رفع گسل اندیشه-رسانه در دستور کار ستاد تحول است

اندیشه‌ورزان در اتاق‌فکر رسانه ملی

«شکار» دربرابر فیلم‌های هالیوود موفق شد

یک جاسوس‌بازی جالب کره‌ای

سینما‌های کره‌جنوبی در دو هفته اخیر تحت تسلط اکشن‌کاری و جاسوس‌بازی هنرمندان بومی بوده‌اند و تماشاگران داخلی با هجوم به سالن‌های نمایش به حمایت از این هنرمندان پرداخته‌اند. اکشن دلهره‌آور و تعلیقی واقع‌گرای «شکار» برای دومین هفته متوالی توانست با شکست‌دادن رقبای هالیوودی و غیرهالیوودی خود، صدرنشین جدول هفتگی نمایش سینما‌های کره‌جنوبی شود.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۹۶
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر
فیلم که توانست با فروش خوب شش‌میلیون دلاری در تعطیلات آخر هفته این مقام را از آن خود کند، در ۱۲ روز نخست نمایش عمومی به فروش بسیار خوب ۲۸میلیون دلاری دست یافته است. تحلیلگران اقتصادی سینما از این رقم فروش به‌عنوان رقمی عالی و خیره‌کننده نام برده و آن را هم‌وزن فروشی بالای صدمیلیون دلار برای فیلمی در آمریکای‌شمالی ارزیابی می‌کنند.

این درام رئالیستی ضد سرمایه‌داری را لی جونگ جائه، بازیگر سرشناس سینمای کره کارگردانی کرده است. او که بازیگر اصلی مجموعه پربیننده و جنجالی «بازی‌مرکب» بوده، در اولین ساخته سینمایی خود در مقام کارگردان سخت تحت‌تاثیر داستان و حال‌وهوای این مجموعه است. لی در این فیلم در قالب ماموری وظیفه‌شناس ظاهر می‌شود که در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که دیکتاتوری نظامی بر کشور حاکم است، مجبور به همکاری با یکی از همکاران خود می‌شود تا اطلاعات و سرنخی از یک جاسوس ناشناس پیدا کنند. در شرایطی که کسی اطلاعی از هویت این جاسوس ندارد، او توانسته در مراکز عالی قدرت نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه‌ای به دست بیاورد. زمانی که دو مامور موفق به کسب اطلاعاتی نمی‌شوند، یکدیگر را متهم به همکاری با جاسوس ناشناس می‌کنند و این در حالی است که به‌زودی کشف می‌شود تلاش‌هایی برای ترور رئیس‌جمهور در حال انجام است.

لی خود درباره فیلم جدیدش گفته است: «تماشاگران کره‌ای دوست دارند در کنار سرگرمی، فیلم‌های سینمایی حرفی هم برای گفتن داشته باشند و از این منظر به داستان‌های تاریخی بسیار علاقه دارند. برای اولین تجربه فیلمسازی‌ام، سراغ یکی از اتفاقات جنجالی رفتم که اوایل دهه ۸۰ میلادی در کشور رخ‌داد و توجهات را به خود جلب کرد. باورم این است که داستان‌های تاریخی خیلی خوب در جدول گیشه نمایش جواب می‌دهد و این نکته، به بارورترشدن صنعت سینمای کشور کمک زیادی می‌کند. بعد از استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان از شکار، سریعا خودم را آماده کارگردانی فیلم بعدی‌ام می‌کنم.»

اهل فن به این نکته هم اشاره می‌کنند که دومین فیلم جدول هفتگی سینما‌های کره‌جنوبی هم در اختیار یک محصول داخلی بوده است. درام اکشن تاریخی «هانسان: اژد‌های در حال رشد» که چهار هفته قبل اکران عمومی شد و برای دو هفته صدرنشینی جدول گیشه را در اختیار داشت، با فروش سه‌میلیون دلاری‌اش در ردیف دوم جدول این هفته گیشه نشست. این درام تاریخی هم‌اکنون موفق به فروش کلی بسیار خوب ۵۲میلیون دلاری شده است. 


منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها