اگر فکر می‌کنید در حال حاضر کامپیوترتان را شخص دیگری کنترل می‌شود، همین حالا اینترنت کامپیوتر خود را خاموش کنید.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کنترل شدن کامپیوتر به این معناست که شخصی از مدت‌ها قبل برای کنترل کردن فعالیت‌های شما تلاش کرده است و حالا از همه فعالیت‌های کامپیوترتان خبر دارد. کسانی که کامپیوتر اشخاص مختلف را کنترل می‌کنند می‌توانند رمز عبور، جزئیات حساب‌های بانکی، عکس‌های ذخیره شده و… را بدزدند.
اکنون به این موارد را دقت کنید.

از یک نرم افزار ضد جاسوسی استفاده کنید

بعد از نصب نرم افزار‌های ضد جاسوسی، در صورتی که مورد مشکوکی مشاهده شود، این نرم افزار‌ها هشدار‌های لازم را به کاربران می‌دهند تا اقدامات هکر‌ها را بلاک کنند یا حتی ممکن است خود نرم افزار این اقدامات را از قبل بلاک کرده باشد.

کانکشن‌های فعال با اینترنت کامپپوتر خود را بررسی کنید

نرم افزار‌ها TCPView یکی از بهترین برنامه‌های ویندوزی است که این کار را برای کاربران انجام می‌دهد و به کمک این نرم افزار می‌توانید از همه فرایند‌های کامپیوتری که به یک آدرس(نشانی) خاص متصل هستند باخبر شوید.

پورت‌های شبکه‌ای باز را بررسی کنید

پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار‌های مخصوص برای بررسی پورت‌های باز کامپیوتر خود استفاده کنید. برای بستن پورت‌های باز می‌توانید در روتر کامپیوتر Log In کنید یا با استفاده از برنامه Firewall، آن‌ها را بلاک کنید.

برنامه‌های نصب شده روی کامپیوتر را بررسی کنید

به طور مرتب به بررسی برنامه‌های نصب شده روی کامپیوتر خود بپردازید و در صورت مشاهده برنامه مشکوک، سریعا آن برنامه را حذف کنید. برای این کار می‌توانید از نرم افزار IObit Uninstaller استفاده کنید.

امنیت وای فای خود را بالا ببرید

اگر برای متصل شدن به اینترنت در کامپیوتر یا لپ تاپ خود از وای فای استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که حتما رمز عبور مطمئنی برای آن انتخاب کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها