فرزانه توسلی در گفت و گو با جام جم ؛

ترسیدم به اسپانیا بروم

فرزانه توسلی به عنوان دروازه بان چند سالی در فوتسال بانوان ایران یکه تازی کرد تا اینکه رقبای تازه نفس تر و جوان تری از راه رسیدند. اما توسلی که همواره جز برترین دروازه بانان زن فوتسال جهان قرار داشت هنوز رقابت می کند و هنوز پا به توپ است.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۶۸

به گزارش جام جم آنلاین ، رویاهای او تمام نشدنی هستند، حتی اگر کرونا نسخه فوتسال بانوان را حداقل برای یک سال گذشته پیچیده باشد.

مدت زمانی فوتسال زنان در ایران خیلی بازار گرمی داشت، از حضور در جام جهانی کوچک گرفته تا جام ملت های آسیا. اما اکنون همه چیز آرام است. شاید آرامشی قبل از طوفان.

ترسیدم به اسپانیا بروم

واقعا چه خبر از فوتسال بانوان؟

تقریبا دو سالی می شود که همه چیز روی هواست. برای فصل جدید هم هنوز با جایی قرارداد نبستم. فصل جدید هم کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود.

 

در این مدت کم بالاخره چکار می خواهید بکنید؟

پارسال عضو تیم سایپا بودم. به خاطر شرایط مالی از این تیم جدا شدم. واقعا نمی دانم این باشگاه در بخش زنان چطور می خواهد تیمداری کند. البته الان با یکی دو جا صحبت کردم و آماده هستم تا هر چه سریع تر تکلیفم را مشخص کنم.

 

خیلی از بازیکنان فوتسال برای کسب درآمد بیشتر به لیگ برتر فوتبال زنان و یا لیگ دسته یک می روند. تا به حال به انتقال به فوتبال فکر کرده ای؟

اصلا و ابدا. با اینکه سطح قراردادهای فوتبالی بهتر است و در این لیگ بهتر پول میدهند اما ترجیح می دهم برای همیشه در فوتسال بمانم. با اینکه فوتسال زنان قهرمان آسیا شده و بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان ایران از جمله خودم جز بهترین بازیکنان جهان هستیم اما به ما پول کمتری نسبت به بازیکنان فوتبال میدهند. با این حال دلیلی نمی بینم که به فوتبال بروم. فوتسال بهتر است.

 

در سال های اخیر حسابی برایت رقیب پیدا شد. با این شرایط فکر می کنی تا چه زمانی در فوتسال دوام بیاوری؟

به نظر من سن چندان مهم نیست و آمادگی بدنی حرف اول را می زند. در ضمن عمر بازی دروازه بان ها بالاست. من تا زمانی که از لحاظ بدنی شرایطش را داشته باشم بازی می کنم و بعد از آن هم قطعا من را به عنوان سرمربی می بینید. این برنامه دقیق من است.

ترسیدم به اسپانیا بروم

مربی گری در کجا؟ باشگاهی یا تیم ملی؟

قطعا در وهله اول تیم ملی. دوست دارم سرمربی تیم ملی شوم البته هدف اصلی کمک به رشد فوتسال زنان ایران است. من بیست سالی می شود که فوتسال بازی می کنم و جز قدیمی های این رشته محسوب می شوم. واقعا دوست دارم مربی شوم.

 

در این سال ها فرصت هایی برای لژیونر شدن داشتی اما نرفتی. چرا؟

ببینید، مهم ترین پیشنهادی که برای بازی در خارج از کشور به من شد به چند سال پیش برمی گردد که سن و سال کمتری داشتم. برای من خیلی خیلی سخت بود که بخواهم بروم خارج از کشور به تنهایی زندگی کنم. آن پیشنهاد از لیگ فوتسال زنان اسپانیا بودم. ترسیدم به اسپانیا بروم. آن پیشنهاد را اگر الان به من می دادند خیلی راحت و بی دردسر می رفتم اما آن زمان نمی توانستم قبول کنم.

 

چند ماهی می شود که تیم جدید مدیریت و ریاست در فدراسیون فوتبال روی کار آمده است. چقدر در این چند ماه در فوتسال و فوتبال زنان تغییر حاصل شده است؟

هیچ. باز هم به ما ظلم می شود. فوتبالی ها کلی اردو و تورنمنت و برنامه دارند اما ما انگار نه انگار که وجود داریم. وضعیت تیم ملی فوتسال هم اصلا مشخص نیست. حتی سرمربی هم مشخص نشده است.

 

با این شرایط خواسته شما چیست؟

تنها خواسته این است که تکلیف رده های ملی فوتسال را مشخص کنند. بالاخره بعد از این همه مدت باید اردویی ، برنامه ای چیزی داشته باشیم. یادش بخیر، زمانی مرتب به جام جهانی و جام ملت ها می رفتیم اما الان هیچ...

هیلدا حسینی خواه / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها