صندوق کودکان سازمان ملل متحد با هشدار از پیامدهای «عظیم» شیوع کرونا بر سلامت و رفاه کودکان در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب، پیش‌بینی کرد رهایی از فقر ناشی از این بیماری در این منطقه، ۱۱ سال به طول انجامد.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، به موجب پیامد‌های اقتصادی- اجتماعی ناشی از شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ در آمریکای لاتین، یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) هشدار داد که سلامت و رفاه کودکان در کشور‌های این منطقه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

آمریکای لاتین، ۱۸ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است، اما ۲۵ تا ۳۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا و ۳۲ درصد مرگ‌ومیر در سطح جهان به این منطقه اختصاص یافته است.

«ژان گوف» مدیر منطقه‌ای یونیسف برای آمریکای لاتین و کارائیب در گفتگو با افه تاکید کرد: همه‌گیری واقعا بیش از سایر مناطق جهان بر آمریکای لاتین تاثیر گذاشته است.

وی در تشریح شاخص‌هایی که کاهش درآمد خانواده‌ها در آمریکای لاتین به دلیل شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهند، گفت: محدودیت‌هایی که دولت‌ها برای کاهش همه گیری وضع کرده‌اند، تأثیرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر مردم داشته است.

یونیسف روز چهارشنبه بر پایه نظرسنجی‌ها در گزارشی اعلام کرد، در دوران شیوع ویروس کرونا هشت مورد از هر ۱۰ خانوار دارای فرزند در اکوادور، با کاهش درآمد و به دنبال آن مشکلات جدی در دسترسی به مواد غذایی مواجه شده‌اند.

به نوشته افه، آمار‌های رسمی پیش از گسترش بیماری کووید-۱۹ در سال ۲۰۱۹ نشان می‌داد که یک نفر از هر چهار نفر در اکوادور (۲۵ درصد) در وضعیت فقر قرار داشته است. شاخصه‌ای که در دسامبر گذشته (آذر- دی) به ۳۲ درصد افزایش یافت.

نظرسنجی انجام شده در اکوادور همچنین هشدار می‌دهد که ۱۱ سال طول می‌کشد تا خانواده‌های دارای فرزند از فقر رهایی یابند. این رقم، سه برابر بیشتر از خانوار‌هایی است که در خانه کودکان خردسال ندارند.

مدیر منطقه‌ای یونیسف برای آمریکای لاتین و کارائیب با اشاره به کاهش هفت درصدی تولید ناخالص داخلی ناشی از همه‌گیری در کشور‌های این منطقه اظهار کرد: این بحران اقتصادی، پیامد‌های اجتماعی بسیار شدیدی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

گوف با اشاره به «سیستم ایمنی مقاوم‌تر کودکان در برابر ویروس کرونا» از دولت‌ها خواست تا سریع‌تر نسبت به بازگشایی مدارس و بازگشت کودکان به مدارس و مراکز آموزشی اقدام کنند.

براساس تارنمای آماری «وردو میترز» که به صورت لحظه‌ای شمار موارد ابتلا و فوتی در جهان را به روز رسانی می‌کند، تا کنون بیش از ۴۳ میلیون و ۲۴۶ هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر یک میلیون و ۴۳۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها