیست که اگر دراماترون بهدرستی کار کند، چنین طوفانی ممکن است رخ دهد. در اوایل سال جاری، در ۱۴ فوریه، USCO (اداره حق نشر ایالات متحده) گزارشی را منتشر کرد که در آن حق تکثیر آثار هنرمندان اصلی توسط هوش مصنوعی را رد کرد. در سال ۲۰۲۱، دادگاههای استیناف انگلیس و ولز (بخش مدنی) از نامگذاری هوش مصنوعی به عنوان مخترع در یک پتنت منع کردند. در این مورد، دیپ مایند گفت: «دراماترون میتواند قطعاتی از متن را که برای آموزش مدل زبان استفاده شده، تولید کند، که در صورت استفاده در اسکریپت تولیدشده، میتواند منجر به اتهام سرقت ادبی شود».
به بهانه بحث درباره بودجه تولید مجموعههای فاخر تاریخی-مذهبی
گفتوگوی خواندنی با محمد بلوری، پدر حادثه نویسی ایران:
تپش از ارتکاب جرائم خشن ازسوی اتباع غیرمجاز گزارش میدهد
گفتوگو با آرمان فیاض فیلمبردار «بعد از رفتن» و «کتچرمی»
روایت بانیپال شومون از حضور در فیلم «گلهای باوارده»
گفتوگو با علی آشتیانی پور، تهیه کننده فیلم «هوک»
گفتوگو با نادر سلیمانی، بازیگر فیلم «گلهای باوارده»: