تنها یک سوم کودکان زیر دو سال در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به غذای کافی برای رشد سالم نیاز و هیچ پیشرفتی در زمینه بهبود تغذیه بقیه کودکان همین کشورها در دهه گذشته انجام نشده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین ، یونیسف ، آژانس کودکان سازمان ملل متحد ، در گزارشی اعلام کرد که ترکیبی از بحران ها از کووید -19 تا درگیری و بدی شرایط آب و هوا ، پیشرفت تغذیه کودکان را در 91 کشور متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش ، نیمی از کودکان 6 تا 23 ماهه در طیف وسیعی از کشورهای در حال توسعه با حداقل تعداد وعده های غذایی روزانه تغذیه شده اند و حتی تعداد کمی هم که رژیم غذایی متنوعی داشته اند که حداقل الزامات را برآورده کرده است.

در نتیجه رژیم های نامناسب، کودکان در مدرسه دچار مشکل می شوند و در برابر بیماری ها نیز به شدت آسیب پذیر خواهند بود. کوتاهی قد و ضعف و همچنین اضافه وزن یا چاقی از دیگر تبعات تغذیه بد و یا سوءتغذیه است. یونیسف تخمین می زند که بیش از 11 میلیون کودک زیر دو سال در سراسر جهان در معرض سوءتغذیه شدید هستند.

جنی وان ، مشاور ارشد یونیسف در زمینه سلامت کودکان ، می گوید: «میلیون ها کودک در سراسر جهان تحت تأثیر پیامدهای محدود کننده زندگی ناشی از تغذیه نامناسب قرار دارند.»

بر اساس این مطالعه تغذیه برای کودکان در خانواده های روستایی یا فقیر بدترین بود و بر اساس منطقه نیز تفاوت داشت. در آمریکای لاتین و کارائیب ، رژیم غذایی 62 درصد از کودکان بین 6 تا 23 ماه حداقل الزامات تنوع را در مقایسه با کمتر از یک چهارم در آفریقا و تنها 19 درصد در جنوب آسیا برآورده کرد.

در این گزارش آمده است که بسیاری از خانواده ها حتی در مناطق روستایی در حال حاضر غذای خود را خریداری می کنند نه اینکه خود آن را تولید کنند که این امر آنها را بیشتر به سیستم های غذایی وابسته می کند.

در این بیانیه آمده است که دولت ها باید از وجود سیستم های غذایی قوی که به طور مطمئن رژیم غذایی مغذی از جمله میوه ، سبزیجات ، گوشت ، تخم مرغ ، ماهی و غذاهای غنی شده تامین می کنند ، اطمینان حاصل کنند.

بر اساس سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) 811 میلیون نفر در سراسر جهان از سوء تغذیه و گرسنگی رنج می برند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها