کد خبر: ۱۳۹۰۳۲۱

بر اساس اسناد بررسی شده توسط رویترز، شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، یک شرکت تجهیزات پزشکی، تحت تحقیقات فدرال به دلیل نقض احتمالی حقوق حیوانات است و شکایت مبنی بر این است که آزمایش‌های حیوانی شرکت باعث رنج و مرگ بی‌مورد حیوانات می‌شود. شرکت نورالینک در حال توسعه یک ایمپلنت مغزی است که امیدوار است به افراد فلج کمک کند دوباره راه بروند و سایر بیماری‌های عصبی را درمان کنند. به گفته دو منبع آگاه، تحقیقات در ماه‌های اخیر توسط بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده به درخواست یک دادستان فدرال آغاز شد. یکی از منابع گفت این کاوش روی نقض قانون رفاه حیوانات تمرکز دارد که بر نحوه رفتار و آزمایش محققان با برخی حیوانات نظارت می‌کند.
کارمندان سابق می‌گویند چنین آزمایش‌های ناموفقی باید تکرار می‌شد و تعداد حیواناتی که آزمایش و کشته می‌شوند، افزایش می‌یابد. اسناد شرکت، شامل پیام‌های گزارش‌نشده قبلی، ضبط‌های صوتی، ایمیل‌ها، ارائه‌ها و گزارش‌هاست. مقررات ایالات متحده مشخص نمی‌کند شرکت‌ها از چه تعداد حیوان می‌توانند برای تحقیق استفاده کنند و آزادی عمل قابل‌توجهی به دانشمندان برای تعیین زمان و نحوه استفاده از حیوانات در آزمایش‌ها می‌دهد. پرونده‌های نظارتی نشان می‌دهد نورالینک تمام بازرسی‌های USDA از تأسیسات خود را گذرانده است.

 

دو میلیون دانلود بدافزار


مجموعه جدیدی از بدافزارهای اندرویدی، فیشینگ و برنامه‌های تبلیغاتی مزاحم به فروشگاه گوگل‌پلی نفوذ کرده و بیش از دو میلیون نفر را فریب داده تا آنها را نصب کنند. این برنامه‌ها توسط آنتی‌ویروس دکتر وب کشف شده‌اند و وانمود می‌کنند ابزارهای مفید و بهینه‌کننده‌های سیستم هستند؛ اما در واقع، منابع وقفه‌های عملکرد، تبلیغات و کاهش تجربه کاربر هستند. یکی از برنامه‌هایی که توسط دکتر وب نشان داده و یک میلیون بار دانلود شده است TubeBox است که در زمان نوشتن این مطلب در گوگل‌پلی در دسترس است. TubeBox برای تماشای ویدئوها و تبلیغات در برنامه، پاداش‌های پولی را وعده می‌دهد، اما هرگز به وعده‌های خود عمل نمی‌کند و هنگام تلاش برای بازخرید پاداش‌های جمع‌آوری‌شده، خطاهای مختلفی را ارائه می‌کند. حتی کاربرانی که مرحله نهایی برداشت را کامل می‌کنند، هیچ‌وقت واقعا پول دریافت نمی‌کنند، زیرا محققان می‌گویند این یک ترفند است که سعی کنند آنها را تا وقتی ممکن است در برنامه نگه دارند تا به تماشای تبلیغات و درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان مشغول باشند. در مورد Fast Cleaner & Cooling Master که حجم دانلود پایینی داشت، اپراتورهای راه دور نیز می‌توانند دستگاه آلوده را به‌عنوان یک سرور پراکسی پیکربندی کنند. این سرور پراکسی به عوامل تهدید اجازه می‌دهد ترافیک خود را از طریق دستگاه آلوده هدایت کنند.


هوش مصنوعی و بیماری قلبی


تحقیقات اولیه استفاده امیدوارکننده‌ای از هوش مصنوعی را برای پیش‌بینی خطر ۱۰ساله مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته با یک عکس رادیوگرافی قفسه سینه نشان می‌دهد. یافته‌های اولیه روز سه‌شنبه در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه شد. این تحقیق در مراحل پیش‌نویس نهایی است و برای چاپ در یک مجله پزشکی ارسال نشده است. محققان از نزدیک به ۱۵۰هزار اشعه ایکس قفسه سینه برای آموزش یک برنامه هوش مصنوعی به‌منظور شناسایی الگوهای موجود در تصاویر مرتبط با خطر بیماری‌های قلبی -عروقی استفاده کردند. آنها این برنامه را روی یک گروه مجزا از حدود ۱۱هزار نفر آزمایش کردند و ارتباط قابل توجهی بین سطح خطر پیش‌بینی شده توسط هوش مصنوعی و وقوع واقعی یک رویداد بزرگ بیماری قلبی -عروقی یافتند. مدل هوش مصنوعی از آستانه‌های ریسک مشابه با محاسبه‌گر ریسک استفاده می‌کند و یافته‌های اولیه نشان می‌دهد به همان خوبی کار می‌کند. دکتر جاکوب وایس، محقق اصلی و رادیولوژیست وابسته گفت: «ما مدت‌هاست تشخیص داده‌ایم اشعه ایکس، اطلاعاتی فراتر از یافته‌های تشخیصی سنتی می‌گیرد، اما از این داده‌ها استفاده نکرده‌ایم، زیرا روش‌های قوی و قابل اعتمادی نداشته‌ایم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها